1interviu-chifu2

Dimensiune font:

„Când leul şi tigrul ies la vânătoare, e bine ca animalele mici să rămână în vizuine”

| 30-12-2017 07:00

 * de vorbă cu prof. dr. Iulian Chifu, preşedintele Centrului de Prevenire a Conflictelor şi Avertizare Timpurie din Bucureşti, fost consilier prezidenţial pentru Afaceri Strategice, Securitate şi Politică Externă

Iulian Chifu este ieşean, are 49 de ani, a absolvit Facultatea de Matematică a Universităţii „A.I.Cuza” Iaşi, a urmat studii politice în Statele Unite şi este doctor în Ştiinţe Istorice, specializarea Istorie Contemporană. Este profesor asociat al unor Universităţi din ţară, a condus mai multe proiecte de cercetare în domeniul relaţiilor internaţionale şi a publicat zeci de cărţi pe teme de securitate, politică externă, analiză de conflict, decizie în criză şi relaţii internaţionale.

- Domnule profesor, lumea se întreabă din ce în ce mai des despre locul în care ar trebui să ne poziţionăm, în actualul context politic internaţional, marcat de tensiuni de tot felul. Ce ar fi de reţinut, în momentul de faţă, despre locul nostru pe acest eşicher al politicii externe?

- La ora actuală avem turbulenţe majore, care ne indică faptul că suntem în ceea ce Zigmunt Bauman numea o situaţie lichidă, fluidă, dacă vreţi. În momentul de faţă am terminat tranziţia, iar ceea ce trăim, cu aceste turbulenţe continue, date de accentuarea şi accelerarea globalizării, este ceea ce vom trăi cel mai probabil pe parcursul unei întregi generaţii. Nu vom avea o nouă tranziţe către ceva... Există un vechi proverb care spune că atunci când leul şi tigrul ies la vânătoare, e bine ca animalele mai mici să rămână în vizuine. Mai bine spus, este foarte bine ca în perioadele de turbulenţe majore România să-şi păstreze alianţele, să-şi păstreze relaţiile, să fie extrem de calofilă în a respecta fiecare virgulă din angajamentele sale, să evite tentaţia de a valorifica, la întâmplare, oportunităţi date de aceste turbulenţe şi să evite riscurile de orice fel. Trebuie să fie un aliat loial în cadrul Alianţei Nord Atlantice şi extrem de participativ, să fie partener strategic cu Statele Unite, în mod specific, aşa cum s-a stabilit şi, în egală măsură, să fie un membru cât mai activ al Uniunii Europene, cât mai implicat în formulelele de integrare pe care le oferă Uniunea.

- De aici şi necesitatea extragerii unor priorităţi, o atentă citire a realităţilor, a acţiunilor din plan internaţional...

- Evident, un asemenea proiect nu este întotdeauna fezabil. Sunt categorii de acţiuni care, de la un anumit punct, s-ar putea să devină contrare şi am avut un asemena exemplu atunci când a fost lansată propunerea privind armata europeană. Recenta reuniune de la Roma a marcat, însă, foarte clar care sunt temele de reflecţie pentru viitorul Europei pentru o perioadă de doi ani, perioadă care se va încheia chiar în timpul preşedinţiei româneşti a Consiliului Uniunii Europene. Ei bine, acest moment vine şi pune în acord apartenenţa noastră la NATO şi relaţia transatlantică cu perspectiva ca la nivel european să fie dezvoltată o investiţie ceva mai importantă pe zona de apărare şi pentru misiuni în afara spaţiului european.

- Afectează asta în vreun fel angajamentele asumate de România?

- Sunt şi se vor ivi în timp şi asemenea momente în care chiar propriile noastre angajamente s-ar putea să intre în anumite puncte în contradicţie. Acolo trebuie nuanţări foarte atente. Tocmai de aceea avem nevoie şi de o zonă de securitate bine dezvoltată. Va trebui ca în perioada următoare să investim în zona diplomatică şi în primul rând va trebui să avem foarte mare grijă la ceea ce facem la nivel intern, pentru a nu strica angajamentele şi aranjamentele de securitate pe care le are astăzi România. Concret, cumpărând rachete Patriot nu ne putem permite să aruncăm în aer legile justiţiei, independenţa justiţiei, combarterea corupţiei.

- Cât de necesară poate fi astăzi constituirea acestei armate comune europene, în contextul în care preşedintele american solicită statelor europene suplimentarea cotelor alocate către Alianţa Nord Atlantică?

- Din luna mai, e la reuniunea de la Roma, nu se mai pune problema existenţei unei armate europene. Vorbim aici despre PESCO, despre o colaborare europeană întărită care presupune două elemente: un număr de trupe şi un comandament comun. Mai exact, vorbim de participarea la misiuni în special în zona Africii de Nord, misiuni pe care NATO nu le asumă în mod direct. Deci, este vorba de construirea unor capabilităţi europene. Atingerea a 2 la sută din PIB pentru fiecare stat membru este angajament în cadrul NATO menit a oferi capabilităţi pentru Europa. Industria europeană produce la un anumit nivel, care nu este neapărat competitiv - nici financiar, nici din punct de vedere al calităţii, motiv pentru care Uniunea Europeană a acceptat o injecţie de fonduri pentru cerecetare şi dezvolatare în domeniu, în aşa fel încât aceste investiţii să ducă la saltul necesar pentru ca producţia europeană de armament să fie una competitivă, să permită armatelor statelor europene să cumpere capabilităţi de care au ele nevoie. Dar nu capabilităţi pe care le produc anumite companii din Uniune şi e musai să le cumpărăm.

- Care consideraţi că este deficitul de imagine al României, în plan extern, după recentele ofensive asupra legilor justiţiei? Ce riscă România, în cazul în care Parlamentul va adopta majoritatea acestor legi controversate?

- În discuţie se află trei legi, contestate la Curtea Constituţională. Mai avem un număr mare de iniţiative care ridică, evident, semne de întrebare. Existenţa unui comunicat al Departamentului de Stat, a unei scrisori a şapte state europene deja trebuie să tragă un semnal de alarmă în primul rând asupra guvernanţilor, a majorităţii, în al doilea rând asupra întregii societăţi. Vedem care sunt precedentele construite în Europa, mă refer la Ungaria şi Polonia, în cazul Poloniei tipul de lege la care se face referire fiind mult mai blând decât ceea ce avem noi, acum, pe masă în privinţa legilor în discuţie. Dar gândiţi-vă că nu am intrat încă în cele două legi pe care majoritatea guvernamentală încearcă să le zgândăre şi mă refer la Codurile penale. Aducerea în prim-plan a unui nivel de sancţionare mult mai redus al actelor de corupţie, încercarea de soluţionare a unor teme individuale, a unui politician sau altul, nu sunt argumente care să indice că România este pe un drum favorabil.

- La ce tip de reacţie ne putem aştepta?

- Să nu uităm că suntem între statele membre GRECO, un grup împotriva corupţiei, că suntem în continuare sub raport MCV. Dacă noi alterăm elementele de luptă împotriva corupţiei, evident că lucrul acesta se va regăsi în rapoartele de ţară. Nu uitaţi că raportul MCV vine la sfârşit de ianuarie, început de februarie, nu uitaţi că trimiterea legilor Justiţiei către Comisia de la Veneţia a fost solicitată până pe 10 ianuarie. În urgenţă, într-o lună vom avea şi reacţiile. Eu cred că este un moment în care va trebui să luăm ceva mai multă distanţă, o perioadă de reflecţie. Trebuie să ne gândim foarte atent la modul la care vrem să ne raportăm la aceste realităţi care, de altfel, nu înseamnă altceva decât alterarea unorangajamente cu care România a îndeplinit criteriile stabilite la Copenhaga, în 1999, ca să putem deschide negocierile pentru a intra în UE. Noi acele principii începem să le alterăm...

- Vă referiţi la dezbaterea legilor Justiţiei...

- Mă refer inclusiv la afirmaţiile din spaţiul public cu suveranitatea Parlamentului. Păi, eu am înţeles că democraţia înseamnă independenţa şi echilibrul puterilor în stat şi nu suveranitatea, supremaţia uneia dintre puteri, legislative, în cazul de faţă, asupra altor puteri. De asemenea, independenţa Justiţiei este punct special în criteriile politice de la Copenhaga. Combaterea corupţiei este un punct absolut important, rezultat în primul rând din ceea ce se petrece în interiorul României, constatat în cadrul negocierilor de aderare la capitolul Justiţie. Vă aduc aminte că în 2004 noi am ratat integrarea tocmai pentru că am avut nişte steguleţe roşii, cele mai importante pe Justiţie, şi că ministrul Justiţiei de atunci, Cristian Diaconescu, a fost nevoit să ia nişte angajamente şi să acceptăm, împreună cu Bulgaria, acel mecanism MCV. Vedeţi cât de complicat este acest eşafodaj şi e foarte complicat de acceptat că 13 sau 14 ani după acest moment, când la guvernare era tot PSD, există alţi actori politici care au uitat istoria, au uitat eforturile făcute, au uitat cât de dificil se negociază la nivel european şi aruncă în aer aceste înţelegeri, iar asta într-o perioadă de turbulenţe majore la nivel european. Toate cele expuse aici nu neagă faptul că şi la nivelul instituţiilor de tip Parchet au mai existat anumite excese, iar dacă ele există, la nivel individual, trebuie sancţionate folosind mecanisme juridice foarte clare.

- Ce-ar trebui să înţelegem din escaladarea tensiunilor în lumea arabă, cauzate, în principal, de decizia Statelor Unite de a-şi muta Ambasada la Ierusalim? Cum ne poate afecta această decizie, în cazul în care, aşa cum sugera Liviu Dragnea, România va trebui să ia foarte în serios în discuţie decizia de a-şi muta ambasada din Israel de la Tel Aviv la Ierusalim?

- România are nişte poziţii constante care nu sunt luate de ieri de azi şi au la bază nişte evaluări foarte puternice. În al doilea rând, în sânul lumii arabe există tensiuni care vin din cu totul alte lucruri... Decizia nu presupune decât o declaraţie a preşedintelui Donald Trump care acceptă sau validează legea din 1995, însă, concomitent cu prelungirea cu încă 6 luni a moratoriului de aplicare a legii. Deci, Trump a instruit Departamentul de Stat să pregătească, să planifice. Este doar o afirmaţie de poziţionare şi eu cred că sensul ei este de a crea noi pârghii de negociere în Orientul Mijlociu. Vom vedea ce se va întâmpla în perioada următoare... Este adevărat că au exista tulburări importante în ceea ce priveşte statele arabe, ca efect al acestei afirmaţii, însă ea trebuie privită şi în contextul electoral intern din Israel, acolo unde premierul Netanyahu, longeviv, se confruntă cu multe critici şi mai ales cu probleme în privinţa corupţiei. Dar el se confruntă cu o perioadă electorală în care coaliţia sa, suficient de fragilă, este alcătuită din partide ultranaţionaliste, ultrareligioase, care reflectă în primul rând coloniile. Deci, este şi un gest care are consum intern. Din punct de vedere faptic, nu s-a întâmplat nimic. Nu s-a mutat ambasada, ba mai mult, legea a fost prorogată pentru încă şase luni de către Donald Trump.

- Va veni, însă, momentul acesta...

- Va veni şi momentul unui asemenea gest, dar cred că, în momentul de faţă, nu este indicat a produce turbulenţe în plus. România este tradiţional un stat care are un balans extrem de fin în privinţa relaţiilor cu Israelul şi cu statele arabe. Să nu uităm că România nu şi-a retras ambasada şi nu a rupt relaţiile cu Israelul în perioada comunistă, în egală măsură a avut relaţii privilegiate cu Organizaţia pentru Eliberarea Palestinei, care a fost recunoscută de ţara noastră, dar şi cu alte state arabe din regiune. De altfel, nici nu ne putem permite altceva. Vă aduc aminte şi trebuie să subliniem acest lucru, atât pentru cititorii dumneavoastră, cât şi pentru minţile mai înfierbântate care privesc lumea de la Bucureşti, dintr-un fotoliu, fără a se uita la date. Există zeci de mii, până la nivelul a sute de mii de familii mixte, cu cetăţeni români sau resortisanţi români, în Gaza, în Cisordania, în Israel, în sudul Libanului, Iordania şi în Siria. Deci, în momentul în care vorbim despre gesturi de natură politică, care schimbă radical un anumit tip de eşafodaj diplomatic, trebuie să fim cu foarte mare atenţie, mai ales când deţinem funcţii importante în stat. Iar asta pentru că un asemenea tip de luare de poziţie riscă să determine probleme foarte mari la nivelul resortisanţilor români şi a familiilor lor. Să nu uităm că de fiecare dată când este un conflict, în Orientul Mijlociu sau oriunde, România se află în postura de a-şi extrage resortisanţii de acolo şi are nevoie de o relaţie echilibrată cu toate părţile implicate.

- Vă referiţi la declaraţiile liderului PSD, cu intenţia de a muta ambasada de la Tel Aviv la Ierusalim?

- Nu ştiu... Dumneavoastră aţi pronunţat acest nume... Eu mă refer la cei care încearcă să ducă la asemenea schimbări fără să gândească că în poziţii de responsabilitate nu-ţi permiţi afirmaţii publice cu asemenea greutatate. Eu am certitudinea că în urma unei asemenea afirmaţii vom avea un cârd de solicitări de audienţe la ministrul de Externe din partea ambasadeor arabe şi un număr mare de telefoane de la nivlul diplomaţiilor arabe şi chemări ale ambasadorilor noştri în capitale. Una este să faci politică internă, să faci afirmaţii care sunt absorbite la nivelul mass-mediei noastre, foarte vocale, alta este să te apuci să faci afirmaţii cu impact în politica externă, care implică importante costuri.

- Republica Moldova reprezintă o chestiune care doare din ce în ce mai mult pe ambele maluri ale Prutului. Se îndepărtează, astăzi, Moldova de România, cum se vede de aici?

- Cred că aici lucrurile sunt puţin nuanţate. Ceea ce putem spune cu certitudine este faptul că prin venirea lui Igor Dodon la Preşedinţie avem, în spaţiul public, o reacţie extrem de vocală, o reacţie foarte dură. Dealtfel, atacurile la adresa României, a identităţii româneşti, a românilor, a tuturor elementelor identitare au crescut pe fondul acestei prezenţe vocale, virulente antiromâneşti în primul rând a lui Igor Dodon. Acum, din punctul de vederea al statului Republica Moldova, al decidenţilor pe fiecare dintre feliile în discuţie, nu putem să avem o asemenea susţinere a depărtării de România, în primul rând prin dependenţa de natură financiară.

- Cât de mult a susţinut România, din punct de vedere financiar, Republica Moldova?

- România a livrat un împrumut cu dobânda proprie, de 100 de milioane de euro, livrează fonduri nerambursabile... România are o anumită implicaţie în reformele din fiecare domeniu în parte din Republica Moldova. Dacă vă uitaţi cu atenţie, dincolo de privatizările care sunt aşteptate – două reţele de distribuţie cu transgazul care, de fapt, nu este altceva decât gazoductul care va pleca de la Ungheni la Chişinău şi care a fost privatizat tot cu România, există şi alte categorii de investiţii în derulare. Putem spune că în Republica Moldova, în ultimul an an şi jumătate, a crescut nivelul investiţiilor româneşti şi a crescut nivelul implicării româneşti în special la nivel local şi în Comrat, Găgăuzia şi la Bălţi, unde derulăm acel program cu SMURD-ul... Deci, dacă ne uităm la lucruriule concrete, vedem că există, din contra, o creştere a acestei interdependenţe, mai ales a dependenţei Chişinăului de România la nivelul finanţărilor în mod direct.

- Iar aici există şi sprijinul în relaţia cu instituţiile europene...

- România a deblocat şi finanţările FMI pentru Republica Moldova şi cele de la Uniunea Europeană. O eventuală ruptură sau retragere a româniei de pe piaţa de acolo ar crea dificultăţi majore. Dar există acolo şi un sentiment românofob, pe care-l imprimă în spaţiul public cu precădere agenţii proruşi, războiul informaşional rus şi Igor Dodon, dar şi alte categorii, inclusiv din Opoziţie, nu doar de la Puterea asumat pro-europeană. Însă, în egală măsură, vedem că la nivelul osaturii şi a infrastructurii relaţiilor bilaterale există o creştere.

- Există dificultăţi de pătrundere pe această piaţă a companiilor româneşti?

- Nu pot să neg acest aspect. Există zone în care investiţiile româneşti au fost blocate să intre în Republica Moldova. Avem cazul clasic, cu Banca Transilvania, care a reuşit să intre acolo tot printr-o privatizare, cu Victoria Bank, dar pe de altă parte avem Dedemanul, care n-a mai reuşit să intre pe piaţa de acolo, din cauza unui vot negativ dat în Consiliul Local de la municipiul Chişinău. Şi mai sunt şi alte cazuri în care s-au încercat investiţii, blocate însă pe diferite motive, în special de natură tehnică. Avem, deci, sumumul acesta de relaţii, cu lumini şi umbre, însă, vorbind obiectiv, vedem totuşi o creştere, în ultima perioadă, a acestei relaţii.

- Vor fi afectate aceste relaţii de viitoarele alegeri generale din Republica Moldova?

Urmează alegeri generale în Republica Moldova şi pot apărea probleme în cazul unei modificări substanţiale a situaţiei majorităţii sau unei dificultăţi de a forma o majoritate pro-europeană. Să nu uităm că la Chişinău avem 2 componente europene: una la guvernare, alta în opoziţie. care sunt relativ ne-miscibile, în opoziţie puternică... Într-o asemenea perspectivă, evident, se crează perspectivele unor dificultăţi majore chiar după împlinirea Centenarului. Vom vedea când vor fi stabilite aceste alegeri, vom vedea rezultatele şi mai ales negocierile care vor duce la o formă sau alta. Nu trebuie uitat că 2018 este anul Centenarului, alegerile sunt la sfârşit de an – practic, mandatul se termină la 30 noiembrie şi alegerile pot fi întârziate cu trei luni, însă, în afara acestui fapt, nu trebuie uitat că în primul semestru din 2019 România va deţine preşedinţia Consiliului Uniunii Europene, care dă, de asemenea, un instrument în plus în ceea ce priveşte situaţia din Republica Moldova. Deci, cam aşa ar arăta complexitatea subiectului... Nu este simplu, sunt modificări şi tangaje mai ales în spaţiul public, motiv pentru care, evident, sunt stârnite preocupări şi reacţii diverse, inclusiv în România, în raport cu aceste evoluţii.

A consemnat Dan M.BREZULEANU

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

 

ULTIMA ORA

 

 

 

 

Licitaţie publică 22.10.2018 1.Informaţii generale privind locatorul: Comuna Bivolari, cu sediul în Bivolari, CIF 4540682 Adresa poştală: localitatea Bivolari, judeţul Iaşi, Telefon: 0232/298555, Fax: 0232/298508 2. Obiectul concesionării: Proprietăţi imobiliare aparţinând domeniului privat al comunei Bivolari: T16 p50/16 Tabara 582,70 mp. Proprietăţi imobiliare aparţinând domeniului public al comunei Bivolari: T26 1133/1 Bivolari 210,0 mp. 2.1 Procedura aplicată - Licitaţie publică cu ofertă în plic; 3. Informaţii privind documentaţia de atribuire; comuna Bivolari, cu sediul în Bivolari, CIF 4540682 Adresa poştală: localitatea Bivolari, judeţul Iaşi, Telefon: 0232/298555, Fax: 0232/298508 3.1. Modalitatea prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentaţiei de atribuire: documentaţia se obţine de la sediul locatorului; 3.2. Denumirea şi adresa compartimentului de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire: Bivolari, jud. Iaşi, Telefon: 0232/298555, Fax: 0232/298508 3.3. Preţul documentaţiei de atribure este de 50 lei. 3.4. Data limită pentru solicitarea clarificărilor 18.10.2018, ora 14.00; 4. Informaţii privind ofertele: 4.1. Data limită de depunere a ofertelor 19.10.2018, ora 14.00 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Bivolari, cu sediul în Bivolari, jud. Iaşi; 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: 1 ex. (plic închis şi sigilat); 5. Data şi locul la care se va desfăşura şedinţa publică de deschidere a ofertelor 22.10.2018, ora 9.00;
SC IASITEX SA Iaşi, având sediul în Iaşi, str. Primăverii, nr. 2, jud. Iaşi, înregistrată la O.R.C. Iaşi sub nr. J22/255/1991, având cod fiscal RO1957058, reprezentată legal prin dl. Director general Lazaroae Nicolae Mihail, organizează licitaţie publică deschisă cu strigare la sediul societăţii la cel mai mare preț obținut a următoarelor active, teren + construcții în suprafață totala de 30.193,11 mp situate în Iași, Str. Primăverii Nr. 2, proprietatea SC IASITEX SA Iaşi, denumite în continuare “Activul”, compus din: • Teren intravilan, în suprafaţă totală de 1128,63 mp, avand. nr. cad. 4373/1/1/1/1/2, înscris în CF nr. 127215 a mun. Iaşi, pe care se află amplasată construcţia C3-Dispensar + Casa poarta, având Sc=420,9 mp şi Su=357,45 mp; situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2 (imobilul este ipotecat în favoarea Bancpost SA) • Teren intravilan, în suprafaţă totală de 2.982,90 mp, având. nr. cad. 4373/1/1/1/1/3, înscris în CF nr. 128952 a mun. Iaşi, pe care se află amplasată construcţia C4, C6-C15, C30, C31, având Sc=1203,41 mp şi Su=220,04 mp; situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2 (imobilul este ipotecat în favoarea Bancpost SA) • Teren intravilan, în suprafaţă totală de 287,27 mp, având. nr. cad. 4373/1/1/1/1/4, înscris în CF nr.137008 a mun. Iaşi, pe care se află amplasată construcţia C16, C17, având Sc=122,62 mp şi Su=99,26 mp; situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2 (imobilul este liber de sarcini) • Teren intravilan, în suprafaţă totală de 778,11 mp, având. nr. cad. 4373/1/1/1/1/5, înscris în CF nr. 152360 a mun. Iaşi, pe care se află amplasată construcţia C32-Corp lotizare, având Sc=617,17 mp şi Su=600,88 mp; situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2 (imobilul este liber de sarcini) • Teren intravilan, în suprafaţă totală de 208,36 mp, având. nr. cad. 4373/1/1/1/1/6, înscris în CF nr. 137009 a mun. Iaşi, pe care se află amplasată construcţia C33-C35, având Sc=125,1 mp şi Su= 0 mp; situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2 (imobilul este liber de sarcini) • Teren intravilan, în suprafaţă totală de 1992,76 mp, având. nr. cad. 4373/1/1/1/1/16 (dezmembrat in 4373/1/1/1/1/16/1/2 – CF157440 cu suprafaţă de 364,05 mp, 4373/1/1/1/1/16/2/2 - CF 157488 cu suprafaţa de 56,62 mp şi 4373/1/1/1/1/16/3 înscris în CF nr. 135258 cu suprafaţa 1572,09 mp) a mun. Iaşi, pe care se află amplasată construcţia C22-C29, având Sc=0 mp şi Su=0 mp; situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2 (imobilul este liber de sarcini) • Teren intravilan, în suprafaţă totală de 8.430,46 mp, având. nr. cad. 4373/1/1/1/1/23, înscris în CF nr. 124819 a mun. Iaşi, pe care se află amplasată construcţia C90/1, C90/2, C90/3, C90/4, C90/5, având Sc=7194,45 mp şi Su=7482,01 mp; situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2 (imobilul este ipotecat în favoarea Bancpost SA) • Teren intravilan, în suprafaţă totală de 1.254,44 mp, având. nr. cad. 4373/1/1/1/1/24 (dezmembrat în 161 mp CF 160600 şi 1093 mp CF 160899), pe care se află amplasată construcţia C2-Corp legătura, C91-Anexa finisaj, având Sc=700 mp şi Su=1704,55 mp; situat în Iaşi Str. Primăverii Nr. 2 (imobilul este liber de sarcini) • Teren intravilan, în suprafaţă totală de 1.020,55 mp, având. nr. cad. 4373/1/1/1/1/25, înscris în CF nr. 127506 a mun. Iaşi, pe care se află amplasată construcţia C92-Anexa tehnologică control metrat, având Sc=941,5 mp şi Su=3581,17 mp; situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2 (imobilul este ipotecat în favoarea Bancpost SA) • Teren intravilan, în suprafaţă totală de 1.752,37 mp, având. nr. cad. 4373/1/1/1/1/26, înscris în CF nr. 127507 a mun. Iaşi, pe care se află amplasată construcţia C5, C18-C21, având Sc=1358,34 mp şi Su=593,59 mp; situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2 (imobilul este ipotecat în favoarea Bancpost SA) • Teren intravilan, în suprafaţă totală de 377,41 mp, având. nr. cad. 4373/1/1/1/1/28, înscris în CF nr. 157442 a mun. Iaşi, pe care se află amplasată construcţia C96, având Sc=377,41 mp şi Su=314,5 mp; situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2 (imobilul este liber de sarcini) • Teren intravilan, în suprafaţă totală de 1.125,33 mp, având. nr. cad. 4373/1/1/1/1/29, înscris în CF nr. 128947 a mun. Iaşi, pe care se află amplasată construcţia C97-Oficiu de calcul, având Sc=564,2 mp şi Su=1041,42 mp; situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2 (imobilul este ipotecat în favoarea Bancpost SA) • Teren intravilan, în suprafaţă totală de 2.000,29 mp, având. nr. cad. 4373/1/1/1/1/8, înscris în CF nr. 137010 a mun. Iaşi, pe care se află amplasată construcţia C 40, C41, având Sc=0 mp şi Su=0 mp; situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2 (imobilul este liber de sarcini) • Teren intravilan, în suprafaţă de 481,90 mp, având nr. cad. 4373/1/1/2, înscris în CF nr. 132112 a mun. Iaşi, amplasat în Mun. Iaşi, Bdul Primăverii nr. 2, Jud. Iaşi, pe care se află amplasată construcţia C1 - Pavilion administrativ, având nr. cad. 4373/1/1/2-C1, cu regimul de înălţime P+8E şi Sc=481,90 mp, Su=3.854,94 mp, proprietatea SC IASITEX SA IAŞI. (imobilul ipotecat la Libra Internet Bank) • Teren intravilan cale acces, în suprafaţă de 42,00 mp situat în Iaşi, str. Primăverii nr. 2, având nr. cadastral 149717, înscris în CF 149717, dezmembrat din nr. cad. 4373/5, înscris în CF nr. 131869 situat în Iaşi str, Primăverii nr. 2 (imobilul este liber de sarcini). • Teren intravilan cale acces, în suprafaţă de 3.833,00 mp situat în Iaşi, str. Primăverii nr. 2 dezmembrat în 2924,00 mp având nr. cadastral 158029, înscris în CF 158029 şi 909,00 mp având nr. cadastral 158030, înscris în CF 158030 (imobilul este ipotecat în favoarea Bancpost SA) • Teren intravilan, în suprafaţă totală de 407,00 mp, având nr. cadastral 158061 înscris în CF 158061, dezmembrat din terenul de 1585,18 mp, având nr. cad. 4373/1/1/1/1/9, înscris în CF nr. 128938 a mun. Iaţi, teren situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2, jud. Iaşi (imobilul este liber de sarcini) • Teren intravilan cale de acces, în suprafaţă de 1.077,00 mp, situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2, jud. Iaşi, având nr. cadastral 158048, înscris în CF sub nr. 158048 dezmembrat din suprafaţa de 3543,00 mp (imobilul este liber de sarcini). • Teren intravilan cale de acces, în suprafaţă de 606,00 mp, situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2, jud. Iaşi, având nr. cadastral 158057, înscris în CF sub nr. 158057 dezmembrat din suprafaţă de 1174,50 mp, situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2, jud. Iaşi (imobilul este liber de sarcini). • Teren intravilan cale de acces, în suprafaţă de 261,71 mp, situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2, jud. Iaşi, având nr. cadastral 4373/1/1/1/1/1/2/2, înscris în CF sub nr. 157936 (imobilul este liber de sarcini). • Teren intravilan cale de acces, în suprafaţă de 145,62 mp, situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2, jud. Iaşi, având nr. cadastral 4373/1/1/1/1//11/2, înscris în CF sub nr. 157909 (imobilul este liber de sarcini). Caietul de sarcini se poate procura de la sediul societăţii contra sumei de 2.000 lei, aceasta valoare include şi taxa de participare la licitaţie. Condiţiile de participare la licitaţie şi prezentarea Activului se află în Caietul de Sarcini care poate fi achiziţionat de la sediul proprietarului. Data, ora şi locul primei şedinţe de licitaţie 22.10.2018, ora 9:00, la sediul Iasitex S.A., situat în Iaşi str. Primăverii nr. 2, jud Iaşi. Cea de-a doua şedinţă de licitaţie se va desfăşura: 23.10.2018, ora 9:00, la sediul Iasitex S.A., Iaşi, str. Primăverii nr. 2, jud. Iaşi. Ulterior datelor mentionate, respectiv în data de 24, 25 şi 26.10.2018, orele 9:00, la sediul Societăţii, se va organiza câte o şedinţă de licitaţie, până la adjudecarea Activului sau până la decizia Consiliului de administraţie de sistare a licitaţiilor. Activul poate fi vizionat cu contactarea prealabilă a directorului general Lazaroae Nicolae-Mihail la sediul societăţii sau/şi tel. 0741089119.
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC IRSIDO S.R.L.–societate în faliment, dosar nr. 380/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iași–Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 85/2014, vinde prin licitație publică cu strigare următoarele bunuri proprietate ale debitoarei S.C. IRSIDO S.R.L.: 1. Bun imobil – proprietate rezidențială tip vilă și teren aferent situată în Mun. Iași, Str. Ursulea nr. 28, Jud. Iași - format din teren intravilan în suprafață de 401,97 mp și construcție C1 cu regim de înălțime DS+P+E+M cu o suprafață utilă de 383,64 mp–Preț de pornire 100% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare - 376.000 Euro (exclusiv TVA). 2. Bunuri mobile conform Raport de evaluare - Preț de pornire 100% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare, astfel: a. Stocuri echipamente birotică–în valoare totală de 40.807 lei (exclusiv TVA); b. Obiecte de inventar–mijloace fixe: Nr. crt. – Denumire activ – Valoare de piață lei–fără TVA – Valoare de pornire la licitație lei – fără TVA – Mașină ambalat role hârtie – 3792 – 3792 – Stivuitor electric – 4581 – 4581 – Utilaj de fabricat role hârtie – 77990 – 77990 – Autoturism Mazda IS-01-YRS – 15205 – 15205 – Autovehicul Ford Tranzit Connect IS-12-YRS – 11311 – 11311 – Mobilier pal – 743 – 743 – Maşină ștampile UM 1100-1200 – 2009 – 2009 – Scaun directorial – 1811 – 1811 – Notebook Benq – 2117 – 2117 – Notebook Acer Aspire – 1143 – 1143 – Notebook Acer Aspire – 1143 – 1143 – TV 3d Sony Bravia LX900 – 3613 – 3613 – Mobilă Element Corp – 5077 – 5077 – Set canapele – 3087 – 3087 – Mobilă Element Part – 1552 – 1552 – Mobilă Sidney alb – 1858 – 1858 Licitațiile vor avea loc în data de: 02 și 16.11.2018, respectiv 07 și 21.12.2018, ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, Complex de Birouri NH BUSINESS, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 500 lei pentru bunurile mobile, respectiv 2.000 lei pentru bunul imobil; - dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA–pentru bunul imobil; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector deschis pe numele debitoarei la Piraeus Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare și contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul lichidatorului judiciar deschis la Piraeus Bank Iaşi. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr.4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC ALDO–PROJECT SRL–D societate în faliment, dosar nr. 5909/99/2016 aflat pe rolul Tribunalului Iași–Secția II Civilă–Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii 85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bunuri mobile compuse din mobilier bar/terasă, echipamente bar/bucătărie, echipamente video/TV, veselă etc., localizate în Mun. Pașcani, Jud. Iași, astfel: a. Preț de pornire 95% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare-licitațiile vor avea loc în data de 26.10.2018, respectiv 02,09,16 și 23.11.2018 ora 12.00; b. Preț de pornire 90% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare-licitațiile vor avea loc în data de 07,14,21,28.12.2018, respectiv 04.01.2019 ora 12.00; c. Preț de pornire 85% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare-licitațiile vor avea loc în data de 11,18,25.01.2019, respectiv 01,08.02.2019 ora 12.00. Licitațiile vor avea loc la data și ora stabilită, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, Complex de Birouri NH BUSINESS, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare la licitație-500 lei; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector nr. RO37PIRB2400779171001000 deschis pe numele debitoarei la Piraeus Bank Iași; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare la licitație se va achita în contul nr. RO33PIRB2400738563001000, deschis pe numele lichidatorului judiciar la Piraeus Bank Iaşi. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, Complex de Birouri NH BUSINESS, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în preziua licitaţei, ora 16.00. Lista completă a bunurilor mobile precum și alte informaţii suplimentare pot fi oferite la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, Complex NH BUSINESS sau tel: 0744520508, 0744994490, fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
„Scriitorul trebuie să aibă o condiţie fizică foarte bună”
08/10/2018 00:00

„Scriitorul trebuie să aibă o condiţie fizică foarte bună” Catherine Lovey este o scriitoare de limbă franceză, născută in 1967 in Elveţia. A studiat relaţiile internaţionale şi mai ...

Silviu Gheţie: „Fotograful nu trebuie să aibă un ego foarte puternic”
06/10/2018 00:00

Festivalul Internaţional de Literatură şi Traducere Iaşi (FILIT) se află la cea de-a XI-a ediţie şi reuneşte la Iaşi, in perioada 3-7 octombrie 2018, profesionişti din domeniul cărţii, atat din ţ ...

„Se compromit doar cei pentru care politica este un simplu mijloc de a se realiza”
25/09/2018 00:00

Procesul de primenire a oamenilor politici este un fenomen firesc, rostul tineretului in politică fiind astăzi, dacă nu mai mare ca in trecut, cel puţin tot atat de mare cat a existat dorinţa de a face din ...

VIDEO - Mihai Chirica: „Fără fonduri europene, Iaşul ar fi fost un oraş anost”
23/09/2018 09:10

  Primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica, prezintă ieşenilor viziunea sa legată de fondurile europene, de viitorul oraşului pe care il administrează   *Trebuia să fim cel puţin cu jumă ...

 

„Noi, românii, suferim de sindromul drobului de sare”
18/08/2018 00:00

Potrivit unei analize realizate de REGnet, companie specializată in infiinţări şi modificări de SRL şi PFA, suspendarea activităţii economice a afacerilor din Romania, la inceputul anului 2018, se află ...

Românii privesc știrile politice ţinându-se de nas
15/08/2018 00:00

* dialog cu Alexandru Muraru, cercetător in Ştiinţe Politice, profesor asociat la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” şi prim-vicepreşedinte PNL Iaşi   - Domnule Muraru, ati spus la un ...

VIDEO -Mihai Chirica  „Nu a fost uşor să repunem Iaşul pe harta României şi a Europei”
03/08/2018 17:11

Mihai Chirica s-a născut la data de 1 septembrie 1971, in municipiul Iaşi. A urmat cursurile Colegiului Naţional din Iaşi, specializarea „Matematică – Fizică”, apoi Universitatea „ ...

„Este mult mai pasionant să scrii despre Ceauşescu, decât despre Brătianu sau Maniu”
18/07/2018 00:00

* dialog cu prof. univ. dr. Ovidiu-Ştefan Buruiană, de la catedra de Istorie contemporană a Facultăţii de Istorie din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi - Domnule Buruiană, in ...

„Vreau să aduc un miliard de euro în judeţul Iaşi”  VIDEO Presedintele Consiliului Judetean Iasi, Maricel Popa
26/05/2018 10:00

  Preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa, a intrat in politică cu dorinţa de a aduce o schimbare radicală in zona rurală a Iaşului, de a moderniza lucrurile inţepenite de foarte mul ...

MIHAI CHIRICA-Iaşul se dezvoltă, nu stă să mă aştepte nici pe mine, nici pe domnul Popa!
14/05/2018 09:24

  Primarul municipiului Iaşi a venit in redacţia cotidianului Evenimentul Regional al Moldovei pentru a vorbi despre recentele sale dispute cu PSD, generatoare de criză politică in interiorul Consiliu ...