Decât încet şi prost, mai bine repede şi fără rost?
Dimensiune font:
Am promis că voi reveni cu noi consideraţii privind lucrările din două zone ale Iaşului – cele din Bulevardul Dimitrie Cantemir şi Splai drept Bahlui. Mă ţin de cuvânt, pentru că e onest să-ţi respecţi promisiunile, nu fără a sublinia că o fac mai repede decât aş fi crezut, obligat de realitate, întrucât lucrările menţionate, abia trâmbiţate de oficialităţi că vor începe, au şi demarat – ceea cc, trebuie să recunoaştem, e o veste bună, dar şi o notă bună pentru modul în care se desfăşoară parteneriatul. A doua veste bună şi, cu riscul repetiţiei, notă bună, constă în aceea că ritmul acestor lucrări este unul susţinut. Prognozez chiar că finalizarea lor s-ar putea să aibă loc înainte de termenul anunţat, ceea ce, pentru locuitorii din amintitele zone, dar şi pentru automobiliştii trecători frecvent prin ele, va constitui o uşurare.
Din păcate, cam aici, se termină veştile & notele bune. Nu sunt câtuşi de puţin cârcotaş şi nici sceptic structural. Pe cale de consecinţă, nu mi-ar face plăcere să văd lucrări făcute încet şi prost. Dar, imediat, îmi aduc aminte că românul, plin de umor cum e, a contrapus expresiei mai înainte subliniate o alta, repede şi fără rost, deloc mai fericită în esenţă.
Se sapă foarte rapid pe centrul Bulevardului Cantemir, acolo unde, până de curând, de decenii, era cea mai frumoasă zonă cu trandafiri; susţin, în continuare, că aceştia puteau fi mutaţi pe spaţiile verzi dintre carosabil şi trotuare, dacă era musai, ori canalul care va găzdui fibra optică şi alte minuni ale tehnologiei mileniului trei putea fi făcut sub un trotuar! Şi, apropo de fibra optică: beneficiez şi eu de aşa ceva, de curând. Beneficiez e greşit spus, internetul îmi merge mai rău ca înainte. Dar, măcar acum am înţeles de ce: fibra, săraca, nu era/este îngropată şi atunci avea/are manifestări de strigoi...
Deja s-a pus cea mai mare parte a bordurilor la carosabil. Cât mă pricep eu, mi se par a fi de slabă calitate, realizate prin presare şi fără suprafeţe finalizate mozaicat, precum cele vechi. Dar înţeleg: cele noi vor trebui înlocuite nu peste decenii, că furnizorul & montatorul ar da faliment!
Rapid se lucrează şi pe Splai drept Bahlui, unde se scot liniile de tramvai dintre Podu de Piatră şi Podu Roş (probabil pentru că transportul electric e nepoluant...). Merită să vedeţi cum se scot: ca la dentist, adică prin smulgere. Bine că nu există o asociaţie de protecţie a liniilor de tramvai, ca ieşea mare scandal...Lăsând gluma la o parte, prin folosirea acestei metode, se strică atît şinele, cât şi traversele de beton pe care sunt fixate; ce era aşa greu de desfăcut buloanele şi apoi de recuperat tot materialul?
Înţeleg că executanţii sunt grăbiţi să încaseze preţul lucrărilor (două miliarde şi ceva, respectiv vreo 37 milioane lei). Dar asta nu scuză cele ce se întâmplă. Iar dacă în Primărie sau în Consiliul Local există şi oameni gospodari, cu grijă faţă de cum e cheltuit banul public, ar trebui să intervină. Lucru de care, până la proba contrarie – pe care chiar mi-o doresc! – tare mă îndoiesc...
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau