De ce nu merge transportul public ca pe... roate?

default

Dimensiune font:

| 29-08-2016 06:00

Numai mâine nu-i poimâine, se zice în cazul unor situaţii care „bat la uşă”. Răspoimâine, adică pe 1 septembrie, la Curtea de Apel din Iaşi este programat un nou termen privind procesul suspendării de faliment a Regiei autonome de transport public din Iaşi. Interesant este că, doar cu câteva zile înainte de anunţarea de către instanţă a acestui termen, Consiliul local votase un contract de delegare şi un buget pentru cine credeţi? – Compania de transport public, în ideea în care aceasta ar fi urmat să preia activitatea în discuţie dacă funcţionarea RATP ar fi fost blocată.
În mod firesc, o firmă care deţine monopolul pe un anumit domeniu şi într-o zonă apreciabilă ar trebui să meargă ca unsă. Sau, mai exact, ca pe roate, pentru a adecva formula subiectului acestor rânduri, firma (regia) ce se ocupă de transportul public în Iaşi.
Subiectul e complicat, complex şi delicat. În mod normal, în privinţa lui şi pe linia unei necesare transparenţe, ar trebui să se pronunţe o comisie de anchetă formată din specialişti.
La prima vedere, aşa, mai din...avion, lucrurile par a fi ok în domeniul transportului public din municipiul de pe Bahlui. Mijloace de transport nu foarte bătrâne (deşi cele mai multe sunt achiziţionate la mâna a doua) şi destul de multe, de unde şi timpii de aşteptare nu exagerat de mari, staţii noi, unele cu bare de inox şi copertine futuriste...
La o analiză mai atentă, situaţia e diferită. Destule tramvaie şi autobuze abia mai suflă, intervalele între venirea unui mijloc de transport şi a următorului variază nepermis de mult, anumite zone şi perioade fiind defavorizate, copertinele sunt pe cât de frumoase, pe atât de ineficiente, chiar faţă de soare, ca să nu mai spun de ploaie ori ninsoare, barele or fi de inox, dar peroanele staţiilor sunt aşa înguste că greu vor fi evitate accidentele, plus că aceste staţii au fost amplasate aiurea, departe de semafoare, creând probleme atât călătorilor, cât şi celorlalţi participanţi la trafic. Programele tonetelor unde se vând bilete sunt cam scurte, şi cu pauză în weekend, iar cele câteva automate se dovedesc bune la antrenat nervii. Aceasta ar fi viziunea dinspre beneficiari.
Problema majoră e, însă, de natură economică. După cum aflăm din presă, „RATP a fost/este îngropată de datorii de aproximativ 250 milioane lei, cea mai mare parte fiind sume datorate statului; în perioada 2005-2013 regia având pierderi în fiecare an, suma acestora depăşind 100 milioane lei”.
La întrebarea cine este vinovat de falimentul regiei, un politician aflat la putere a răspuns că e vorba de „un cumul de factori, inclusiv managementul”; un altul, aflat în opoziţie, susţine că e vorba de „eşecul total al unui grup de independenţi care conduc acest oraş”.
La întrebarea dacă cineva va plăti pentru managementul dezastruos, vă asigur că nu.
Şi tot nu răspund la întrebarea dacă, în viitorul apropiat, se va îmbunătăţi transportul public ieşean. Nu, atâta vreme cât va fi monopol şi nu concurenţă.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

10:43

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
Mizerabilul nostru sistemul educaţional a eşuat definitiv!
25/11/2019 01:00

    Dan M.BREZULEANU     După ştiinţa celor cu aplecare către aritmetică şi după adevărul faptelor, preşedintele a fost ales nu ieri, ci in chiar primul tur de scrutin ...

Bietele pensii ale nesimţiţilor speciali
17/07/2019 23:00

Arta de a-i păcăli pe toţi cei care te inconjoară este acceptată şi funcţionează nu doar in politică. Altfel, nu-mi explic cum, de atata vreme, mii de cetăţeni pot incasa, cu sprijinul unor legi stra ...

Pantofii mortului lăcomos
27/04/2019 14:09

Îi poţi intalni, astăzi, pe unde mai puţin te aştepţi. Îi recunoşti după umerii bătătoriţi de atata impins la căruţele unor guvernări ruinoase. Angrenaţi in campanii electorale, de a ...

Eram liberi, dar ne-au venit salvatorii
22/07/2018 07:30

 În ţara acesta in care, zi de zi, fotbalul pare mai ostenit, mai dezorientat ca un politician şi mai nestatornic decat o madamă, Politehnica Iaşi a izbutit să rămană un brand. Şi nu unul oar ...

Domnule preşedinte, daţi-i afară pe toţi!
05/05/2018 12:00

Consiliul Judeţean Iaşi, care păstoreşte cum ştie, sau cum poate mai bine Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie din Iaşi, s-a luptat şi a reuşit chiar să facă unele lucruri declarate, altădată, impos ...

Ca Vasile Roaită, cu mâna pe sirenă
08/02/2018 00:00

Politica se transformă, din ce in ce mai mult şi sub privirile strivite de spaimă ale celor ivolucraţi, intr-un tribunal de execuţie doctrinară. O mascaradă menită a asigura, in cazul nostru, tranziţia ...

Colb peste Moldova
24/01/2018 00:00

Acolo de unde sufletul romanului şi-a astampărat mereu setea de cultură şi de blajinătate, unde istoria, zvacnind cindva de prin toate ungherele, s-a cuibărit definitiv in braţele unui mare ideal naţion ...

Liberce? Egalicum? Fraternicând?
18/01/2018 04:00

Vremea premierilor cu capul acoprit cu bască din mucava şi scuipand seminţe a apus. Asta am inţeles eu din caznele fonetice ale domnilor imbuibaţi cu social-democraţie, ale pururi perdanţilor liberali de ...

Atelierul de sfeteriseală şi curăţat caziere
11/01/2018 00:00

Cand caţiva prieteni din lumea normală mi-au cerut să le povestesc ce se intamplă cu reforma fiscală şi alte asemenea treburi nelumeşti din ţară, au rămas cu un zambet delirant in colţul gurii... Cum ...

Ne-a cântat cucul în pungă
16/12/2017 07:00

Soarta banilor noştri, botezată buget, a trecut prin comisiile parlamentare cu o grabă nemaiintalnită de la iuţeala caravanelor electorale care, mai ieri, starneau imaginaţia şi colbul de pe uliţele mol ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei