TEATRUL CA MEDIU DE ÎNVĂŢARE ŞI CA FORMĂ DE EXPRESIE PERSONALĂ
Dimensiune font:
O incursiune în America Marelui Gatsby
Concursul de teatru şcolar în limba engleză pe teme de cultură şi civilizaţie britanică şi americană History Enacted a avut loc sâmbătă, 2 aprilie, la Colegiul Naţional „Costache Negruzzi” Iaşi. Aflat la cea de-a doua ediţie, evenimentul reprezintă o iniţiativă a Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi, implementată cu sprijinul Consiliului Britanic, al Bibliotecii Judeţene „Gheorghe Asachi” prin departamentul American Corner, precum şi cu susţinerea partenerului International Summer Schools Education. Peste 100 de elevi din 10 şcoli ieşene, profesori şi părinţi au fost invitaţi să parcurgă un itinerar cultural, istoric şi lingvistic în atmosfera tulburătoare a Americii anilor ’20, cea care a constituit nucleul tematic al ediţiei din acest an, multiplele sale dimensiuni socio-culturale fiind abordate de elevi în scenarii de concepţie proprie, dramatizate în cadrul concursului.
Obiectivele proiectului
History Enacted promovează abordarea învăţării limbii engleze dintr-o perspectivă multiculturală, în context transdiciplinar, având ca obiective dezvoltarea competenţelor de lectură şi comunicare în limba engleză, formarea deprinderilor de documentare folosind surse bibliografice, stimularea interesului pentru cultura și civilizația din spaţiul anglofon, precum şi utilizarea potenţialului educativ al teatrului în formarea de valori şi atitudini civice. Astfel, proiectul se constituie într-o experienţă educaţională complexă în care elevii au fost invitaţi să colaboreze pentru a imagina şi a aduce la viaţă, prin tema acestui an, un spaţiu ce acum aproape un secol traversa profunde transformări sociale şi se desprindea de valorile tradiţionale, renăscând în ritmuri efervescente de jazz. Prin reperele sale organizatorice, History Enacted reprezintă o dimensiune a strategiei Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi de promovare a educaţiei prin şi pentru cultură, în spiritul deschiderii spre valorile multiculturalismului şi spre teatru ca formă complexă de expresie personală.
Premianţii celei de-a II-a ediţii a Concursului “History Enacted”
Calitatea artistică şi lingvistică a interpretării, creativitatea scenariilor, originalitatea costumelor şi a decorului au fost apreciate de un juriu format din cadre didactice şi elevi, care au acordat premiile conform celor două secţiuni ale concursului, gimnaziu şi liceu. De asemenea, concursul a probat aptitudinile plastice ale participanţilor, care au conceput un afiş de promovare pentru spectacolul propriu şi l-au expus în ziua concursului. Piesa Bootlegging Drama, pusă în scenă de elevii Şcolii Gimnaziale „Nicolae Iorga” Iaşi a obţinut Premiul I la secţiunea gimnaziu, în timp ce History Repeats Itself, o scenetă scrisă şi dramatizată de elevii Liceului Teoretic „Miron Costin” Iaşi, a adjudecat locul I la secţiunea liceu. Premiul pentru interpretare a fost obţinut de elevii Andra Cozma (Şcoala Gimnazială „Nicolae Iorga”), Cătălina Hadarag (Colegiul Naţional „Costache Negruzzi”), Ştefana Grosu (Palatul Copiilor Iaşi / Colegiul Naţional „Costache Negruzzi”), Codrin Tătaru (Colegiul Naţional „Emil Racoviţă”), Florin Anghel (Colegiul Naţional „Costache Negruzzi”) şi de Cătălina Ciubotăreanu (Colegiul Agricol „Vasile Adamachi”). Prin tragere la sorţi, eleva Colegiului Agricol a fost premiată cu o tabără educaţională în Marea Britanie, cu durata de o săptămână, oferită de International Summer Schools Education.
Coordonatori proiect: prof. dr. Camelia Gavrilă, prof. Irina Prodan
Echipa de proiect:
prof. dr. Cristina Mocanu
prof. dr. Anca Voicu
prof. Anda Boţoiu
prof. Alina Crăciun
prof. Daniela Busuioc
prof. Gianina Artenie
prof. Mihaela Gotcu
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau