„Toate acţiunile pe care le începem pornesc dintr-o nevoie”
Dimensiune font:
* interviu cu Amalia Sterescu, coach şi specialist în public speaking
S-a format ca profesionist în lumea corporatistă unde totul se conduce pe bază de obiective. La un moment dat a realizat că a atins, din punctul de vedere al carierei, tot ce şi-a propus în mediul corporatist şi a căutat noi provocări şi obiective în afara acestui mediu.
-- Cum ai făcu pasul spre propria afacere?
-- Având o experienţă de intraprenoriat de 8 ani şi mai multe start-up-uri la activ în lumea corporatistă, am simţit că e momentul să ies din zona de confort şi să-mi explorez noi limite în antreprenoriat. Nu regret pasul făcut, deşi efortul a fost foarte mare - satisfacţiile sunt de o cu totul altă natură şi mă plac mai mult în această ipostază.
-- A ajutat cultura antreprenorială în lansarea afacerii? Cum e mai uşor să fii -- propriul stăpân sau angajat? Care a fost momentul în care ai simţit că ai ales corect?
- Spiritul intraprenorial şi testarea propriilor mele competenţe în cadrul unei organizaţii globale, start-up-urile internaţionale pe care le-am coordonat, mi-au dat încrederea necesară de a face această tranziţie pentru care mulţi nu au curaj. Dacă am ales corect? Am ştiut în momentul în care am refuzat consecutiv trei oferte de job în senior management, în corporaţii mari, eu fiind deja pe cont propriu. Am ştiut atunci că am ales corect şi că sunt pe drumul meu.
-- Te ocupi şi de domeniul dezvoltării personale. Livrezi cursuri de public speaking, de networking. Cât de mult ajută un astfel de training?
-- Am întâlnit mulţi profesionişti din diferite domenii, manageri, antreprenori, apreciaţi şi recunoscuţi pentru reuşitele lor care, deşi competenţi în zonele lor de expertiză, întâmpinau mari probleme în momentul în care erau puşi în situaţia de a livra un discurs. Prin cursul de public speaking mi-am propus să ajut orice persoană care doreşte să înveţe să construiască un discurs adecvat şi să descopere tehnicile optime pentru livrarea unui discurs. Cursul de networking strategic a apărut, precum cel de public speaking, ca urmare a unei nevoi pe care am observat-o în rândul persoanelor pe care le întâlneam. Uneori pare dificil să îţi creezi o reţea solidă de contacte şi cunoştinţe strategice, însă sunt câteva metode pe care le poţi aplica pentru a nu te simţi stânjenit la un eveniment la care participă doar persoane pe care nu le cunoşti. Atât networking-ul, cât şi public speaking-ul sunt tehnici care se învaţă şi se cizelează prin experienţă.
-- Se vorbeşte mult despre notorietate. Ce loc ocupă imaginea în portofoliul unei persoane?
-- Sunt pasionată de cultivarea unor branduri personale de succes şi îmi ajut clienţii în acest sens, public speaking fiind doar un instrument prin care creionăm nişte branduri personale ceva mai clare şi mai expresive. În lumea lui 2015, profesioniştii din afara ţării au înţeles că e nevoie de personal branding pentru a penetra noi segmente de clienţi, pentru a accesa anumite reţele strategice sau pur şi simplu pentru a face o tranziţie de succes în carieră. În România suntem încă la început. Personal, mă pregătesc să devin un strateg în personal branding şi sper să pot ajuta pe viitor cât mai mulţi profesionişti. Cât priveşte brandul de firmă, eu cred că este unul din aspectele strategice esenţiale în business deşi cred că sunt suficienţi antreprenori care mă vor contrazice.
Citeşte şi Valorizarea este secretul motivaţiei
-- Networking. Ştim să facem sau doar ni se pare ca ne pricepem? Acum toată lumea comunică pe Facebook...
-- Cunosc persoane care ştiu ce înseamnă networking şi îl fac foarte bine, fără ajutorul vreunui curs. Sunt, însă, şi foarte multe persoane pentru care networking se rezumă doar la câteva cărţi de vizită schimbate la un eveniment. Networking înseamnă mai mult, înseamnă să păstrezi legătura cu persoanele pe care le cunoşti şi mai ales cu persoanele care ar putea avea un impact strategic asupra domeniului tău de activitate, să te faci util, să fii proactiv, şi mai ales, să cultivi relaţii pe termen lung.
-- Cum ţi-ai dat seama că oamenii au nevoie să-şi spargă uneori propria carapace?
-- Toate acţiunile pe care le începem pornesc dintr-o nevoie, iar cazul meu nu este o excepţie. Am simţit nevoia de a învăţa să mă exprim coerent în faţa celorlalţi şi astfel am ajuns la public speaking. Au fost momente când am avut emoţii când trebuia să vorbesc în faţa unui grup de oameni, dar am învăţat cum să mi le controlez şi în timp am ajuns să le folosesc în scopuri pozitive. Cu toţii avem nevoie să ne spargem propria carapace, suntem fiinţe sociale şi avem nevoie să comunicăm cu cei din jurul nostru.
Amalia Sterescu are o experienţă de mai bine de 16 ani în mediul corporatist, unde a ocupat funcţii importante în companii precum Oracle şi Vodafone. Acum conduce propria afacere specializată pe business coaching, public speaking şi outsourcing advisor.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau