Megadosar finalizat de DNA

default

Dimensiune font:

| 24-04-2013 14:07

 

* în urma unei anchete fără precedent, 152 de ieşeni sunt acuzaţi că au înşelat AJOFM * potrivit procurorilor, ei au încasat ilegal subvenţii şi ajutoare de şomaj * paguba totală este socotită la 2,3 milioane de lei

Procurorii DNA au finalizat ieri un megadosar de corupţie. Un număr record de ieşeni - 152, printre care afacerişti şi funcţionari, vor ajunge pe mâna judecătorilor pentru că au înşelat Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă (AJOFM) Iaşi. Potrivit procurorilor, capii reţelei au fost Lucian Daniel Lupu şi Gabriel Barbălată, atunci consilieri locali la Răducăneni, respectiv Gorban.


Angajări doar pe hârtie


Potrivit anchetatorilor, în perioada 2007–2010, Gabriel Barbălată şi Lupu „au iniţiat şi coordonat un grup infracţional organizat care a acţionat în scopul de a obţine importante sume cu titlu de subvenţii prin inducerea în eroare a unor funcţionari publici din cadrul AJOFM, prin utilizarea unor documente care atestau raporturi de muncă fictive”. Se cereau subvenţii în baza Legii 76/2002, pentru firmele care angajează absolvenţi ai unor instituţii de învăţământ sau persoane peste 45 ani.
Au fost implicaţi afaceriştii Vasilică Apetrei, Marius Augustin, Cristian Baciu, Claudiu şi Romică Barbălată, Vasilică Drăgan, Marcel Lupu, Ionică Panţîru, Valeriu Pricop, Aurel Ionel Tomulescu, care au solicitat subvenţiile. Pentru a le obţine, s-au folosit de contracte de muncă, tabele nominale şi foi de prezenţă false. Anchetatorii au mai spus că Adrian Ristea, Ana Maria şi Anca Isidora Baciu, Marilena Cosma, Costică Toma şi Maria Pintile „au pus la dispoziţia membrilor grupului mai multe documente necesare îndeplinirii formalităţilor în vederea încasării subvenţiilor”. Angajările fie se făceau doar pe hârtie, fie se plăteau oamenilor sume mai mici decât cele declarate.


Pagubă de milioane


Au fost încheiate 53 de convenţii între AJOFM şi firme ca Adicons Trust SRL, Agrodrag Bazga SRL, Carny-Cons SRL, Euro Roca Construct SRL, Green Construct SRL, Inter Roka SRL, Nico Pan Comp SRL, Panti Comp SRL, Piramida Green SRL sau Piramida Oil SRL. Pentru fiecare angajat, patronii primeau, timp de 12 luni, între 500 şi 750 de lei. „Membrii grupării au încasat în mod ilegal subvenţii în valoare de 1.759.288,5 lei, bani care au fost ulterior folosiţi în alte scopuri, în majoritatea situaţiilor fiind însuşiţi şi folosiţi în interes personal de către unii dintre liderii grupării”, spun procurorii DNA. Afaceriştii ar fi trebuit să-i menţină pe post pe cei peste 45 de ani timp de doi ani, iar pe absolvenţi - trei ani. Însă, după 16-18 luni, oamenii îşi dădeau demisia.
Referenţilor AJOFM Lucreţia Buzea, Iulia Buzilă, Angela Enea, Constantin Hrimiuc, Elena Mavocei, Marieana Mândru şi Lucia Sună li se reproşează că nu au respectat procedurile privind înregistrarea şomerilor. Ei sunt acuzaţi de abuz în serviciu contra intereselor publice, fals intelectual şi uz de fals. „Alături de Toma Costică, Baciu Anca Isidora şi Barbălată Romică, alte 117 de persoane, care au fost trimise în judecată, au încasat, în mod ilegal, 606.120 lei cu titlu de ajutor de şomaj”, au adăugat procurorii. AJOFM s-a constituit parte civilă în proces cu 2.365.408 lei. Dosarul a fost trimis la Tribunal.

Tăcere totală la AJOFM
Doar doi din cei şapte angajaţi ai AJOFM Iaşi trimişi în judecată şi-au postat declaraţiile de avere. Astfel, Marieana Mândru nu are de declarat decât un venit de 19.045 de lei din salarii şi un apartament de 56 de metri pătraţi în zona Ţuţora. Lucia Sună şi-a completat declaraţia de avere cu venitul obţinut din indemnizaţia de creştere a copilului în valoare de 12.600 de lei, un credit în valoare de 60.000 de franci elveţieni contractat în 2008 de la BancPost şi cu un apartament de 52 de metri pătraţi cumpărat în acelaşi an. Cu toate acestea, nimeni din conducerea instituţiei nu a putut fi contactat pentru a explica situaţia abuzului în serviciu.

(Ştefana Czeller)

Acum ne poți urmări și pe FACEBOOK


 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:09

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Aleea Tudor Neculai, gata pentru marcaje
20/09/2019 00:00

  În cursul zilei de ieri, constructorii contractaţi de municipalitate au finalizat turnarea stratului de uzură pe aleea Tudor Neculai, urmand să se realizeze marcajele rutiere. Planul de marca ...

Bani pentru panouri solare
10/04/2019 00:00

  * Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) lansează astăzi prima ediţie a unui program ce va permite celor ce deţin gospodării neracordate la reţeaua electrică să primească bani pentru instal ...

Mai mulţi bani pentru drumurile judeţene
21/03/2019 00:00

  * in cadrul intrunirii din 22 martie, pe masa consilierilor judeţeni se vor afla 11 proiecte de hotărare privind drumurile judeţene * cele mai multe se referă la actualizarea devizelor generale de l ...

Puterea de cumpărare a ieşenilor a crescut cu 17,5%
21/03/2019 00:00

  * caştigul salarial mediu nominal brut in judeţul Iaşi a fost, in luna ianuarie 2019, de 4.912 lei, iar cel mediu net de 2.978 lei * comparativ cu decembrie 2018, s-a inregistrat o majorare a caştig ...

Capii judeţului, cu jalba-n proţap la premier
06/12/2018 00:00

Avand in vedere faptul că Guvernul Romaniei pregăteşte proiecţia bugetară pentru anul următor, Maricel Popa, preşedintele PSD Iaşi, impreună cu senatorii Victorel Lupu, Doru Adrian Pănescu, Vasile Tom ...

Sfântul Nicolae, cel care păzeşte soarele
06/12/2018 00:00

Astăzi, 6 decembrie, Biserica il pomeneşte pe Sfantul Nicolae, arhiepiscopul Mirelor Lichiei, cinstit de toată creştinătatea, pentru că este sfantul iubirii. Nicolae a trăit in cea de-a doua jumătate a ...

Adomniţei: Cel mai important proiect pentru Iaşi este cel al aeroportului
28/05/2013 22:53

 "Cel mai important proiect pentru noi este proiectul aeroportului ieşean, respectiv construcţia unei piste noi. Suntem, după Aeroportul din Cluj, cel de-al doilea aeroport din Romania care constru ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei