IMG_4678

Dimensiune font:

„Vreau să aduc un miliard de euro în judeţul Iaşi” VIDEO Presedintele Consiliului Judetean Iasi, Maricel Popa

| 26-05-2018 10:00

 

Preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa, a intrat în politică cu dorinţa de a aduce o schimbare radicală în zona rurală a Iaşului, de a moderniza lucrurile înţepenite de foarte multă vreme „Am reuşit să atragem foarte mulţi bani europeni. Nu avem până acum niciun proiect neadmis. Suntem pe locul 1 în ţară la proiecte europene. Vom încerca să atragem cât mai multe fonduri şi după 2020, chiar dacă va fi foarte greu, căci proiectele se vor depune la Bruxelles, sau va fi o altă procedură, mult mai greoaie. Noi suntem pregătiţi, avem o strategie făcută”, spune Maricel Popa, încercând să-şi convingă semenii că sunt, cu toţii, pe drumul corect.

 

- Domnule preşedinte, mai mult decât oricând, progresul pare condiţionat de existenţa unei infrastructuri solide, în special a infrastructurii rutiere. Ce s-a reuşit la Iaşi în acest domeniu în cei aproape doi ani de la preluarea funcţiei de preşedinte al Consiliului Judeţean?

- În judeţul Iaşi s-au atras, numai în 2017, în jur de 400 milioane de euro, atât din fonduri europene, cât şi guvernamentale. Necesităţile sunt foarte mari, este adevărat, şi asta pentru că ani de zile nu s-a făcut nimic. Vă dau un exemplu: pe vremea mandatelor lui Constantin Simirad şi Cristian Adomniţei, timp de 10 ani s-au atras 138 milioane de euro. Cu 400 milioane de euro atraşi anul trecut eu cred că este bine, însă necesităţile noastre sunt foarte mari. La drumuri, de exemplu, noi avem 1.053 km de drum judeţean, Bistriţa are 1.051 km, Prahova 1.049 km... acum, noi trebuie să mai asfaltăm 600 km de astfel de drum, pe când la Bistriţa mai sunt vreo 10 km de asfaltat, iar la Prahova, la fel. Este o problemă, deoarece ani de zile, din păcate, cei din administraţie nu s-au corelat la nivel de investiţii rurale.

- Ce s-a reuşit, totuşi, în această perioadă?

- Anul trecut am atras de la Guvern, prin programul PNDL II, de 256 milioane euro. Am reuşit astfel să ne îndreptăm atenţia şi către drumurile comunale, să investim şi în lucrări de apă-canal, în infrastructura medicală. Se vor construi şi moderniza 44 de dispensare medicale, 187 şcoli nu vor mai avea veceul în fundul curţii, ci vor avea toaletă în interior... Avem 100 km de drum judeţean de modernizat cu bani de la Guvern, mai avem investiţii de 187 milioane de euro în reţeaua de apă-canal, în localităţile care au sub 2.000 de locuitori, urmând ca în luna iunie să se semneze masterplanul cu ApaVital, în jur de 360 de milioane de euro.

În mandatul meu vor fi asfaltaţi 300 km de drum judeţean”

- Sunt investiţii demarate în ultimii ani...

- La noi nu s-a acordat foarte multă atenţie investiţiilor. Indiferent ce spun domnii Flaişer sau alţii, când am venit la Consiliul Judeţean am constatat că existau semnate doar drumurile din 2005, de pe axa Iaşi – Vaslui şi axa Iaşi – Botoşani. Am fost uimit că, în afară de aceşti 60 de km de drum judeţean nu s-a mai făcut nimic. În perioada 2008-2012 s-au realizat 18 km drum judeţean, iar din 2012 în 2016 s-au modernizat 21 km de drum judeţean. Atât! 4 km pe an... Noi am reuşit doar anul trecut să avem 49 km de drum modernizat, cu covoare asfaltice. Am început un program promiţător privind asfaltarea a 300 km de drum judeţean, în mandatul meu. Avem finanţare din fonduri europene, la ora actuală, pentru 110 km, pentru alţi 92 km vom folosi bani de la Guvern, iar 70 km din resurse proprii. Completarea, cu încă 30 km, o vom face prin programul transfrontalier – 10 km cu Ungheniul şi vom mai avea o aplicaţie pe POR, completarea programului de modernizare, de încă 20 km. Deci, am găsit bani într-un an pentru 300 km de drum asfaltat. Dacă şi predecesorii mei şi-ar fi dat seama că e o necesitate infrastructura rutieră, cu siguranţă Iaşul ar fi arătat altfel.

- Care este, în momentul de faţă, situaţia drumurilor judeţene din Iaşi?

-La ora actuală, din 1.053 km de drum judeţean avem 60 km neasfaltaţi, de pământ, că anul trecut am reuşit să punem piatră pe 33 km, avem 50 km de drum balastat, 400 km care figurează ca drum asaltat, deşi asfaltul a 200 km nu se mai cunoaşte, e un dezastru! Când eu am venit la Consiliul Judeţean, la Direcţia Judeţeană de Administrare a Drumurilor şi Podurilor Iaşi  erau doar doi specialişti de drumuri, restul fiind absolvenţi de zootehnie, de mecanică, de electronică... Din 28 de salariaţi ai DJADP, doar doi aveau specialitatea drumuri, iar unul a fost şi într-un episod pe la tv, că urmărea lucrările din birou şi făcea ulterior documentele... numai probleme. Am reuşit să mai angajăm încă 7 specialişti de drumuri, a dat Dumnezeu acum să avem şi un director la DJADP, e un sector unde mai sunt multe de făcut.

- Dar lucrurile par a se succede cu destulă lentoare...

- Nu poţi să faci totul dintr-o dată! Eu am promis să aduc bani în Iaşi. La începutul mandatului, în 2016, am spus că vom realiza 300 km de drum judeţean modernizat şi voi aduce 500 milioane de euro, ca investiţii, în Iaşi. La ora actuală avem contractaţi, bani europeni şi fonduri guvernamentale, peste 500 milioane de euro. Am mărit ştacheta la un miliard de euro! Vreau să aduc, până la finalul nandatului, un miliard de euro în judeţul Iaşi. Remarc faptul că, anul trecut, în august, am semnat pentru realizarea celui mai mare drum din ţară: 173 km, cu finanţare de 72 milioane de euro. Din august, abia săptămâna trecută am reuşit să semnez proiectarea lucrării. Două luni va dura proiectarea, alte două luni obţinerea de avize... Lumea spune că nu se vede nimic, că totul e doar pe hârtie, dar asta e realitatea. Procedurile sunt extraordinar de greoaie. Apoi, am reuşit să identificăm şi alte probleme, la şcoli, unde existau mereu doar autorizaţii provizorii de funcţionare. Am mers la guvern şi am reuşit să obţin, pentru cele 187 de şcoli cu veceul în fundul curţii, finanţare. Îmi doresc să nu mai existe în judeţul Iaşi şcoli fără autorizaţie.

- Sătenii spun că toate investiţiile în infrastructură vor fi zadarnice în condiţiile în care nu vor avea locuri de muncă. Mai mult, degeaba faci dispensare dacă nu sunt medici, degeaba reclădeşti şcoli dacă nu sunt elevi, degeaba aduci apă dacă nu aduci şi canalizare... Ce se poate face pentru ca toate acestea să aibă o finalitate?

- Apa şi asfaltul nu reprezintă un lux, ci o o necesitate. Exact ca şi telecomanda la tv. Am spus că principala prioritate o reprezintă infrastructura rutieră şi am început să o dezvolt, iar dacă vom realiza cei 300 de km de drum judeţean, plus 200 km covoare de asfalt. Apoi, ştiţi foarte bine că exista o problemă cu TransAgropolis, care devenise un soi de muzeu al pătrunjelului, căci de patru ani nu avea niciun client. Am reuşit să salvăm proiectul şi, odată cu acesta, să salvăm toate proiectele europene, deoarece eram în monitorizare, având deja un eşec cu Centrul Expoziţional Moldova. TransAgropolis ar fi fost al doilea eşec al unei investiţii cu bani europeni şi riscam ca 10 ani să nu mai primim, la CJ, niciun ban european. Dezvoltând infrastructura, dezvolţi locurile de muncă în mediul rural.

Vom construi 44 de dispensare în mediul rural, în următorii doi ani”

- Iar mediul rural a devenit prioritar...

- Prioritatea mea o reprezintă mediul rural, deoarece ani de zile nu s-a investit deloc în această zonă. Pentru polul de dezvoltare metropolitană s-au primit 130 de milioane de euro, în primul ciclu financiar. Ştiţi cât a ajuns în mediul rural? Nimic! Toţi banii au rămas în municipiul Iaşi. Acum mai sunt acolo 60 milioane de euro şi am atras atenţia domnului primar că 20 de milioane de euro trebuie să meargă în mediul rural, pentru că asta este esenţa polului de dezvoltare. Dacă vom dezvolta infrastructura rutieră, cu siguranţă că vom dezvolta şi construcţia de case în mediul rural, iar o parte dintre cetăţeni vor merge la ţară. Iar o altă mare prioritate a noastră este să realizăm locuri de muncă pentru cei din mediul rural.

- În mediul rural există, însă, foarte multe probleme, care ţin nu doar de infrastructură rutieră, ci şi de cea sanitară, educaţională, de lipsa medicilor...

- Am reuşit să facem proiecte şi vom construi, în următorii doi ani, 44 de dispensare, care vor fi dotate cu tehnică medicală şi cu ambulanţe. Sperăm ca, odată cu majorarea salariilor la doctori, aceştia să rămână în ţară.

- Există o criză a medicilor, dar şi una de infrastructură în domeniul acesta medical. Care sunt planurile pentru acest sector?

- Anul trecut au plecat din ţară 6.000 de doctori, iar 5.000 au plecat în 2015. Din această cauză, Guvernul a trebuit să ia o măsură radicală, să majoreze, să dubleze sau să tripleze salariile doctorilor, pentru a stopa migraţia aceasta. Consiliul Judeţean are şase spitale în administrare şi am reuşit să avem investiţii pentru toate acestea, atât prin proiecte europene, cât şi cu bani guvernamentali. Avem cea mai modernă sală de operaţii din estul Europei, la Spitalul de Neurochirurgie, spital modernizat în totalitate. Am reuşit să atragem fonduri europene de 27 de milioane euro pentru modernizarea Spitalului de Copii „Sfânta Maria”, am modernizat Spitalul de Boli Infecţioase cu fonduri guvernamentale, prin PNDL, am făcut investiţii însemnate la Maternitatea „Cuza Vodă” şi multe altele. La Spitalul de Neurochirurgie exista un singur tomograf, pentru toată zona Moldovei, iar acum sunt două astfel de aparate, plus 3 RMN-uri, un alt RMN ajungând la Spitalul de Copii.

- În zona rurală vor exista proiecte privind domeniul acesta al sănătăţii publice?

- Am dus aparatură modernă la Maternitatea „Cuza Vodă”, unde există acum mai multe echipamente portabile tip ecogaraf, pentru a se putea deplasa în zonele rurale. Avem de gând să modernizăm şi Spitalul de Pneumoftiziologie, să luăm laboratoare mobile, deoarece bolile acestea au avansat mult. Vom avea scanere mobile pentru cancerul mamar, cancerul de col uterin, deoarece puţine femei din mediul rural vin să-şi facă analizele respective, dar cu un astfel de scaner, totul va dura 20 de minute. Vrem să realizăm, în mediul rural, şi anumite laboratoare stomatologice, iar dispensarele de la ţară să aibă şi câte un cabinet stomatologic, unde să meargă absolvenţii să profeseze.

Vom avea un nou terminal de pasageri, la Aeroport”

- Vom avea parte de investiţii şi la Aeroport, în această perioadă?

- Da. Aeroportul se va dezvolta şi mai mult. Vom avea un nou terminal de pasageri , un terminal cargo, vom avea un terminal pentru mentenanţa avioanelor Airbus, în parteneriat cu Bacăul. Luna aceasta am avut vizita a patru companii, de fapt, a patra, Lufthansa, vine joi... Am avut recent o întâlnire cu DHL, cu Turkish Airlines, Ernest Airlines a deschis două linii la Iaşi, putem spune că ne dezvoltăm.

- Sunt speranţe ca în următorii doi ani să avem un terminal de pasageri nou la Iaşi?

- Îmi doresc foarte mult ca în următorii doi ani să mărim capacitatea de procesare a pasagerilor. Cineva spunea, în 2016, că dacă pleacă de la conducerea Aeroportului va fi o nenorocire. Atunci erau 700.000 de pasageri, anual, iar acum sunt 1.300.000 şi până la finele anului vom avea un milion jumătate de călători. Bineînţeles, cifra nu va mai creşte exponenţial, cum a fost în primii doi ani, dar noi trebuie să ne gândim foarte bine în primul rând la pasageri şi trebuie să mărim capacitatea de procesare, să aibă alte condiţii, să vină la Iaşi, ne trebuie facilităţi şi pentru operatori.

- Exista un proiect de mărire a pistei de la Aeroport. Mai este de actualitate?

- Asta se va face în faza a treia a planului pe care îl avem pentru Aeroport. În prima fază va fi soluţionată parcarea avioanelor şi terminalul cargo, apoi, în a doua etapă, terminalul de pasageri, iar a treia etapă va cuprinde mărirea pistei până la 3.000 metri, pentru a putea fi pistă de rezervă pentru Aeroportul din Chişinău şi cel din Bucureşti.

- Investiţiile în zona rurală continuă într-un ritm constant. Unde se va situa satul românesc în deceniul următor şi cum va arăta el?

- Zona rurală va arăta total diferit, în următorii ani, după investiţii de sute de milioane de euro. 256 milioane de euro care vor veni prin PNDL, deja în proces de licitaţie şi execuţie, 100 milioane de euro vor veni ca fonduri europene şi vor mai urma încă proiecte de 150 milioane de euro, tot din fonduri europene, aflate acum în diferite faze de analiză. Dar nu ne vom opri aici!

Autostrada? E o chestiune de timp”

- Scena politică locală rămâne, fără îndoială, într-o permanentă schimbare. Vedem apărători feroce ai capitalului încercând să ajungă la final de lună cu un salariu asigurat de stat, dar şi invers, într-o reprezentaţie pe care cetăţeanul nici nu mai vrea să o privească, pentru că nu o mai înţelege. Cât e de comod să rămână în zona aceasta a social-democraţiei un om care a cunoscut şi cunoaşte succesul pe piaţa capitalistă?

- Este o experienţă nouă. În 2013, când am mers la Ministrul Energiei şi la Ministrul Economiei, timp de trei ani am învăţat administraţia la nivel superior şi am văzut că e altceva faţă de ceea ce ştiam eu din mediul privat. Am căpătat o experienţă foarte bogată, ceea ce mă ajută acum foarte mult în implementarea proiectelor. Faptul că am lucrat 23 de ani în mediul de afaceri real, unde am avut chiar şi 4.700 de salariaţi, m-a ajutat. Din anul 2000, când am achiziţionat Tehnotonul, şi până în 2013, grupul de firme Omega-Tehnoton a plătit peste 90 milioane de euro impozite şi taxe la stat. Iar aceste firme, împreună cu Moldoforest, au fost luate cu datorii foarte mari la stat... Nu mă dranjează că sunt criticat, e adevărat că toţi criticii ascund câte un interes, dar mă deranjează că nimeni nu critică faptul că nu mai există fabricile Moldoplast, Ţesătura, Mătasea, Confecţia de la Baza 3, CET-ul, Fabrica de ulei... Se spune că în pomul care nu face fructe nimeni nu dă cu băţul. În zona industrială mai sunt astăzi patru întreprinderi care funcţionează. Restul sunt dărâmate.

- Unde veţi merge din sediul PSD de pe Ştefan cel Mare, în cazul în care justiţia vă va sili să părăsiţi acea clădire?

- Nu ştiu dacă va fi cazul. Nu cred că ne-am născut acolo. Domnul primar s-a răzbunat, este o copilărie... În loc să fim împreună, aşa cum am spus din mai 2016, când am început să facem proiecte împreună, să aducem cât mai mulţi bani pentru Iaşi, ajungem aici. Eu aveam o anumită experienţă la ministere, iar cu experienţa dumnealui în administraţie puteam avea proiecte foarte frumoase. Eu doream să nu mai fie acea dihonie care a fost întotdeauna în administraţia ieşeană, dar în loc să ne interesăm de bani pentru judeţ, ne-am interesat de altceva. Îmi doresc, însă, ca şi domnul primar să vină alături de mine, să lase copilăriile şi împreună să facem proiecte pentru Iaşi.

- O ultimă întrebare: va avea Iaşul autostradă?

- Da, vom avea autostradă. Sunt în lucru procedurile de proiectare şi execuţie a autostrăzii de la Ungheni la Târgu Neamţ. E o chestiune de timp. Într-un an, doi va începe construcţia autostrăzii.

A consemnat Dan M.BREZULEANU

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

 

ULTIMA ORA

 

 

 

 

Licitaţie publică 22.10.2018 1.Informaţii generale privind locatorul: Comuna Bivolari, cu sediul în Bivolari, CIF 4540682 Adresa poştală: localitatea Bivolari, judeţul Iaşi, Telefon: 0232/298555, Fax: 0232/298508 2. Obiectul concesionării: Proprietăţi imobiliare aparţinând domeniului privat al comunei Bivolari: T16 p50/16 Tabara 582,70 mp. Proprietăţi imobiliare aparţinând domeniului public al comunei Bivolari: T26 1133/1 Bivolari 210,0 mp. 2.1 Procedura aplicată - Licitaţie publică cu ofertă în plic; 3. Informaţii privind documentaţia de atribuire; comuna Bivolari, cu sediul în Bivolari, CIF 4540682 Adresa poştală: localitatea Bivolari, judeţul Iaşi, Telefon: 0232/298555, Fax: 0232/298508 3.1. Modalitatea prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentaţiei de atribuire: documentaţia se obţine de la sediul locatorului; 3.2. Denumirea şi adresa compartimentului de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire: Bivolari, jud. Iaşi, Telefon: 0232/298555, Fax: 0232/298508 3.3. Preţul documentaţiei de atribure este de 50 lei. 3.4. Data limită pentru solicitarea clarificărilor 18.10.2018, ora 14.00; 4. Informaţii privind ofertele: 4.1. Data limită de depunere a ofertelor 19.10.2018, ora 14.00 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Bivolari, cu sediul în Bivolari, jud. Iaşi; 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: 1 ex. (plic închis şi sigilat); 5. Data şi locul la care se va desfăşura şedinţa publică de deschidere a ofertelor 22.10.2018, ora 9.00;
SC IASITEX SA Iaşi, având sediul în Iaşi, str. Primăverii, nr. 2, jud. Iaşi, înregistrată la O.R.C. Iaşi sub nr. J22/255/1991, având cod fiscal RO1957058, reprezentată legal prin dl. Director general Lazaroae Nicolae Mihail, organizează licitaţie publică deschisă cu strigare la sediul societăţii la cel mai mare preț obținut a următoarelor active, teren + construcții în suprafață totala de 30.193,11 mp situate în Iași, Str. Primăverii Nr. 2, proprietatea SC IASITEX SA Iaşi, denumite în continuare “Activul”, compus din: • Teren intravilan, în suprafaţă totală de 1128,63 mp, avand. nr. cad. 4373/1/1/1/1/2, înscris în CF nr. 127215 a mun. Iaşi, pe care se află amplasată construcţia C3-Dispensar + Casa poarta, având Sc=420,9 mp şi Su=357,45 mp; situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2 (imobilul este ipotecat în favoarea Bancpost SA) • Teren intravilan, în suprafaţă totală de 2.982,90 mp, având. nr. cad. 4373/1/1/1/1/3, înscris în CF nr. 128952 a mun. Iaşi, pe care se află amplasată construcţia C4, C6-C15, C30, C31, având Sc=1203,41 mp şi Su=220,04 mp; situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2 (imobilul este ipotecat în favoarea Bancpost SA) • Teren intravilan, în suprafaţă totală de 287,27 mp, având. nr. cad. 4373/1/1/1/1/4, înscris în CF nr.137008 a mun. Iaşi, pe care se află amplasată construcţia C16, C17, având Sc=122,62 mp şi Su=99,26 mp; situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2 (imobilul este liber de sarcini) • Teren intravilan, în suprafaţă totală de 778,11 mp, având. nr. cad. 4373/1/1/1/1/5, înscris în CF nr. 152360 a mun. Iaşi, pe care se află amplasată construcţia C32-Corp lotizare, având Sc=617,17 mp şi Su=600,88 mp; situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2 (imobilul este liber de sarcini) • Teren intravilan, în suprafaţă totală de 208,36 mp, având. nr. cad. 4373/1/1/1/1/6, înscris în CF nr. 137009 a mun. Iaşi, pe care se află amplasată construcţia C33-C35, având Sc=125,1 mp şi Su= 0 mp; situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2 (imobilul este liber de sarcini) • Teren intravilan, în suprafaţă totală de 1992,76 mp, având. nr. cad. 4373/1/1/1/1/16 (dezmembrat in 4373/1/1/1/1/16/1/2 – CF157440 cu suprafaţă de 364,05 mp, 4373/1/1/1/1/16/2/2 - CF 157488 cu suprafaţa de 56,62 mp şi 4373/1/1/1/1/16/3 înscris în CF nr. 135258 cu suprafaţa 1572,09 mp) a mun. Iaşi, pe care se află amplasată construcţia C22-C29, având Sc=0 mp şi Su=0 mp; situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2 (imobilul este liber de sarcini) • Teren intravilan, în suprafaţă totală de 8.430,46 mp, având. nr. cad. 4373/1/1/1/1/23, înscris în CF nr. 124819 a mun. Iaşi, pe care se află amplasată construcţia C90/1, C90/2, C90/3, C90/4, C90/5, având Sc=7194,45 mp şi Su=7482,01 mp; situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2 (imobilul este ipotecat în favoarea Bancpost SA) • Teren intravilan, în suprafaţă totală de 1.254,44 mp, având. nr. cad. 4373/1/1/1/1/24 (dezmembrat în 161 mp CF 160600 şi 1093 mp CF 160899), pe care se află amplasată construcţia C2-Corp legătura, C91-Anexa finisaj, având Sc=700 mp şi Su=1704,55 mp; situat în Iaşi Str. Primăverii Nr. 2 (imobilul este liber de sarcini) • Teren intravilan, în suprafaţă totală de 1.020,55 mp, având. nr. cad. 4373/1/1/1/1/25, înscris în CF nr. 127506 a mun. Iaşi, pe care se află amplasată construcţia C92-Anexa tehnologică control metrat, având Sc=941,5 mp şi Su=3581,17 mp; situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2 (imobilul este ipotecat în favoarea Bancpost SA) • Teren intravilan, în suprafaţă totală de 1.752,37 mp, având. nr. cad. 4373/1/1/1/1/26, înscris în CF nr. 127507 a mun. Iaşi, pe care se află amplasată construcţia C5, C18-C21, având Sc=1358,34 mp şi Su=593,59 mp; situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2 (imobilul este ipotecat în favoarea Bancpost SA) • Teren intravilan, în suprafaţă totală de 377,41 mp, având. nr. cad. 4373/1/1/1/1/28, înscris în CF nr. 157442 a mun. Iaşi, pe care se află amplasată construcţia C96, având Sc=377,41 mp şi Su=314,5 mp; situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2 (imobilul este liber de sarcini) • Teren intravilan, în suprafaţă totală de 1.125,33 mp, având. nr. cad. 4373/1/1/1/1/29, înscris în CF nr. 128947 a mun. Iaşi, pe care se află amplasată construcţia C97-Oficiu de calcul, având Sc=564,2 mp şi Su=1041,42 mp; situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2 (imobilul este ipotecat în favoarea Bancpost SA) • Teren intravilan, în suprafaţă totală de 2.000,29 mp, având. nr. cad. 4373/1/1/1/1/8, înscris în CF nr. 137010 a mun. Iaşi, pe care se află amplasată construcţia C 40, C41, având Sc=0 mp şi Su=0 mp; situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2 (imobilul este liber de sarcini) • Teren intravilan, în suprafaţă de 481,90 mp, având nr. cad. 4373/1/1/2, înscris în CF nr. 132112 a mun. Iaşi, amplasat în Mun. Iaşi, Bdul Primăverii nr. 2, Jud. Iaşi, pe care se află amplasată construcţia C1 - Pavilion administrativ, având nr. cad. 4373/1/1/2-C1, cu regimul de înălţime P+8E şi Sc=481,90 mp, Su=3.854,94 mp, proprietatea SC IASITEX SA IAŞI. (imobilul ipotecat la Libra Internet Bank) • Teren intravilan cale acces, în suprafaţă de 42,00 mp situat în Iaşi, str. Primăverii nr. 2, având nr. cadastral 149717, înscris în CF 149717, dezmembrat din nr. cad. 4373/5, înscris în CF nr. 131869 situat în Iaşi str, Primăverii nr. 2 (imobilul este liber de sarcini). • Teren intravilan cale acces, în suprafaţă de 3.833,00 mp situat în Iaşi, str. Primăverii nr. 2 dezmembrat în 2924,00 mp având nr. cadastral 158029, înscris în CF 158029 şi 909,00 mp având nr. cadastral 158030, înscris în CF 158030 (imobilul este ipotecat în favoarea Bancpost SA) • Teren intravilan, în suprafaţă totală de 407,00 mp, având nr. cadastral 158061 înscris în CF 158061, dezmembrat din terenul de 1585,18 mp, având nr. cad. 4373/1/1/1/1/9, înscris în CF nr. 128938 a mun. Iaţi, teren situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2, jud. Iaşi (imobilul este liber de sarcini) • Teren intravilan cale de acces, în suprafaţă de 1.077,00 mp, situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2, jud. Iaşi, având nr. cadastral 158048, înscris în CF sub nr. 158048 dezmembrat din suprafaţa de 3543,00 mp (imobilul este liber de sarcini). • Teren intravilan cale de acces, în suprafaţă de 606,00 mp, situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2, jud. Iaşi, având nr. cadastral 158057, înscris în CF sub nr. 158057 dezmembrat din suprafaţă de 1174,50 mp, situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2, jud. Iaşi (imobilul este liber de sarcini). • Teren intravilan cale de acces, în suprafaţă de 261,71 mp, situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2, jud. Iaşi, având nr. cadastral 4373/1/1/1/1/1/2/2, înscris în CF sub nr. 157936 (imobilul este liber de sarcini). • Teren intravilan cale de acces, în suprafaţă de 145,62 mp, situat în Iaşi, Str. Primăverii Nr. 2, jud. Iaşi, având nr. cadastral 4373/1/1/1/1//11/2, înscris în CF sub nr. 157909 (imobilul este liber de sarcini). Caietul de sarcini se poate procura de la sediul societăţii contra sumei de 2.000 lei, aceasta valoare include şi taxa de participare la licitaţie. Condiţiile de participare la licitaţie şi prezentarea Activului se află în Caietul de Sarcini care poate fi achiziţionat de la sediul proprietarului. Data, ora şi locul primei şedinţe de licitaţie 22.10.2018, ora 9:00, la sediul Iasitex S.A., situat în Iaşi str. Primăverii nr. 2, jud Iaşi. Cea de-a doua şedinţă de licitaţie se va desfăşura: 23.10.2018, ora 9:00, la sediul Iasitex S.A., Iaşi, str. Primăverii nr. 2, jud. Iaşi. Ulterior datelor mentionate, respectiv în data de 24, 25 şi 26.10.2018, orele 9:00, la sediul Societăţii, se va organiza câte o şedinţă de licitaţie, până la adjudecarea Activului sau până la decizia Consiliului de administraţie de sistare a licitaţiilor. Activul poate fi vizionat cu contactarea prealabilă a directorului general Lazaroae Nicolae-Mihail la sediul societăţii sau/şi tel. 0741089119.
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC IRSIDO S.R.L.–societate în faliment, dosar nr. 380/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iași–Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 85/2014, vinde prin licitație publică cu strigare următoarele bunuri proprietate ale debitoarei S.C. IRSIDO S.R.L.: 1. Bun imobil – proprietate rezidențială tip vilă și teren aferent situată în Mun. Iași, Str. Ursulea nr. 28, Jud. Iași - format din teren intravilan în suprafață de 401,97 mp și construcție C1 cu regim de înălțime DS+P+E+M cu o suprafață utilă de 383,64 mp–Preț de pornire 100% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare - 376.000 Euro (exclusiv TVA). 2. Bunuri mobile conform Raport de evaluare - Preț de pornire 100% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare, astfel: a. Stocuri echipamente birotică–în valoare totală de 40.807 lei (exclusiv TVA); b. Obiecte de inventar–mijloace fixe: Nr. crt. – Denumire activ – Valoare de piață lei–fără TVA – Valoare de pornire la licitație lei – fără TVA – Mașină ambalat role hârtie – 3792 – 3792 – Stivuitor electric – 4581 – 4581 – Utilaj de fabricat role hârtie – 77990 – 77990 – Autoturism Mazda IS-01-YRS – 15205 – 15205 – Autovehicul Ford Tranzit Connect IS-12-YRS – 11311 – 11311 – Mobilier pal – 743 – 743 – Maşină ștampile UM 1100-1200 – 2009 – 2009 – Scaun directorial – 1811 – 1811 – Notebook Benq – 2117 – 2117 – Notebook Acer Aspire – 1143 – 1143 – Notebook Acer Aspire – 1143 – 1143 – TV 3d Sony Bravia LX900 – 3613 – 3613 – Mobilă Element Corp – 5077 – 5077 – Set canapele – 3087 – 3087 – Mobilă Element Part – 1552 – 1552 – Mobilă Sidney alb – 1858 – 1858 Licitațiile vor avea loc în data de: 02 și 16.11.2018, respectiv 07 și 21.12.2018, ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, Complex de Birouri NH BUSINESS, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 500 lei pentru bunurile mobile, respectiv 2.000 lei pentru bunul imobil; - dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA–pentru bunul imobil; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector deschis pe numele debitoarei la Piraeus Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare și contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul lichidatorului judiciar deschis la Piraeus Bank Iaşi. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr.4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC ALDO–PROJECT SRL–D societate în faliment, dosar nr. 5909/99/2016 aflat pe rolul Tribunalului Iași–Secția II Civilă–Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii 85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bunuri mobile compuse din mobilier bar/terasă, echipamente bar/bucătărie, echipamente video/TV, veselă etc., localizate în Mun. Pașcani, Jud. Iași, astfel: a. Preț de pornire 95% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare-licitațiile vor avea loc în data de 26.10.2018, respectiv 02,09,16 și 23.11.2018 ora 12.00; b. Preț de pornire 90% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare-licitațiile vor avea loc în data de 07,14,21,28.12.2018, respectiv 04.01.2019 ora 12.00; c. Preț de pornire 85% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare-licitațiile vor avea loc în data de 11,18,25.01.2019, respectiv 01,08.02.2019 ora 12.00. Licitațiile vor avea loc la data și ora stabilită, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, Complex de Birouri NH BUSINESS, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare la licitație-500 lei; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector nr. RO37PIRB2400779171001000 deschis pe numele debitoarei la Piraeus Bank Iași; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare la licitație se va achita în contul nr. RO33PIRB2400738563001000, deschis pe numele lichidatorului judiciar la Piraeus Bank Iaşi. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, Complex de Birouri NH BUSINESS, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în preziua licitaţei, ora 16.00. Lista completă a bunurilor mobile precum și alte informaţii suplimentare pot fi oferite la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, Complex NH BUSINESS sau tel: 0744520508, 0744994490, fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
„Scriitorul trebuie să aibă o condiţie fizică foarte bună”
08/10/2018 00:00

„Scriitorul trebuie să aibă o condiţie fizică foarte bună” Catherine Lovey este o scriitoare de limbă franceză, născută in 1967 in Elveţia. A studiat relaţiile internaţionale şi mai ...

Silviu Gheţie: „Fotograful nu trebuie să aibă un ego foarte puternic”
06/10/2018 00:00

Festivalul Internaţional de Literatură şi Traducere Iaşi (FILIT) se află la cea de-a XI-a ediţie şi reuneşte la Iaşi, in perioada 3-7 octombrie 2018, profesionişti din domeniul cărţii, atat din ţ ...

„Se compromit doar cei pentru care politica este un simplu mijloc de a se realiza”
25/09/2018 00:00

Procesul de primenire a oamenilor politici este un fenomen firesc, rostul tineretului in politică fiind astăzi, dacă nu mai mare ca in trecut, cel puţin tot atat de mare cat a existat dorinţa de a face din ...

VIDEO - Mihai Chirica: „Fără fonduri europene, Iaşul ar fi fost un oraş anost”
23/09/2018 09:10

  Primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica, prezintă ieşenilor viziunea sa legată de fondurile europene, de viitorul oraşului pe care il administrează   *Trebuia să fim cel puţin cu jumă ...

 

„Noi, românii, suferim de sindromul drobului de sare”
18/08/2018 00:00

Potrivit unei analize realizate de REGnet, companie specializată in infiinţări şi modificări de SRL şi PFA, suspendarea activităţii economice a afacerilor din Romania, la inceputul anului 2018, se află ...

Românii privesc știrile politice ţinându-se de nas
15/08/2018 00:00

* dialog cu Alexandru Muraru, cercetător in Ştiinţe Politice, profesor asociat la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” şi prim-vicepreşedinte PNL Iaşi   - Domnule Muraru, ati spus la un ...

VIDEO -Mihai Chirica  „Nu a fost uşor să repunem Iaşul pe harta României şi a Europei”
03/08/2018 17:11

Mihai Chirica s-a născut la data de 1 septembrie 1971, in municipiul Iaşi. A urmat cursurile Colegiului Naţional din Iaşi, specializarea „Matematică – Fizică”, apoi Universitatea „ ...

„Este mult mai pasionant să scrii despre Ceauşescu, decât despre Brătianu sau Maniu”
18/07/2018 00:00

* dialog cu prof. univ. dr. Ovidiu-Ştefan Buruiană, de la catedra de Istorie contemporană a Facultăţii de Istorie din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi - Domnule Buruiană, in ...

MIHAI CHIRICA-Iaşul se dezvoltă, nu stă să mă aştepte nici pe mine, nici pe domnul Popa!
14/05/2018 09:24

  Primarul municipiului Iaşi a venit in redacţia cotidianului Evenimentul Regional al Moldovei pentru a vorbi despre recentele sale dispute cu PSD, generatoare de criză politică in interiorul Consiliu ...

„Avem un sistem educaţional secularizat, sincretic, pe alocuri aberant”
05/05/2018 16:15

- Doamna profesor, tocmai aţi participat la Conferinţa Internaţională de Educaţie a Adulţilor. Ce spun specialiştii in domeniu despre starea actuală a actului educaţional şi nu mă refer doar la zona ...