Ministrul Educaţiei, nemulţumit de situaţia din şcoli
Dimensiune font:
Ministrul Educaţiei, Liviu Pop, a semnalat decalaje foarte mari între elevi, profesori şi între unităţile şcolare.
,,În România avem încă un decalaj foarte mare între elevi, avem un decalaj extraordinar între profesori, avem un decalaj şi mai mare între unităţile şcolare şi e necesar să gândim cum evaluăm sistemul de educaţie având aceste decalaje", a declarat Pop la un workshop pe tema învăţământului. Acesta a mai adaugă faptul că nu există condiţii egale de studiu în şcoli şi că Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) a început rescrierea planurilor cadru pentru învăţământul preuniversitar, doar că acesta este un început, fiindcă nu este închegată formarea cadrelor didactice, condiţiile de muncă şi de studiu. Mai mult de atât, ministrul a informat că 2.600 de unităţi şcolare sunt în programul de reabilitare, consolidare şi construcţie, prin urmare aproape 30% din şcoli vor arăta în următorii 2 ani mai bine. ,,Corpul profesoral e între două extreme. Avem profesori extraordinari, cu rezultate deosebite, inclusiv la olimpiadele internaţionale, şi mai avem aproape 1,5% dintre profesori necalificaţi. Clar că şi aici avem câteva măsuri la nivelul Ministerului Educaţiei. Pe de o parte, legea salarizării unitare, care a intrat în aplicare de anul acesta, pe de altă parte, un program de formare a cadrelor didactice cu fonduri europene. 55.000 de colegi de-ai noştri vor fi formaţi pe noile programe şcolare. Cele două componente vor duce la o egalitate de şanse pentru toţi elevii României. Asta ne dorim", a mai declarat Pop.
O altă problemă semnalată de ministru este că mai sunt şcoli în România neautorizate sanitar.
Şcoli fără energie electrică
Liviu Pop declară că a reuşit încă de anul trecut să conecteze la curent electric unele unităţi care au rămas neconectate. ,,Pe de o parte, dezvoltăm cel mai puternic laser din lume, iar pe de altă parte reuşim să conectăm unităţile şcolare la resursă electrică", a adăugat ministrul. Acesta a menţionat că Ministrul Educaţiei, în parteneriat cu UNICEF şi OECD, au început o analiză aprofundată a evaluării şi examinării în sistemul de învăţământ. Recunoaşterea progreselor obţinute a venit alături de identificarea unor decalaje, inechităţi şi disfuncţionalităţi din sistem, pe care Ministerul Educaţiei a decis să le remedieze. În acest sens, a fost dezvoltat, cu sprijinul UNICEF, Planul de acţiuni consolidat privind evaluările şi examinările în România, care să urmeze recomandările-cheie propuse în privinţa evaluărilor: în privinţa elevilor - axarea evaluării pe învăţare, referitor la personalul didactic - asigurarea unei evaluări care să le susţină mai bine dezvoltarea profesională, pentru şcoli - trecerea de la conformare la dezvoltare, iar pentru sistemul de educaţie - valorificarea adecvată a informaţiilor în scopul îmbunătăţirii sistemului.
Iaşul se confruntă cu diverse probleme ale unităţilor de învăţământ
Inspectoratul şcolar Judeţean (ISJ) menţionează, într-un inventar, problemele şcolilor ieşene: număr insuficient de personal nedidactic şi didactic auxiliar, lucrări de reconstrucţie, reparaţii capitale, reabilitări demarate (încă din anul 2007), dar aflate în conservare din lipsă de finanţare, printre care şi campusurile şcolare (Liceul Tehnologic „Ştefan cel Mare” Cotnari, Liceul Tehnologic „Haralamb Vasiliu” Podu Iloaiei, Liceul Tehnologic ,,Virgil Madgearu” Iaşi şi Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi” Iaşi). Apoi, corpurile de clădire ale unor unităţi şcolare care se află într-o stare de degradare accentuată şi care nu au beneficiat în ultimii ani de niciun fel de lucrări de reabilitare, implicarea comunităţii locale pentru realizarea standardelor igienico-sanitare necesare a fi îndeplinite în vederea obţinerii ASF (filtre de apă, reparaţii corpuri clădiri, grupuri sanitare exterioare), 184 de unităţi şcolare fiind cuprinse în Programul Naţional de Dezvoltare Locală. Delia DODAN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau