„Cred că oamenii au văzut în mine un om care încearcă să le rezolve problemele”

default

Dimensiune font:

| 12-11-2015 03:19

Interviu cu Ciprian Chiriţa, directorul SC Termo Service

- „Nu-ţi pierde timpul dând explicaţii, oamenii aud doar ceea ce vor să audă”. Citatul lui Coelho, postat pe pagina dvs de Facebook. E valabil şi pentru cetăţenii care vin la Termo Service?
- Din păcate, trebuie să recunoaştem că, la orice instituţie, degeaba li se explică oamenilor partea legală a problemei sau mai precis, care este rezolvarea legală a problemei. Când este nemulţumit de ceea ce aude, deci dacă soluţia dată de lege este nesatisfăcătoare pentru el, omul va spune că nu am reuşit să-i rezolvăm problema. Mulţi vin cu părerile lor, le explicăm baza legală şi, din păcate, pleacă nemulţumiţi. Oricum, Termo Service este una dintre puţinele societăţi din zona administrării de imobile unde se respectă legea. O confirmă toate controalele pe care le-am avut până acum, tratament care, din nefericire, nu se aplică altor firme concurente.
- Tratamentul la care faceţi referire pleacă şi de la faptul că sunteţi păstoriţi de Primăria Iaşi?
- Oarecum. Realitatea însă este că, dacă greşim noi, intră şi Primăria. E valabilă şi reciproca.

„Nu urmărim creşterea comisioanelor de administrare”

- Revenind la clienţii dvs, vi se reproşează destule lucruri. De exemplu, că percepeţi comisionare mari de administrare a imobilelor...
- Dacă discutăm la nivelul anului 2008, poate părea un comision mare. Însă acesta nu a mai fost modificat de şapte ani şi nici nu urmărim acest lucru, cu toate că normal ar fi să urcăm şi noi comisioanele, atât timp cât măririle de salarii la nivel naţional afectează anual structura salarială a societăţii. Este din ce în ce mai greu, întrucât numărul de asociaţii pe care le administrăm nu creşte, rămâne constant, la fel ca şi suprafaţa apartamentelor la care ne raportăm, acea cotă indiviză, care, conform legii, stă la baza calculării acestor tarife de administrare a imobilelor.
- Vi se mai reproşează faptul că încărcaţi listele la întreţinere. Ce aveţi să răspundeţi?
- Este o falsă impresie. Avem obligaţia de a transpune în lista de plată facturile furnizorilor de utilităţi. Nu-i vina noastră că unele sunt mari. Însă, acolo unde remarcăm valori exagerate, ne sesizăm şi verificăm dacă sunt cele corecte. Nu văd unde ar putea fi încărcarea dacă, adunate, consumurile de apă, de exemplu, dau aceeaşi cifră care se regăseşte în factura celor de la ApaVital.
- O altă problemă a ieşenilor ar fi lucrările fictive ale angajaţilor Termo Service care apar în listele de plată…
- Aici vorbim de un număr mic de reclamaţii, fiind vorba de cazuri izolate. De când sunt eu director. nu am auzit de aşa ceva. Însă, depinde şi de cine reclamă acest lucru. Vă dau o speţă: la un bloc în Bucium, un cetăţean a sunat şi a spus că s-a înfundat ţeava de scurgere. Am mers acolo, am desfundat-o şi am facturat serviciul de desfundare. D-na preşedintă a zis că nu este de acord să plătească acea factură, pentru că nu asociaţia a solicitat respectiva lucrare. Mai mult, ţeava înfundată provoca neplăceri pe două coloane din cele patru existente, prin urmare, locatarii neafectaţi puteau spune: „Nu am văzut pe nimeni să execute aşa ceva la noi în bloc”. Deci, e mult spus „lucrări fictive”. Şi încă ceva: dacă un instalator trece într-un proces verbal faptul că a efectuat o lucrare, el nu primeşte nimic, pentru că nu este plătit la număr de lucrări, de intervenţii!

„Avem destule atu-uri, comparativ cu celelalte firme de profil”

- Am mai remarcat reproşuri legate de faptul că sunt plătiţi cu predilecţie anumiţi furnizori. Există vreo diferenţă între aceştia?
- Nu am intrat în detalii. Unde am încasări, le vărsăm către toţi furnizorii. Şi ei au angajaţii pe care trebuie să-i plătească. Nu ar fi corect să aibă probleme cu plata salariilor din partea unui administrator de imobile, indiferent că este vorba de Termo Service sau de altcineva.
- Cu ce alte probleme vin cetăţenii la dvs?
- Predomină problemele legate de lucrări, iar în această perioadă a anului este vorba în principal de termoizolaţii. Plus cele inerente, cum ar fi aerisirile, la începutul perioadei de încălzire. Mai sunt şi nemulţumirile celor executaţi silit pentru neplata utilităţilor. 
- Au trecut 18 luni de când aţi fost numit director. Ce s-a schimbat de când aţi ajuns în fruntea societăţii?
- Cred că imaginea societăţii. Poate nu atât de mult pe cât mi-aş fi dorit, ştiut fiind faptul că dacă ai aspiraţii mici, ai şi rezultate pe măsură.
- Numărul de clienţi?
- Este acelaşi, în jur de 23.000 de apartamente. Au venit alţii noi, însă au şi plecat câteva asociaţii.
- Nu-i o contradicţie aici? Unii vin la dvs pentru că nu are cine să-i administreze, alţii pleacă nemulţumiţi de ceva...
- Cred mai degrabă că este un lucru determinat de piaţă. La urma-urmei, ce-şi doresc ieşenii? Costuri de administrare mai mici sau o mai bună calitate a serviciilor oferite de administrator. Am avut cazuri cu ieşeni care au plecat la alte firme, dar care, ulterior, s-au întors la noi.
- Dar cum convingeţi o asociaţie să vină la dvs?
- Este greu, avem în spate o imagine care nu ne ajută. Însă, avem destule atu-uri, comparativ cu celelalte firme de profil: echipe de muncitori care pot interveni în orice moment, servicii juridice şi plata facturilor online.

„Cele mai mari probleme le fac chiriaşii Primăriei”

- Apropo, mai efectuează ieşenii plăţi online? La un moment dat se punea mare accent pe acest canal de plată...
- Plăţile online merg neaşteptat de bine. Şi nu o fac doar cei aflaţi în străinătate, ci şi localnicii. Există o asociaţie în Bucium unde se fac numai plăţi online.
- Acest gen de plată presupune şi un comision perceput de bancă...
- Da. Legea nu ne permite să suportăm noi acest comision bancar.
- Ştiu că încercaţi acum să implementaţi o nouă platformă online. Cu ce îmbunătăţiri vine aceasta?
- Vrem ca ieşenii să poată să transmită online citirile de apometre. E vorba aici de un lucru absolut normal, dar care, paradoxal, constituie o noutate pentru asociaţiile din Iaşi.
- Care este asociaţia cu cele mai mari probleme?
- Chiriaşii Primăriei. Vorbim aici de persoane care nu au posibilitatea să-şi achite utilităţile. Însă, avem şi blocuri unde cetăţenii, efectiv, nu vor să achite întreţinerea. O fac, însă, după ce dispunem sistarea serviciilor.
- Faptul că proveniţi din structurile Primăriei v-a ajutat în noua dvs activitate?
- Da, m-a ajutat foarte mult. Activez în Primăria Iaşi din 2004, deci cunosc problematica asociaţiilor de proprietari. La Termo Service este altceva. Nu mă ocup de verificarea asociaţiilor, a agenţilor economici, aşa cum o făceam din poziţia de şef Corp Control al Primăriei. Însă, am interacţionat cu ieşenii, mi-a greu să spun că nu cunosc multă lume. Din acest punct de vedere, îmi folosesc resursele pentru a ajuta societatea să meargă bine. Cred că oamenii au văzut în mine un om vertical, care încearcă să le rezolve problemele.
Însă, am ajuns să mă şi cert pentru binele societăţii. Un exemplu îl constituie  discuţiile cu sindicatul nostru. Toată lumea vrea măriri de salarii, dar dacă situaţia economică nu o permite, nu am ce face, pentru că nu vreau ca societatea să intre în blocaj financiar pe durata mandatului meu. O afacere se câştigă picurând pe o perioadă lungă de timp, decât curgând pe o perioadă scurtă.

„Îmi doresc ca administraţia locală să fie depolitizată”

- Ultimele evenimente din primăria Iaşi au afectat în vreun fel activitatea Termo Service?
- Nu. Nici imaginea şi nici activitatea. Suntem ai municipiului, dar nu avem o legătură directă.
- Este pentru prima dată când conducerea Termo Service este asigurată de doi jurişti...
- Singur nu puteam face faţă. Marius Bodoga (n.r. - fostul director al Stării Civile) este o persoană cu care mă înţeleg şi cu care pot face treabă.
- Unde vă vedeţi peste doi ani?
- Nu mă văd niciunde, timpul va decide. Nu mi-am dorit funcţii, nu activez în vreun partid şi dacă e să vă fac o mărturisire, mi-aş dori ca administraţia locală să fie depolitizată. Singurul lucru cert este că îmi doresc să fac treabă bună acolo unde sunt în acest moment.
- Va scăpa vreodată Termo Service de eticheta de „căpuşă” a municipalităţii?
- Conform cu ceea ce îmi spuneţi, atunci înseamnă că toţi administratorii sunt căpuşe, deci nu mai are importanţă al cui este, pe cine reprezintă. Este normal ca administratorul să ia un comision. Şi când vor fi contracte individuale cu toţi furnizorii, tot va exista o parte comună care trebuie administrată. Evident, nu la acelaşi tarife. Revin: de ce căpuşă? Putem discuta de aşa ceva acolo unde nu sunt facturi pe liste. Nu este cazul la Termo Service, unde fiecare factură poate fi verificată.
- Atunci reformulez: când va scăpa Termo Service de astfel de etichetări?
- Probabil în momentul în care nu va mai fi a municipiului Iaşi. Există şi posibilitatea aceasta.
a consemnat Dan CONSTANTINESCU

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:09

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
„Participarea marilor scriitori la FILIT este meritul personal şi rodul credibilităţii internaţionale a organizatorilor”
07/10/2019 11:02

  „Participarea marilor scriitori la FILIT este meritul personal şi rodul credibilităţii internaţionale a organizatorilor” * dialog cu scriitorul Dan Doboş, directorul Bibliotecii Judeţ ...

„Avem un sistem educaţional secularizat, sincretic, pe alocuri aberant”
05/05/2018 16:15

- Doamna profesor, tocmai aţi participat la Conferinţa Internaţională de Educaţie a Adulţilor. Ce spun specialiştii in domeniu despre starea actuală a actului educaţional şi nu mă refer doar la zona ...

 Mihai Chirica: „Nu poţi doar să ceri. Trebuie să şi oferi”
26/03/2018 05:45

  - Domnule Chirica, social-democraţii participă - şi este uimitor acest lucru, la unul dintre cele mai triste paradoxuri ale timpului nostru. În timp ce trăim in poate cea mai mare criză a ...

 ”Pe vremea comuniştilor aveam personal medical, dar nu aveam aparatură. Astăzi, e invers!”
03/02/2018 04:30

-- Domnule doctor, se implinesc patru decenii de cand Spitalul de recuperare a apărut in viata iesenilor. Sunteti singurul medic rămas in activitate din acele vremuri... Cum a apărut această idee? - Totul ...

Prof. dr. Florin Mitu: „A gândi pozitiv este un element cheie pentru un medic”
12/10/2017 04:45

Despre recuperare cardiovasculară, factorii de risc in bolile cardiovasculare şi ce trebuie să facem ca să ne protejăm inima de evenimente nefericite, dar şi despre alte lucruri interesante, dr. Florin M ...

Marius Oprea: „Niciodată nu este prea tîrziu pentru adevăr şi nici pentru dreptate”
02/10/2017 05:00

- Aţi infiinţat Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului, institut de cercetare aflat sub egida Guvernului. Plecind de la această postură, cum se văd astăzi urmările comunismului şi cum ar treb ...

Prof. univ. dr. Stelian Dumistrăcel: „Un discurs care nu îl respectă pe interlocutor este un discurs pierdut”
19/08/2017 06:00

 Cald, deschis şi mai ales din cale afară de receptiv la tot ceea ce il inconjoară, lingvistul Stelian Dumistrăcel a mărturisit care este cea mai mare implinire pe care i-a oferit-o viaţa la catedră ...

„Orice ar fi, fizica nu se uită”
27/07/2017 05:36

  - De unde pasiunea pentru fizică? - Am trecut prin sistemul de invăţămant ca orice copil obişnuit. La un moment dat, am sesizat că sunt capabil să mă descurc la matematică mult mai bine decat ...

„În viaţă am avut o şansă extraordinară: să fac ceea ce îmi place”
13/07/2017 12:20

În interviul acordat cotidianului „Evenimentul Regional al Moldovei”, dr. Lăcrămioara Stratulat, care ocupă funcţia de director al Complexului Muzeal Naţional „Moldova” Iaşi ...

Interviu cu Doru Baltag, medicul care alungă durerea cu ajutorul acelor
08/06/2017 05:25

-Domnule doctor, vă propun să pornim pe firul biografiei. Cum de aţi ajuns să practicaţi Medicina? -Traseul alegerii profesiei medicale este destul de liniar. Părintii mei au fost asistenti medicali in l ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei