Efectele inteligenţei emoţionale în afaceri
Dimensiune font:
Apărut relativ recent, conceptul de inteligenţă emoţională a prins tot mai mult teren şi deja are o aplicabilitate foarte mari în varii domenii, inclusiv în domeniul afacerilor
S-a demonstrat deja că persoanele care au competenţe emoţionale (EI) sunt mult mai eficiente decât cele al căror bagaj intelectual este mai sporit. O persoană care un indice sporit de EI are capacitatea de a-şi înţelege mult mai bine propriile emoţii, îşi gestionează eficient trăirile, lucru care duce la o creştere semnificativă a calităţii vieţii.
Trăieşte conştient
Inteligenţa emoţională implică auto–conştientizarea (clarificarea punctelor tari şi a limitărilor), managementul emoţiilor, dobândirea unui comportament flexibil şi adaptarea la schimbare, auto–motivarea (creşterea încrederii în sine, recunoaşterea valorilor personale), cu efecte foarte bune şi în domeniul afacerilor. „Mie mi-a oferit pârghii importante în relaţia cu clienţii, cu echipa mea de lucru şi, cel mai important, în relaţia cu mine însămi. Dacă eu sunt coerentă cu mine, reuşesc să transmit cel mai bun mesaj interlocutorului meu. Pot fi foarte eficientă, pot găsi soluţiile cele mai potrivite pentru client astfel încât să avem un parteneriat consolidat încă de la început”, a explicat Cristina Gheorghe, consultant în management şi planificare strategică la firma The Network Bucureşti.
Aplicând principiile EI, un manager de firmă îşi poate dezvolta afacerea în mod organic, poate reduce timpii morţi şi stările de anxietate din firmă. O afacere nu este uşor de condus, clienţii sunt uneori foarte dificili şi este foarte important să ştim cum comunicăm cu ei. „Dacă în urmă cu ceva ani eram focusată pe cum să atrag mai mulţi clienţi, cum să am mai mulţi parteneri şi în general pe «cum să... », acum mă uit către rezultat. Practic, îmi folosesc aceeaşi pricepere, aceleaşi cunoştinţe, dar altfel orientate. Mulţi dintre clienţi pleacă de la ideea că ei ştiu, că ei deja cunosc, dar le este greu să-şi prioritizeze problemele. Nu ştiu să aleagă şi aici intervin beneficiile inteligenţei emoţionale. Eu îi ajut să vadă foarte clar unde se află”, a explicat Cristina Gheorghe. Cu alte cuvinte, focusul pe cei din jur este unul dintre secretele unui business de succes, dublat de o bună relaţionare, gestionare a emoţiilor şi apreciere a celor din jur, amănunte care stau la baza unui leadership corect.
Termenul „inteligenţă emoţională” a fost folosit pentru prima dată într-un articol din anul 1990 de către psihologii Peter Salovey şi John Mayer Cu toate ca acest termen este relativ nou, componentele conceptului, inteligenta emoţională pot fi datate până la arhicunoscută afirmaţie a lui Socrate -- „Cunoaşte-te pe tine însuţi”.
Elemente de inteligenţă emoţională se regăsesc şi în cea mai veche carte de dezvoltare personală – Biblia. „Nu fă altuia ce ţie nu-ţi place” şi „Iubeşte-ţi aproapele ca pe tine însuţi” sunt două principii de bază ale unei relaţionări corecte.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau