Afla ce spun stelele despre un hotel

default

Dimensiune font:

| 21-11-2012 00:00

Afla ce spun stelele despre un hotel

 

Pe masura ce incepem sa calatorim din ce in ce mai mult putem observa ca, in mare parte, decizia de a ajunge intr-un loc este datorata si hotelului. Daca ne dorim un concediu de ralaxare atunci, cu siguranta, hotelul trebuie sa ne ofera un confort maxim. Daca ne dorim sa vizitam o anumita locatie, atunci hotelul trebuie sa impleteasca doua calitati importante: confortul si o asezare cat mai apropiata de destinatia noastra. Pe de alta parte pentru o calatorie de afaceri, hotelul trebuie sa mai adauge in lista si servicii specifice, precum acces la internet, la fax si sali de conferinta.

Prin urmare, este important pentru noi, ca si consumatori, sa cunoastem care sunt normele de clasificare ale hotelurilor, la ce sa ne asteptam atunci cand alegem un hotel de 2 stele sau unul de 5, si sa ne asiguram ca primim ceea ce platim.

CLASIFICARI INTERNATIONALE

Din pacate nu exista la nivel international un sistem de clasificare standardizat. De aceea putem avea de multe ori surpriza ca un hotel de 4 stele de pe continentul african sa nu corespunda cu un hotel cu aceleasi stele din tara noastra. Astfel, din punctul de vedere al adoptarii unui sistem de clasificare, tarile se impart in 3 grupe:

Tarile care nu au niciun sistem de clasificare sunt tari care s-au opus adoptarii unui sistem de clasificare, pentru ca, spun ele, se opune libertatii pietei: SUA, Australia, Noua Zeelanda, Singapore, Hong Kong, Kenya, Israel, Columbia, etc. In majoritatea acestor tari notorietatea hotelului este cea care are un rol important in decizia clientului. In SUA peste 75% dintre hoteluri reprezinta nume arhicunoscute in industria hoteliera. Totusi, si aici este nevoie de recunoasterea serviciilor, existand clasificari neoficiale: standard, comercial si de lux sau o alta clasificare: simplitate, confort ridicat si rafinament, indeajuns pentru a oferi o idee asupra serviciilor.

hotel plaza new york

Hotel Plaza, New York, 800$ /noapte - cazare camera dubla, theplaza.com

Tarile cu sisteme neoficiale de clasificare prefera sa lase libertate pietei, deoarece incercarea de introducere a unui sistem oficial de clasificare nu a avut niciodata vreun rezultat. Cele mai bune exemple sunt Anglia si Danemarca, in prima clasificarile fiind realizate de doua asociatii iar in Danemarca de o revista de profil.

hotel savoy londra

Hotel Savoy, Londra, 550 lire/noapte - cazare camera dubla, fairmont.com/savoy

Tarile cu sisteme oficiale de clasificare proprii au sisteme mai mult sau mai putin detaliate: Italia, Irlanda, Grecia, Luxemburg, Olanda, Franta, Romania, Belgia, India, etc. Cele mai multe tari folosesc clasificare pe stele, in limitele 1-5. Cele mai complexe sunt sistemele de clasificare din Franta si India. In Franta incadrarile existenta sunt: 4 stele lux, 4 stele, 3 stele, 2 stele, 1 stea si categoria 0 stele. In Grecia hotelurile se clasifica pe litere. Astfel, este aproape imposibil sa se faca o comparatie exacta intre hotelurii din tari diferite pe baza stelelor primite. De exemplu, renumitul hotel Burj al Arab din Dubai clasificat la 7 stele, considerat etalon al luxului este, conform expertilor, pe aceeasi treapta cu hotelul Ritz din Paris, clasificat la 4 stele plus.  

Hotel Burj al Arab, jumeirah.com

cazare camera dubla/noapte: 1200 Euro

Hotel Ritz, Paris, ritzparis.com

cazare camera dubla/noapte: 800 Euro

Cele mai renumite grupuri hoteliere internationale:
- InterContinental Hotels Group (Windsor, Berkshire, England), cu un numar aproximativ de 540.000 de camere si 3700 de hoteluri;
- Marriott International (Washington, D.C. USA), cu un numar aproximativ de 500.000 de camere si 2800 de hoteluri
- Hilton Hotels Corp. (Beverly Hills, Calif. USA), cu un numar aproximativ de 500.000 de camere si 2300 de hoteluri
- Accor (Paris, Franta), cu un numar aproximativ de 480.000 de camere si 4100 de hoteluri

CRITERII DE CLASIFICARE IN ROMANIA

In tara noastra, normele de clasificare in vigoare tin cont de normele utilizate in tarile europene cu turism dezvoltat, precum si de recomandarile Organizatiei Mondiale a Turismului cu privire la conditiile minime de clasificare pe stele in tarile europene. Astfel, normele metodologice in vigoare sunt aprobate prin Ordinul MT nr.510/2002 si republicata in 09.03. 2008, norme considerate printre cele mai detaliate in comparatie cu alte tari. Conform Normelor Metodologice structurile de primire turistice se clasifica pe stele si, respectiv, flori in cazul pensiunilor turistice, in functie de anumite caracteristici.

 

In Romania si in multe alte tari clasificarea se face pe baza a doua criterii majore:
- suprafata si echipamente: suprafata camerelor, echiparea sanitara, mobilier si alte accesorii
- criterii calitative: calitatea mobilierului, serviciile oferite si calitatea acestora,etc.


CRITERII MINIME SI OBLIGATORII

Pentru ca de multe ori ne lovim de un impas cand nu ne sunt oferite serviciile pe care ni le dorim, in conditiile dorite, este important de stiut, ca indiferent de stelele hotelului, acestea trebuie sa intruneasca anumite criterii minime:

Afisare in locuri vizibile a:
- numerelor de telefon ale conducerii hotelului, ale Ministerului Turismului si ale Autoritatii pentru Protectia Consumatorului
- certificatelor de atestare
- tarifelor de cazare, exprimate in euro

Existenta unor materiale scrise, tiparite in limba romana si in alte doua limbi de circulatie internationala, cu informatii utile cu privire la:
- instructiuni de folosire a telefonului si tarifele pentru convorbiri interne si internationale;
- lista cu serviciile suplimentare oferite si tarifele pentru cele cu plata;
- cum se solicita room-service
- lista cu preturile produselor din minibar
- informatii turistice privind zona sau localitatea in cauza
- chestionare pentru testarea opiniei turistilor cu privire la calitatea serviciilor oferite
- pentru hotelurile de 3, 4 si 5 stele harti cu localizarea hotelului, iar materialele trebuie prezentate in mape speciale

 

Hotelurile trebuie sa aiba firma exterioara, care cuprinde denumirea hotelului si stelele atribuite, iar cele de 3-5 stele trebuie sa prezinte firma luminoasa.

In spatiile de cazare si in grupurile sanitare se va asigura iarna o temperatura minima de 18 grade Celsius iar in sezonul cald o temperatura maxima de 25 de grade Celsius.

In grupurile sanitare se va asigura in permanenta apa calda si apa rece, iar pardoseala si peretii trebuie sa aiba finisaje din materiale usor lavabile si de calitate, placi ceramice pana in tavan la 3-5 stele si vopsea sau placi pana la jumatatea peretului la 1-2 stele.

Servicii de housekeeping zilnice. Lenjeria de pat, prosoapele si halatele trebuie sa fie de culoare alba, trebuie schimbate dupa fiecare turist, iar daca sejurul este mai lung, dupa cum urmeaza:
- la hotelurile de 4-5 stele lenjeria si prosoapele se schimba la 2 zile, iar halatele la 3 zile;
- la hotelurile de 3 stele lenjeria se schimba la 3 zile iar prosoapele la 2 zile;
- la hotelurile de 1-2 stele lenjeria se schimba la 4 zile iar prosoapele la 3 zile.

 

Personalul din structurile de primire nu are voie, pentru protectia turistului, sa dea relatii sau informatii cu privire la sejurul acestuia. Administratia structurii de primire raspunde de paza, siguranta si integritatea bunurilor turistilor.

Turistii pot fi cazati la orice ora din zi sau din noapte in ordinea sosirii lor si in limita locurilor disponibile in cazul in care nu au rezervare si nu se va face discriminari cu privire la cetatenie, nationalitate, domiciliu, convingeri politice sau religioase. Unitatile de cazare turistice au obligatia ca in incinta acestora sa pastreze ordine si liniste.

SERVICII SUPLIMENTARE

Pe langa aceste criterii minime si obligatorii, toate unitatile cu activitatea hoteliera trebuie sa ofere o gama suplimentara de servicii, cu sau fara plata, alegand dintr-o lista oferita de Ministerul Turismului. Astfel:
- Hotelurile de 4-5 stele - minim 18 servicii
- Cele de 3 stele - minim 15 servicii
- Cele de 2 stele - minim 10 servicii
- Cele de 1 stea - minim 5 servicii

Numarul de stele este oferit pe baza unui punctaj:
- pentru hotel de 5 stele 150 puncte
- pentru hotel de 4 stele 120 puncte
- pentru hotel de 3 stele 70 puncte
- pentru hotel de 2 stele 30 puncte.

Acest punctaj se obtine in baza unei evaluari atente a hotelului si se iau in considerarea atat criteriile minime, criteriile tehnice si de calitate cat si serviciile:
- arhitectura cladirii, cu intrari separate, cu balcoane sau nu, rampa de acces pentru carucioare;
- parcare cu locuri care sa acopere cat mai mult din numarul camerelor;
- holul receptiei cu o suprafata cat mai mare;
- personal calificat, de la usier, la serviciul de protectie si paza;
- servicii de receptie 24 de ore din 24;
- spatiul de cazare iluminat foarte bine, cu cate un sistem individual de iluminare in functie de capacitatea camerei, mobilat corespunzator cu sisteme tehnologice de calitate (telefon, TV, etc.);
- lungimea patului: minimum 200 cm in cazul hotelurilor de 3, 4 si 5 stele si minimum 190 cm in cazul hotelurilor de 1 si 2 stele;
- existenta ascensoarelor;
- suprafata camerelor; (pentru 5 stele camera trebuie sa aiba cel putin 20 de metri patrati)
- echiparea sanitara, incepand cu grup sanitar propriu si cu articolele din dotare: de la savoniera, la covoare plusate, uscator de par, papuci de unica folosinta, etc.
- constructii-instalatii si dotari: restaurant, spatii comerciale si de relaxare, garaje, climatizari, seif, etc.;
- servicii suplimentare: cosmetica, inchirieri masini, spalatorie, etc.;
- spatii de agrement si fitness;

Grand Hotel Continental, 5 stele, Bucuresti

continentalhotels.ro

camera dubla/noapte: aprox. 350 Euro

Hotel Ramada, 4 stele, Bucuresti

ramadanorth.ro

camera dubla/noapte: aprox. 120 Euro

Hotel Trianon, 3 stele, Bucuresti

hoteltrianon.ro

camera dubla/noapte: aprox. 65 Euro

Hotel Zenix, 2 stele, Bucuresti

hotelzenix.ro

camera dubla/noapte: aprox. 30 Euro

ANPC

Din pacate, in tara noastra, putem avea surpriza ca la un hotel de 3 stele sa nu ne bucuram de o climatizare adecvata, sau lenjeria sa nu fie deloc schimbata pe parcursul unui sejur de 7-8 zile. Acestea sunt situatii care contravin cu reglementarile in vigoare, si cu siguranta trezesc nemultumiri. De aceea, este datoria noastra de consumatori sa sesizam la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului, anpc.ro, abaterile hotelierilor, pentru o imbunatatire a serviciilor hoteliere romanesti.

 

http://www.divahair.ro

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Forţa care îţi conduce viaţa, în funcţie de tipul de personalitate
26/12/2022 17:12

Dacă ai fost vreodată curioasă să afli ce fel de personalitate ai şi ţi-ai făcut testul Myers - Briggs, ştii deja ce tipologie (MBTI) te caracterizează şi iţi va fi foarte uşor să afli in cele ce u ...

Studiu: munca în exces îți afectează frumusețea! Cum îți distrug fizicul orele suplimentare
26/12/2022 12:51

Stii deja că statul prea mult pe scaun, implicit lucrul la birou cauzează probleme la nivelul coloanei vertebrale, coloanei cervicale, dureri de cap, de oase, afectiuni la nivelul picioarelor si circulatiei v ...

Cum să ai sărbători fără stres. Patru recomandări ale psihologului
26/12/2022 12:44

Pentru cei pentru care goana după cumpărături si cadouri, curătenia si pregătirea bucatelor de sărbători este un stres urias, psihologii oferă cateva recomandări. Sărbători, stres. Neda Gould, psiho ...

Pomul minune. Produce 40 de tipuri de fructe
26/12/2022 12:14

Pomul poate să producă 40 de soiuri de fructe. Este o minunătie de privit mai ales primăvară, atunci cand infloreste! În intreagă lume mai există doar alte cateva exemplare ale acestui copac uimit ...

Hidratarea, la fel de importantă și iarna, ca și vara
26/12/2022 11:35

Hidratarea este la fel de importantă si iarna, ca si vara. Diferenta este că vara e mai usor să ne dăm seama că trebuie să bem lichide, din cauza temperaturilor ridicate. În timpul verii, cand temp ...

Fructul care te poate ucide! Toți românii îl au în case
26/12/2022 11:00

Este fabulos de bun, uneori, o dietă pe bază de grapefruit te poate ajuta, fără mare efort, să pierzi cateva kilograme bune. Însă, pe cat de multe beneficii are acest fruct magic, poate fi si extre ...

Top 7 cele mai placute pozitii sexuale
04/08/2022 12:48

 Expertii spun ca anumite pozitii sexuale va ajuta sa aveti parte de momente intense si excitante, in timp ce alte pozitii sunt grozave pentru a va manifesta romantismul si dragostea. Incearca 7 dintre ma ...

Retete cu legume si carne pentru masa de Craciun
24/12/2021 12:21

Retete cu legume si carne pentru masa de Craciun Masa de Craciun trebuie pregatita ca la carte, cu retete traditionale si preparate culinare specifice acestei sarbatori. Sarmalele, carnatii de porc sau calt ...

Masa de Craciun : mancaruri traditionale, retete culinare de Craciun
23/12/2021 18:12

Masa de Craciun : mancaruri traditionale, retete culinare de Craciun Craciunul, marea zi a nasterii lui Iisus Hristos, este sarbatorita de toti romanii cu traditiile specifice ei. Brazi sclipitori, colinde, ...

 Niciuna dintre aceste imagini nu e ceea ce pare la prima vedere! Vezi cele mai bizare iluzii optice - Galerie FOTO
25/06/2021 16:50

Ce au in comun toate cele 10 imagini din GALERIA FOTO de mai jos - niciuna dintre ele nu este ceea ce pare la prima vedere! :) vezi AICI mai multe FOTO

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei