Nemulţumiri pe materia elevilor de gimnaziu
Dimensiune font:
Lansate în dezbatere publică de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice la sfârşitul lunii decembrie, cele trei variante de plan-cadru pentru clasele gimnaziale propun mai puţine ore de limba română, dar şi eliminarea studiului limbii latine, disciplină regăsită în planul actual la nivelul clasei a VIII-a.
Numeroase cadre didactice s-au arătat nemulţumite de diminuarea orelor de limbă română, de istorie sau dispariţia limbii latine din clasa a VIII-a, respectiv completarea cu diverse discipline noi din diverse arii curriculare. În acest sens, la nivelul judeţului Iaşi au fost organizate trei dezbateri publice, la care au fost invitaţi inspectori şcolari, reprezentanţi ai cadrelor didactice şi din partea sindicatelor din învăţământul preuniversitar, precum şi ai autorităţilor locale, parlamentari, alături de elevi şi părinţi. Primul eveniment de acest gen a avut loc ieri, 19 ianuarie, reunind aproximativ 200 de participanţi. „Prima variantă este mai aproape de situaţia existentă în acest moment. Cea de-a doua deplasează accentul spre zona ştiinţe, chimia şi fizica fiind mai bine reprezentate, iar a treia variantă păstrează o deschidere spre zona socio-umană, istorie, geografie. Toate acestea au ca numitor comun apariţia unui număr de ore în plus la aria curriculară om şi societate, la educaţia pentru drepturile copilului, educaţie interculturală, civică şi cea economică”, a precizat Camelia Gavrilă, şefa Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Iaşi. Cea de-a treia variantă este, de altfel, şi cea pe care Camelia Gavrilă o consideră cea mai potrivită pentru elevii de gimnaziu.
Pentru elevi, însă cea mai bună variantă dintre cele trei propuse pare a fi a doua. „Consider că un acord între profesori şi elevi ar duce spre o evoluţie a sistemului de învăţământ. Dacă ne uităm la varianta a doua, vom descoperi că elevii vor fi mult mai avantajaţi în ceea ce priveşte învăţarea productivă. Cred că elevii de gimnaziu sunt foarte stresaţi, din cauza orelor de curs, şi astfel, o diminuare a numărului de ore ar duce spre o creştere o interesului pentru învăţarea productivă”, a precizat Cezar Roşu, reprezentantul elevilor din judeţul Iaşi.
Liderii sindicali aduc însă în discuţie necesitatea studiilor de impact, precum şi alte probleme cu care învăţământul din ţară se confruntă. „Am fi foarte curioşi să aflăm dacă a fost făcut vreun studiu în ceea ce priveşte impactul acestor schimbări asupra elevilor şi a profesorilor. Am fi interesaţi ce nu a funcţionat până în prezent şi de ce. De asemenea, dacă venim cu noi propuneri, care este efectul acestora. Altfel, riscăm să rămânem într-o zonă a unor dezbateri pur teoretice, fără a avea o eficienţă concretă în teritoriu”, susţine Laviniu Lăcustă, preşedintele Uniunii Sindicatelor Libere din Învăţământul Preuniversitar (USLIP) Iaşi.
Citește și Ultimele înscrieri la Concursul „Urmaşii lui Moisil”
O nouă dezbatere va avea loc astăzi, de la ora 12.00, la Colegiul Naţional Iaşi, iar cea de-a treia este programată mâine, la Casa de Cultură din Paşcani, unde sunt aşteptaţi participanţi din Paşcani, Târgu Frumos şi Hârlău. Andreea IGNEA
Cele trei variante de plan-cadru pentru clasele gimnaziale:
Varianta I
Citește și Dezbatere pentru înscrierea în învăţământul primar - CALENDARUL ÎNSCRIERILOR
Varianta II
Varianta III
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau