Şeful Poliţiei Rutiere Iaşi: „Am avut un trend ascendent al accidentelor rutiere”

default

Dimensiune font:

| 03-09-2015 11:47

Comisarul şef Liviu Zanfirescu, şeful Poliţiei Rutiere Iaşi susţine că în perioada imediat următoare numărul autospecialelor neinscripţionate care vor ieşi la „vânătoare” de şoferi indisciplinaţi în trafic va creşte.

 Liviu Zanfirescu a fost şeful Inspectoratului de Poliţie Judeţean Iaşi, iar din 2012 ocupă postul de şef al Serviciului Poliţiei Rutiere

- Care sunt cauzele principale ce duc la producerea de accidente rutiere şi cum pot fi ele prevenite?
- În primul rând vreau să vă mulţumesc dumneavoastră pentru interesul pe care-l manifestaţi în scopul unei bune informări referitor la cauzele producerii accidentelor rutiere şi recomandările pe care poliţia le face pentru antivictimizare. O să vorbesc din două perspective: cea de poliţist şi cea de participant în trafic. Trebuie să începem cu partea bună. Am avut cam trei ani, 2012, 2013, 2014, cu o reducere semnificativă a accidentelor rutiere grave şi a consecinţelor. Mă refer aici la numărul persoanelor decedate şi cel al persoanelor rănite grav. În acest an, din nefericire, lucrurile s-au schimbat. Am avut un trend ascendent al accidentelor rutiere şi al consecinţelor acestora din ianuarie şi până în luna mai. Luna mai a fost momentul când s-a stabilizat evoluţia accidentelor rutiere. În primele şapte luni ale acestui an numărul persoanelor decedate a ajuns la 25, ceea ce înseamnă că sunt mai multe cu 10 faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, iar numărul persoanelor rănite grav a crescut la peste 50 faţă de anul trecut. Ne comparăm cu anii anteriori deoarece traficul rutier se desfăşoară în aceleaşi condiţii. Ne referim aici la infrastructură, la sistematizare, la condiţii meteo. Referitor la cauze, acestea sunt în primul rând traversarea neregulamentară a pietonilor, prezenţa pietonilor pe carosabil, neacordarea priorităţii pietonilor. Conducătorii auto învinovăţesc pietonii în cazul producerii unui accident rutier şi invers. Altfel spus, pietonul traversează strada neregulamentar, chiar dacă unele traversări sunt justificate deoarece distanţa dintre două treceri de pietoni poate fi foarte mare sau sunt situaţii când nu avem marcaje. Indiferent de situaţie, trebuie să ne asigurăm atunci când traversăm strada sau ne aflăm la volan. În general, traficul este unul normal. O a treia cauză este viteza. Ca şi în primele două cauze, viteza este una concurentă. Viteza se manifestă în mai multe moduri: cea neadaptată la condiţiile de trafic şi cea peste limita legală. De exemplu, pe E 583, DN 28 B spre Botoşani sau până la Paşcani viteza este de până într-o sută de kilometri la oră. Sunt foarte mulţi conducători auto care cred că pe E 583 este de 110. Nu este adevărat! În România doar pe autostrăzi se circulă cu 110...


- Cum vedeţi utilizarea staţiilor de emisie – recepţie în banda liberă, pe renumitul canal 22?
- Este o mare capcană. Noi nu ne facem probleme din acest punct de vedere. Precizez că prezenţa staţiilor are şi rol preventiv într-un anumit fel. Dacă avem o astfel de staţie şi semnalăm că nu este poliţie pe traseul nostru, asta nu înseamnă că trebuie să conducem disperat. Indiferent de câte staţii avem, dacă este sau nu poliţie, trebuie să conducem în siguranţă. Staţia nu este o soluţie. Eu unul nu agreez staţia decât dacă o utilizăm civilizat pentru o informare, pentru sprijin. Pot demonstra oricui că pe traseul Iaşi - Bucureşti, oricât de repede am vrea să ajungem, cu sau fără staţie, nu se poate câştiga mai mult de jumătate de oră. Trebuie însă să ne gândim la pierderi. Cât am putea pierde dacă suntem implicaţi într-un accident rutier? Trebuie ca toţi să avem o conduită preventivă în trafic.


- În momentul de faţă organigrama Serviciului Rutier este completă?
- Momentan, aceasta este în procent de 99 la sută completă. Nu avem probleme în acest sens. Sunt câteva posturi libere de personal civil, contractual. Schema este aproape completă, însă este schema anilor 2010. Eu de fiecare dată susţin că nu ne trebuie poliţişti la fiecare colţ de stradă. Numai că realitatea pe care o trăim cu toţii este alta. Aceasta impune o prezenţă mai vizibilă în traficul rutier. Asta înseamnă că ne-ar trebui mai mulţi poliţişti. Cel puţin în municipiul Iaşi traficul s-a aglomerat. Este nevoie de dirijare în anumite intersecţii. De exemplu, în intersecţia din Podu Roş... cel puţin în această perioadă. Ne-a cerut sprijinul şi Poliţia Locală, iar noi vom acorda tot sprijinul atunci când traficul este aglomerat. Sunt tot felul de comentarii precum că Poliţia Locală nu s-ar descurca. Ei se descurcă foarte bine, însă sunt momente din zi când acea intersecţie se aglomerează forte tare.


- Care sunt, totuşi, cele mai aglomerate zone din municipiul Iaşi?
- În primul rând vorbim de Podu Roş, care este cea mai complexă intersecţie, urmată de zona Gării, Gării Internaţionale, intersecţia bdul Primăverii cu Calea Chişinăului, intersecţia bdul Primăverii cu Bucium.


- În calitate de conducător auto, cum vedeţi fluidizarea traficului în Iaşi?
- Din acest punct de vedere văd fluidizarea traficul cu semafoare, iar ca o paranteză aşteptăm implementarea acelui proiect de management al traficului. De exemplu, pe bdul Independenţei nu toţi prind unda verde. Asta pentru că cei care sunt pe ultimele cinci secunde sau zece ajung ca la al treilea semafor să nu mai prindă verde. Aceşti timpi se pot corecta. Revenind la cum văd eu fluidizarea traficului, aceasta se poate face prin informările din mass-media privind zonele unde Poliţia nu a putut interveni, prin informările de la cetăţeni, prin semnalizările rutiere, printr-o prezenţă activă a Poliţiei.


- Consideraţi că odată cu semaforizarea intersecţiei din Podu Roş se va produce şi o descongestionare a traficului din acea zonă?
- Eu sunt optimist deoarece un astfel de management al traficului prin astfel de senzori, care să semnaleze încărcătura de trafic rutier pe un tronson, este posibil să rezolve problema. Cred că la început, poate şi pe parcurs, va fi nevoie în continuare de prezenţa poliţiştilor, indiferent dacă intersecţia este sau nu semaforizată. Din punct de vedere teoretic consider că se va rezolva problema, însă nu în totalitate, adică nu se va putea circula liber. Tot vom aştepta, însă nu vom bloca tot atâţia poliţişti rutieri. Vom vedea dacă teoria se îmbină foarte bine cu practica. O altă metodă care a fost luată în vedere de Primăria Iaşi este aceea de construire a pasajelor subterane. Vorbim aici de bdul Mangeron, bdul Chimiei.... Menţionez că în ultimii cinci ani traficul rutier din Iaşi a crescut cu 10 la sută.

- Putem vorbi despre un „campion” la numărul de amenzi rutiere primite?
- Nu putem vorbi despre această categorie deoarece ei pot fi şi din alte judeţe, dar sunt şoferi care în cazierul rutier figurează cu încălcări ale normelor rutiere, unele chiar grave, care se întind chiar şi pe cinci pagini.

- Cum vedeţi noile reglementări cu privire la obţinerea permisului auto?
- Picarea probei practice şi susţinerea doar a ei, nu şi a probei teoretice, cum este în prezent, nu va afecta sau reduce cunoştinţele cursantului. Eu aş semnala o altă problemă. Eu nu aduc acuze, ci semnalez aceste aspecte. Din faptul că a crescut numărul de accidente rutiere cu 15 la sută în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 18 şi 25 de ani nu putem desprinde decât două concluzii: fie la examenul pentru obţinerea permisului de conducere tânărul a fost foarte cuminte, s-a conformat, pentru că altfel nu l-ar fi obţinut, după care a ignorat în totalitate regulile de circulaţie, fie nu s-a insistat foarte mult pe latura preventivă. De exemplu, în primul an trebuie să abordăm traficul rutier în sensul că trebuie să conducem cu o viteză mult mai redusă decât conduc ceilalţi, deoarece, chiar dacă suntem foarte tineri, iar abilităţile sunt crescute, nu există experienţa cu fel şi fel de situaţii în trafic. O altă cauză este teribilismul: sunt tânăr, nu este poliţie, este noapte, mi-am permis să beau un şpriţ, toate au aceeaşi gravitate. Mai mult, în ultima perioadă avem foarte multe tinere prinse sub influenţa băuturilor alcoolice la volan.


- Câte autospeciale neinscripţionate sunt acum la Serviciul Poliţiei Rutiere?
- Numărul acestora nu vi-l pot spune, dar vă asigur că numărul lor va creşte. Acestea nu sunt noi şi sunt primite de la alţi parteneri.

A consemnat Andrei HURBEA

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
„Participarea marilor scriitori la FILIT este meritul personal şi rodul credibilităţii internaţionale a organizatorilor”
07/10/2019 11:02

  „Participarea marilor scriitori la FILIT este meritul personal şi rodul credibilităţii internaţionale a organizatorilor” * dialog cu scriitorul Dan Doboş, directorul Bibliotecii Judeţ ...

„Avem un sistem educaţional secularizat, sincretic, pe alocuri aberant”
05/05/2018 16:15

- Doamna profesor, tocmai aţi participat la Conferinţa Internaţională de Educaţie a Adulţilor. Ce spun specialiştii in domeniu despre starea actuală a actului educaţional şi nu mă refer doar la zona ...

 Mihai Chirica: „Nu poţi doar să ceri. Trebuie să şi oferi”
26/03/2018 05:45

  - Domnule Chirica, social-democraţii participă - şi este uimitor acest lucru, la unul dintre cele mai triste paradoxuri ale timpului nostru. În timp ce trăim in poate cea mai mare criză a ...

 ”Pe vremea comuniştilor aveam personal medical, dar nu aveam aparatură. Astăzi, e invers!”
03/02/2018 04:30

-- Domnule doctor, se implinesc patru decenii de cand Spitalul de recuperare a apărut in viata iesenilor. Sunteti singurul medic rămas in activitate din acele vremuri... Cum a apărut această idee? - Totul ...

Prof. dr. Florin Mitu: „A gândi pozitiv este un element cheie pentru un medic”
12/10/2017 04:45

Despre recuperare cardiovasculară, factorii de risc in bolile cardiovasculare şi ce trebuie să facem ca să ne protejăm inima de evenimente nefericite, dar şi despre alte lucruri interesante, dr. Florin M ...

Marius Oprea: „Niciodată nu este prea tîrziu pentru adevăr şi nici pentru dreptate”
02/10/2017 05:00

- Aţi infiinţat Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului, institut de cercetare aflat sub egida Guvernului. Plecind de la această postură, cum se văd astăzi urmările comunismului şi cum ar treb ...

Prof. univ. dr. Stelian Dumistrăcel: „Un discurs care nu îl respectă pe interlocutor este un discurs pierdut”
19/08/2017 06:00

 Cald, deschis şi mai ales din cale afară de receptiv la tot ceea ce il inconjoară, lingvistul Stelian Dumistrăcel a mărturisit care este cea mai mare implinire pe care i-a oferit-o viaţa la catedră ...

„Orice ar fi, fizica nu se uită”
27/07/2017 05:36

  - De unde pasiunea pentru fizică? - Am trecut prin sistemul de invăţămant ca orice copil obişnuit. La un moment dat, am sesizat că sunt capabil să mă descurc la matematică mult mai bine decat ...

„În viaţă am avut o şansă extraordinară: să fac ceea ce îmi place”
13/07/2017 12:20

În interviul acordat cotidianului „Evenimentul Regional al Moldovei”, dr. Lăcrămioara Stratulat, care ocupă funcţia de director al Complexului Muzeal Naţional „Moldova” Iaşi ...

Interviu cu Doru Baltag, medicul care alungă durerea cu ajutorul acelor
08/06/2017 05:25

-Domnule doctor, vă propun să pornim pe firul biografiei. Cum de aţi ajuns să practicaţi Medicina? -Traseul alegerii profesiei medicale este destul de liniar. Părintii mei au fost asistenti medicali in l ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei