Titularizare, doar dacă e la oraş
Dimensiune font:
Procesul de ocupare a locurilor libere din învăţământul preuniversitar a debutat cu repartizarea pe cele 177 de locuri propuse spre angajare pe perioadă nedeterminată. Criteriul predominant în acceptarea unui post titularizabil este locul unde acesta se află – mediul urban sau rural.
Sute de cadre didactice cu note peste şapte la examenul de Titularizare şi la inspecţiile din clasă şi-au aşteptat ieri, 31 iulie, rândul pentru a afla dacă vor putea rămâne definitiv în învăţământ. Şedinţele publice au reunit peste jumătate dintre dascălii care au susţinut examenul pe 21 iulie, cu toţii având note care ar fi trebuit să le asigure postul titularizabil. Doar o mică parte dintre ei vor ocupa unul, fiind disponibile doar 177 de locuri pentru angajare pe perioadă nedeterminată, dintre care 91 în mediul urban. Dacă educatorii sau învăţătorii au mai multe şanse să devină titulari, fiind alocate 90 de posturi, dascălii specializaţi în psihopedagogie specială, arhitectură, educaţie muzicală, geografie sau informatică au cel mai mare ghinion. Aceştia se luptă pentru doar câte un singur post disponibil. „Stresul sau emoţiile ţin de acum de trecut. Astăzi, speranţă cred că ne defineşte pe toţi”, a punctat un învăţător cu nota 8,50.
Mai bine suplinitor, decât titular la ţară
Chiar dacă ar fi putut opta pentru un post titularizabil, mulţi l-au refuzat însă, în favoarea unuia pe perioadă determinată de un an, dar care să fie la oraş. Fiecare era cu lista locurilor libere în faţă, calculând dacă ar putea susţine cheltuielile cu transportul, în cazul în care vor fi nevoiţi să-şi continue cariera didactică la sate. „Aş avea o şansă, pentru că sunt 49 de locuri pentru educatori, iar eu sunt pe poziţia 40, cu 8,65. Dar în Iaşi sunt doar 23 de posturi şi dacă nu am norocul să lipsească alţii sau să refuze, nu accept pentru nimic în lume să merg la ţară. Mai bine mai stau un an suplinitor”, povesteşte o educatoare care deja profesează de un an. Pe de altă parte, 13 candidaţi nu au avut motive de îngrijorare pentru locul unde urmau a fi repartizaţi, reuşind să şi-l asigure prin zecele de la examen. Astfel, fără emoţii foarte mari au venit trei profesori de arte vizuale, trei educatori şi câte unul singur la matematică, biologie, geografie, istorie, la psihopedagogie specială, religie ortodoxă şi catolică. Singura problemă care mai rămânea pentru ei era aceeaşi - postul să fie la oraş sau, cel puţin, cât mai aproape de casă. O altă candidată pentru posturile de educator din Iaşi este o studentă în anul II la Psihologie, care îşi justifică alegerea prin lipsa timpului. „Dacă nu pot preda în oraş, titular sau suplinitor, renunţ! Mai am răbdare... Altfel, ar însemna să nu mai pot merge nici măcar la seminarii şi facultatea este pe primul loc acum”, precizează tânăra debutantă. Andreea IGNEA
***
Procesul de ocupare a posturilor vacante din învăţământul preuniversitar continuă pe 4 şi 5 august, când dascălii vor fi repartizaţi pe locurile pentru suplinire, etapă la care vor participa cei care au reuşit să treacă de nota cinci
***
Celor 1.251 de posturi de suplinire se vor adăuga automat cele titularizabile rămase libere
***
„Dacă nu pot preda în oraş, renunţ! Mai am răbdare...” - candidată pentru un post de educatoare
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau