Talentul ingineresc ieşean, premiat la nivel naţional

default

Dimensiune font:

| 17-01-2017 06:15

 Un grup de studenţi din Iaşi a fost selectat în cadrul unui prestigios program academic * studenţii ieşeni vor primi sume importante de bani pentru activitatea academică deosebită * totul a avut loc în cadrul unei ceremonii de decernare fastuoase

 Şase studenţi din cadrul Universităţii Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iaşi se numără printre norocoşii care vor primi câte aproximativ 10.000 de lei pentru rezultate academice excepţionale. Banii sunt oferiţi de compania Tenaris Silcotub Zalău sub forma unor burse de studiu intitulate „Roberto Rocca”.

Burse lunare de 800 de lei

Cei şase tineri provin de la cinci facultăţi ale Universităţii Tehnice ieşene, patru dintre ei fiind înmatriculaţi la ciclul de licenţă, în timp ce doi urmează cursurile de master.

Astfel, Cristina Florentina Savu şi Vlad Cazacu de la Facultatea de Construcţii de Maşini şi Management Industrial, Laura Elena Ţiplea, de la Facultatea de Inginerie Chimică şi Protecţia Mediului, şi Dan Irinel Archip, de la Facultatea de Inginerie Electrică, Energetică şi Informatică Aplicată, sunt studenţi la licenţă, iar Alexandru Cohal, de la Facultatea de Automatică şi Calculatoare, şi Ioan Adrian Spiţă, de la Facultatea de Mecanică, sunt înmatriculaţi la studiile de masterat. Aceştia vor primi burse de 800 de lei timp de 12 luni, ajungând să încaseze în total 9.600 de lei din partea companiei.

Criteriile de selecţie au ţinut cont de rezultatele academice excepţionale, abilităţile de lider ale acestora şi pasiunea pentru inginerie. Pentru alegerea câştigătorilor, compania desfăşoară o serie de interviuri anual în fiecare dintre universităţile partenere, criteriile de selecţie pentru oferirea burselor fiind stabilite exclusiv de către Tenaris Silcotub Zalău.

 

 Citește și Dramă la liceu: a încercat să-şi taie gâtul, din dragoste

 

Ceremonie de decernare impresionantă

Instituţia de învăţământ ieşeană a fost reprezentată la ceremonia de decernare a burselor de prof. univ. dr. ing. Neculai Seghedin, prorector responsabil cu activitatea didactică, conf. univ. dr. Bogdan Ciobanu, prodecan al Facultăţii de Construcţii de Maşini şi Management Industrial şi şef de lucrări univ. dr. Andrei Victor Sandu, de la Facultatea de ştiinţa şi Ingineria Materialelor. Andrei Victor Sandu, în calitate de preşedinte al Forumului Inventatorilor Români, a acordat Companiei Tenaris Silcotub din Zalău o medalie şi o plachetă pentru întreaga activitate de cercetare desfăşurată în decursul timpului în facilităţile acesteia. „Numărul universităţilor implicate în acest program de burse Roberto Rocca a crescut, în anul acesta acordându-se şi o bursă Universităţii Babeş-Bolyai, din Cluj Napoca. A fost o manifestare foarte frumoasă, foarte caldă, deoarece profesorii implicaţi în acordarea acestor burse formează deja o mică comunitate la nivel naţional. Ne întâlnim periodic, cel puţin o dată pe an, atunci când se desfăşoară această activitate de decernare. După decernare, o parte dintre participanţi au vizitat fabrica, iar studenţii au fost implicaţi într-un workshop. Ei desfăşoară anumite activităţi în comun, e important că se cunosc, sunt studenţi de factură bună din diverse zone alte tehnicii, din diverse facultăţi, cu diverse preocupări, dar care au în comun performanţa în activitate ştiinţifică şi didactică”, a declarat prof. univ. dr. ing. Neculai Seghedin.

 

Susţinerea studenţilor talentaţi

Programul educaţional „Roberto Rocca” este o iniţiativă menită să ofere sprijin educaţional pentru studenţii şi absolvenţii talentaţi în domeniile ingineriei şi ştiinţelor aplicate, în peste 15 ţări (Argentina, Brazilia, Canada, China, Columbia, Ecuador, Ghana, Guatemala, Indonezia, Italia, Japonia, Mexic, Nigeria, Regatul Unit, România, Uruguay şi SUA). Fondat în 2005, în onoarea regretatului Roberto Rocca, Preşedintele Grupului Techint, Programul „Roberto Rocca” este finanţat de companiile Tenaris, Ternium şi Techint. „Atât bursele din cadrul componentei scholarship, cât şi cele din cadrul componentei fellowship sunt acordate pe baza realizărilor academice şi profesionale ale studenţilor, potenţialului de leadership şi angajamentului faţă de progresul industrial şi economic al ţării sale de origine. Nevoile financiare ale studenţilor sunt, de asemenea, luate în considerare atunci când sunt acordate bursele”, au transmis organizatorii.

La ediţia de anul acest din România, au fost premiaţi, în total, 40 de studenţi de la şase centre universitare din ţară: Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi, Universitatea Politehnica Bucureşti, Universitatea Petrol-Gaze din Ploieşti şi Universitatea „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca. Tema ceremoniei de decernare a burselor Roberto Rocca a fost una în ton cu dezvoltarea tehnico-ştiinţifică accelerată a acestui început de mileniu şi anume creativitatea, cu toate valenţele acesteia.

În fiecare an, programul acordă peste 650 de burse pentru studenţi, de la mai mult de 80 de universităţi. 

 

* * *

A contat foarte mult că am reuşit să ne vedem ideea pusă în practică” - Andrei Bogdan Bujorean, unul dintre bursieri

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:36

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Trei zile de foc pentru candidaţii la „examenul maturităţii”
11/06/2019 00:00

  * calendarul de Bacalaureat 2019 prevede că absolventii de liceu sustin pană astăzi, 11 iunie, competentele digitale, iar pe 12-13 iunie sunt examenele orale de limbă străină * probele scrise ince ...

„Dacă nu poți vedea punctele tari ale copilului, nu te atinge de slăbiciunile lui”
18/05/2019 00:00

  * in primăvara acestui an s-a organizat, pentru prima dată in Romania, un curs de formare in evaluarea dinamică a potentialului de invătare la copil - LPAD (Dispozitiv de evaluare a tendintei de inv ...

Fiecare şcolar va primi, din toamnă, câte o tabletă!
11/05/2019 00:25

  * Guvernul doreşte modernizarea sistemului de invăţămant cu ajutorul noilor tehnologii, urmand a investi cateva sute de milioane de lei pentru a instala sisteme wi-fi in 4.500 de şcoli * asta in co ...

Drama de la Buda l-a scandalizat pe şeful statului
16/04/2019 18:45

  * după ce luni, un copil de trei ani din satul Buda, comuna Brăeşti - Iaşi, a decedat, inecat in fosa septică din curtea şcolii, directorul respectivei unităţi de invăţămant a fost destituit ...

Elevii, educaţi în spiritul practicilor sustenabile de consum
11/04/2019 00:00

  În perioada 1- 6 aprilie 2019, un grup de elevi şi cadre didactice din Şcoala Gimnazială „Otilia Cazimir” Iaşi au participat la cea de-a patra activitate de predare- invăţare din ...

Înscrierea în clasa pregătitoare, etapa a doua
03/04/2019 00:00

  * a inceput cea de-a doua etapă rezervată completării/depunerii/validării cererilor de inscriere in invăţămantul primar pentru anul şcolar 2019-2020 * se adresează copiilor care nu au fost insc ...

Au rămas neocupate 954 locuri la „clasa zero”
27/03/2019 10:37

  * in judetul Iaşi au fost depuse 6.735 de cereri de inscriere pentru clasa pregătitoare * şcolile care au depăşit numărul stabilit prin planul de şcolarizare sunt Colegiul National „Garabet ...

„Sărbătorim oamenii, nu celebrăm zidurile care ne înconjoară”
17/11/2017 05:04

Gheorghe Asachi este promotorul infiinţării primei linii de educaţie in inginerie, care s-a concretizat in naşterea unei ,,clase de ingineri hoţarnici”, la data de 15 noiembrie 1813. Evenimentul care ...

Munţi de bani pentru angajaţii din învăţământ
10/11/2017 16:00

Luna trecută a fost marcată de apariţia in spaţiul public a unuia dintre cele mai aşteptate, dar şi controversate documente. Este vorba despre proiectul Legii salarizării unitare, proiect promis de alian ...

Cercetarea şi inovarea, susţinute prin Universitatea Tehnică
03/11/2017 04:06

La Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi (UTI) invită doritorii la o Sesiune de informare privind oportunităţile de finanţare din cadrul acţiunilor „Marie Skłodowska-Curie&r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei