Şcolile doctorale, evaluate amănunţit la fiecare cinci ani
Dimensiune font:
Ministrul Educaţiei Naţionale şi Cercetării ştiinţifice, Mircea Dumitru, a aprobat Metodologia de autorizare, acreditare şi evaluare periodică a şcolilor doctorale.
Citește și „Frumuseţea matematicii constă în idei, nu în chestiunile de suprafaţă, cum ar fi calculele”
Actul normativ are la bază cele trei domenii de asigurare a calităţii: capacitatea instituţională, eficacitatea educaţională şi managementul calităţii, în raport cu care au fost definite standardele care trebuie îndeplinite de o şcoală doctorală pentru a putea funcţiona. Unul dintre indicatorii de performanţă avuţi în vedere în cadrul procesului de evaluare periodică a şcolilor doctorale îl reprezintă calitatea tezelor de doctorat susţinute în ultimii 5 ani. Evaluarea va clasifica tezele conform unei grile structurate pe cinci niveluri: nivel ştiinţific de vârf, nivel ştiinţific ridicat, nivel ştiinţific bun, nivel ştiinţific modest şi non-valoare ştiinţifică. De asemenea, un accent deosebit va fi pus pe existenţa procedurilor de prevenire a fraudei academice şi de rezolvare a situaţiilor de încălcare a eticii universitare.
Citește și 2016, anul protestelor în educaţie
Fiecare şcoală doctorală va fi evaluată individual, pentru fiecare domeniu în parte, în vederea acreditării, din 5 în 5 ani, pe baza performanţei şcolii doctorale şi a capacităţii instituţionale a Instituţiei Organizatoare de Studii Universitare de Doctorat (IOSUD) din care face parte şcoala doctorală. Autorizarea, acreditarea şi evaluarea periodică a şcolilor doctorale se realizează de Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în învăţământul Superior (ARACIS) sau de o altă agenţie de asigurare a calităţii, din ţară sau din străinătate, înregistrată în Registrul European pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Superior (EQAR).
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau