Adulţii din grupuri defavorizate se întorc la şcoală
Dimensiune font:
Colegiul Tehnic de Transporturi şi Construcţii Iaşi a făcut un prim pas în eliminarea barierelor în educaţia adulţilor care fac parte din grupuri vulnerabile, prin proiectul MOMA - Metoda Montessori pentru orientarea şi motivarea adulţilor. Acesta a fost realizat şi implementat la nivel european, participanţi fiind Centro Studi e Formazione Villa Montesca – Italia, Universitatea de adulţi Evora – Portugalia, comunitatea romă din Lituania, Chancengleich in Europa e.V – Germania, Associación de Personas Participantes Ágora – Spania si BHA Democracy House, Manchester. Scopul principal al proiectului a fost de exploatare a principiilor metodei Montessori, deja folosită cu succes pentru copii, în vederea sprijinirii persoanelor adulte, mai ales a celor cu nevoi educative speciale, în procesul de învăţare şi dezvoltare. „Principiile practice ale sistemului Montessori se bazează pe tendinţele naturale ale fiinţei de a explora, de a se mişca, de a împărţi informaţiile cu ceilalţi, de a fi independenţi, de a-şi crea propria ordine, de a-şi dezvolta controlul de sine, de a extrage idei din experienţele proprii”, a precizat Mihaela Poroch, manager de proiect pentru România.
Reeducare pentru persoanele private de libertate din Iaşi
Prima parte a proiectului a constat în realizarea unei cercetări cu privire la barierele care apar în procesul de educare al adulţilor din grupuri ţintă vulnerabile. În urma studiului s-a constatat că principala piedică este lipsa experienţei de a-şi îmbunătăţi cunoştinţele, neştiind cum să înveţe şi nefiindu-le dezvoltate abilităţile de comunicare şi de luare a deciziilor. În continuare, au fost realizate 14 interviuri audio-video, la nivelul consorţiului, cu experţi şi profesionişti în aplicarea metodei Montessori, precum şi directori de instituţii şi organizaţii de educare a adulţilor. De asemenea, din programul proiectului au făcut parte seminarii naţionale de formare a formatorilor, susţinute de experţi în educaţia adulţilor pentru familiarizarea cu metodele şi elaborarea profilului grupului ţintă, pe care s-a bazat crearea unui spaţiu educaţional adecvat confortului psihic al participanţilor.
În România, proiectul va fi implementat prin ateliere de lucru, crearea unui grup de persoane private de libertate în cadrul Şcolii 41 – Penitenciarul Iaşi. Pe de altă parte, celelalte ţări se vor axa pe alte grupuri ţintă – persoane cu dizabilităţi, emigranţi, comunitatea romă sau populaţia de culoare. La final se doreşte înfiinţarea Clubului Montessori şi creşterea numărului de adulţi cu nevoi speciale implicaţi în educaţia formală. Andreea IGNEA
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau