Muncă puţină şi de mântuială, bani mulţi şi de căpătuială
Dimensiune font:
Dorian Obreja
Fericiţii (şi poate nu întâmplătorii) câştigători ai licitaţiei privind lucrarea de modernizare a Bulevardului D. Cantemir din Iaşi au reuşit marea „ispravă” de a termina oarecum la timp cele câteva sute de metri de carosabil şi trotuare - desigur, cu bordurile şi pavelele de rigoare, căci şi alte firme trebuie să trăiască. Totul ar fi fost perfect dacă s-ar fi lucrat şi sub semnul calităţii, Dar e de ajuns să privim cum arată pistele pentru biciclişti, pline de capace de canal, şi trecerile supraînălţate între un trotuar şi altul destinate aceleiaşi categorii, sau capacele metalice de pe podul Cantemir - deja ruginite şi prinse în şuruburi (în asfalt!) pe o singură latură, ca să ne formăm părerea că treaba a fost cam de mântuială. Curios este dacă beneficiarul – adică Primăria – a avut ceva de zis la recepţie sau a tăcut mâlc, prietenii bănuiesc de ce...
Aceleaşi firme au mai cîştigat, în primăvara trecută, şi licitaţia privind lucrările de modernizare a Splai Bahlui – mal drept, în valoare de circa 37 milioane lei, lucrări ce trebuiau materializate în realizarea carosabilului, a trotuarelor, a spaţiilor verzi, precum şi, după cum promitea la data respectivă primarul „foarte multe locuri de parcare” (să sperăm cu plată, nu gratis, adică pe banii contribuabililor din tot oraşul!).
De un timp destul de îndelungat, autovehiculele folosesc tronsonul situat între Podu de Piatră şi Podu Roş – asta şi pentru că Şoseaua Naţională, deşi utilizată în continuare de maşini, oficial, rămâne închisă traficului – până în septembrie 2018; de ce abia atunci, pentru că nu se vede nimeni lucrând la ea? Să însemne, oare, acest lucru, că obiectivul Splai Bahlui-mal drept, cu termen de predare aprilie 2019, a fost îndeplinit şi treaba terminată? Da de unde!A. doar dacă ne referim la locurile de parcare, că aici era graba mare...În rest, şoseaua a fost făcută în viteză, drept care o porţiune dinspre Podu de Piatră deja s-a deplasat, iar în mai multe zone nu are borduri, spaţiile verzi sunt pline de buruieni, stîlpii de pe trotuare sunt de decor, mult mai deşi decât ar fi necesar (dar foarte scumpi), neavând montate corpuri de iluminat, semafoarele de la intersecţia cu Bulevardul Cantemir nu funcţionează (până se va înregistra un accident, şi atunci să vedem cine va fi acarul Păun), trotuarele şi pistele pentru biciclişti sunt pline de capace de canalizare sau stive de materiale de construcţie ori resturi de la lucrări. Apropo de pistele pentru ciclişti şi sau alergători, realizarea lor tot din pavele şi nu sub formă de covor asfaltic este una dintre marile inepţii la care suntem martori (dar şi plătitori!).
În multe puncte se poate afirma că e vorba de muncă de mântuială, dar ce contează, când pe unii îi interesează doar banii de căpătuială? În esenţă, chiar proiectul tronsonului amintit mi se pare aiuristic, fără viziune pentru viitor, când, sigur, traficul auto va fi şi mai intens: această arteră ar fi putut şi ar fi trebuit să aibă 3 benzi de circulaţie!
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau