Copiii trebuie să se bucure de atenţie şi încredere
Dimensiune font:
Atunci când sunt valorizaţi, oamenii sunt în stare de lucruri fabuloase, de realizări care pot părea utopice. Ca să putem face acest lucru avem nevoie, în primul rând, de o încredere în noi, avem nevoie să ne cunoaştem potenţialul şi să-l dezvoltăm. Dacă în copilărie am fost crescuţi în ideea valorilor, în respect pentru sine şi pentru cei din jur, ne va fi mai uşor să ne îndeplinim planurile de viaţă, să devenim lideri şi modele pentru alţii. Dacă, din păcate, copilăria noastră a fost punctată cu episoade tensionate, am avut alături persoane care şi-au exprimat mai greu admiraţia sau nu au ştiut să ne vorbească despre planurile de viaţă şi cum le putem îndeplini, este posibil să întâmpinăm unele dificultăţi în parcursul personal şi profesional.
„Procesul de dezvoltare începe în copilărie”, este de părere prof. dr Florian Colceag, expert internaţional în educaţia copiilor, fondatorul IRSCA Gifted Education. „Ce dorim de la copiii noştri? Să fie oameni temeinic ancoraţi în realitate sau doar să ia note bune la şcoală? În procesul de educaţie le suntem sau nu prieteni copiilor noştri? Copiii merg la şcoală din dorinţa de învăţătură. Ei chiar vor să înveţe! Însă, de multe ori, primesc la schimb discuţii seci şi neînţelegeri, pedepse şi chestii neinteresante din partea profesorilor şi, inclusiv, din partea familiei”, a atras atenţia „antrenorul de genii“, aşa cum este cunoscut Florian Colceag datorită rezultatelor absolut fantastice obţinute cu elevii cu care a lucrat în mai bine de 30 de ani.
Copiii sunt pregătiţi să schimbe viitorul
Ca să poată avea rezultate, un copil trebuie să fie motivat, trebuie să i se menţină dorinţa de cunoaştere pe care el o are deja. Irelevanţa sau neaplicabilitatea informaţiilor primite este un alt aspect de care trebuie să ţină seama şi cadrele didactice, dar şi părinţii. Extrapolând, acelaşi lucru este valabil şi pentru adulţii care îşi doresc să obţină performanţă în domeniul lor de activitate şi care ar trebui să se întrebe cât de important este ceea ce fac. Mediul impropriu de învăţare este un alt factor de insucces. „Copiii au abilităţi intelectuale absolut extraordinare. Ei sunt pregătiţi să schimbe viitorul, să-l îmbunătăţească, dar ţine de noi să nu le punem beţe în roate. Noi pentru ce ne pregătim copiii? Pentru trecut sau pentru viitor? Ce calităţi ar trebui să-şi dezvolte un copil, ca să facă faţă lumii de peste 15 ani? Cum i-am putea ajuta să facă faţă unui viitor imprevizibil?”, sunt doar câteva întrebări la care Florian Colceag are răspunsuri foarte simple – atenţie, dragostea şi respectul, răbdarea. „Copiilor trebuie să le dăm ceea ce au ei nevoie. Sunt diferiţi, dar îi tratăm la fel. Suntem prea mult legaţi de standardizare, inclusiv acasă. În loc să le aprecieze calităţile, părinţii văd defectele, pentru care aplică pedepse”, a continuat Florian Colceag. Este evident că un copil crescut în astfel de circumstanţe va ajunge un adult insensibil, foarte sever, egocentrist, care nu-şi va trăi viaţa, nu-şi va aduce plusvaloare. Este posibil să-şi trăiască viaţa în frică, în standarde care îl vor împiedica să-şi împlinească menirea şi misiunea, de a-şi maximiza toate potenţialele sale.
„Ştiţi care sunt caracteristicile Geniului care sunt stabile de-a lungul vieţii? Libertatea, curiozitatea şi încrederea” - prof. dr. Florian Colceag
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau