După „tai-tei” a venit rândul lui „scot-roze”?
Dimensiune font:
Mare vâlvă-mare, dar, mai ales, mare harababură în două zone ale Iaşului – e vorba de cea a Bulevardului Dimitrie Cantemir şi Splai drept Bahlui.
Am să mă refer doar în treacăt la cea de a doua, considerând-o pe cea dintâi mai importantă, din mai multe puncte de vedere. Aici, conform declaraţiilor oficiale, se vor executa lucrări de modernizare pe tronsoanele Podu de Piatră-Podu Roş şi Podu Roş-Podul T. Vladimirescu. Cu bugetul prevăzut, circa 37 milioane lei, se speră a fi realizate reabilitarea carosabilului între Podu de Piatră şi Podul Sf. Ioan, refacerea Şoselei Naţionale între Podu de Piatră şi Podu Roş, refacerea trotuarelor, amenajarea de piste pentru ciclism şi a unor locuri de parcare, schimbarea mobilierului urban; va fi creată o nouă arteră rutieră pe malul Bahluiului, între Podu de Piatră şi Podu Roş. Am două observaţii de făcut. 1.Poate era preferabil să se facă economie, prin lărgirea Şoselei Naţionale şi interzicerea parcării pe aceasta, dar bugetul de aia e făcut, să fie cheltuit cu folos pentru cine trebuie, nu? 2. Dacă mobilierul urban - adică felinarele şi băncile - vor fi făcute la fel ca pe Splai stâng, primele inutil de dese, celelalte, de utilizat doar de către pitici, atunci se va putea trage concluzia că bătaia de joc e una programată şi care continuă. Desigur, sub înţeleapta conducere a membrilor CL şi a funcţionărimii din primărie...
La cel dintâi obiectiv, asupra căruia doresc să insist, e vorba de lucrările de modernizare a Bulevardului Cantemir ar trebui să se termine în circa şase luni şi ar costa vreo două miliarde şi ceva de lei. Realizarea acestui proiect este destul de delicată, ţinând cont de traficul din zonă, şi este de preconizat că automobiliştii locuitori sau trecători prin zonă se vor confrunta cu situaţii haotice, generatoare de nervi şi înjurături de mamă, precum închiderea traficului când pe un sens, când pe altul, cu impunerea altor restricţii de circulaţie; deja, toţi cei care parcau de-a lungul bulevardului au fost siliţi să migreze până spre toamnă (termen optimist).
În privinţa acestui proiect, autorităţile au fost foarte zgârcite în a oferi detalii. Ceea ce, mie personal, îmi ridică oarece semne de întrebare.
Prima dintre ele: se intenţionează, oare, stabilirea unui record mondial neatins de nici un melc? Asta având în vedere că artera de circulaţie are doar 630 de metri, iar durata prevăzută pentru execuţie este de 6 luni.
A doua: de ce, pe lângă automobilişti, au fost pedepsiţi şi pietonii - mai ales cei bătrâni ori cu afecţiuni? Întreb asta pentru că, brusc, au dispărut de pe trotuare aproape toate băncile.
A treia: de ce a trebuit ca, după porcăria cu tăiatul teilor, Iaşul să o cunoască şi pe aceea a scoaterii trandafirilor de pe bulevardul cu pricina (cel mai frumos din Iaşi în această privinţă)? Dacă se va motiva că pentru îngroparea reţelelor de telecomunicaţii voi spune, ferm, că asta se putea face şi în zona trotuarelor!
Subiectul – inclusiv despre ce firme au câştigat lucrările amintite – e mai amplu, aşa că promit să revin...
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau