Inovaţia este atuul liderilor de succes
Dimensiune font:
Detaliile fac diferenţa dintre meşteşug şi artă, detaliu pe care îl cunoaşte fiecare om de afacere de succes * nu este suficient doar să ştim ce ne dorim, ci să şi găsim căile cele mai bune către performanţă * diferenţierea este una dintre ele, lucru demonstrat de conceptul „În Borcan sau În Ocean”, bazat pe renumita abordare Blue Ocean Strategy
Conceptul permite afacerilor mici şi mari, indiferent de stadiul antreprenorial în care se află de antreprenor aspirant, start-up, în plin avânt şi matur, să depăşească stadiul de concurenţă ridicată sau acerbă atribuită vieţii din borcan şi să se îndrepte spre ocean unde concurenţa nu îi poate ajunge. „Să inoveze în valoarea, în utilitate pentru clienţi la un cost de producţie scăzut, ieşind spre oceanul unei mase mari de clienţi noi, care până deunăzi refuzau oferta tipică a industriei din «borcan»”, a explicat trainerul Dan Mocanu, fondatorul conceptului „În borcan sau în ocean”.
Metoda se adresează oricui îşi doreşte să dezvolte proiecte şi să obţină rezultate foarte bune. Foloseşte instrumente puternice care arată într-un mod simplu starea concurenţială (cât de mare este «borcanul» şi cât de aglomerat), gradul de diferenţiere în raport cu concurenţa (încotro - spre suprafaţa «borcanului» sau spre fund) şi căile de a redefini graniţele de piaţă prin captarea de noi clienţi într-o industrie nouă care au refuzat oferta tipică a afacerilor din «borcan». „Pilonii cheie în strategie sunt inovaţia în utilitate, folos mai bine spus, la un cost scăzut de producţie şi la un preţ accesibil. Altfel spus, atingerea simultană a diferenţierii şi costului scăzut de producţie”, a explicat Dan Mocanu.
În România, majoritatea antreprenorilor nu au formarea necesară pentru a porni afaceri de succes îndreptate spre sau chiar începute în «ocean», care să fie unice, fără concurenţă, şi să se dezvolte în branduri globale. Majoritatea afacerilor aduc îmbunătăţiri ofertei existente, adică sunt în «borcan», în care antreprenorii doresc să fie cei mai buni din piaţă (să facă jocurile în «borcan»), să bată concurenţa (să meargă spre suprafaţă când ceilalţi se duc la fund), să capteze cât mai multă cerere din piaţă (să fie cel mai mare peşte din «borcan»). „Asta nu înseamnă că nu avem antreprenori extraordinari locali, cu cifre de afaceri foarte mari, oameni care au reuşit în condiţii extrem de dificile, care sunt unici în România. Mai este un pas pentru a fi unici, pentru a capta oceanul şi asta se întâmplă când prindem gustul şi încrederea. Nu va mai fi cale de întoarcere spre «borcan», oricât de mare ar fi el. Ne lipseşte formarea antreprenorială bazată pe inovaţie, pe a crea afaceri de tip pionier, trendsetter”, a opinat trainerul.
Citeşte şi Folosiţi intuiţia în afaceri
Conceptul „În Borcan sau În Ocean” este portabil în orice domeniu în care se produce valoare şi au loc tranzacţii. De exemplu, în zona de performanţă există non-performerii cronici, cei care îşi fac treaba şi cei care în permanent excelează. În această situaţie borcanul constă din „clienţii industriei de excelenţă”, care sunt puţini, iar oceanul constă din cei mulţi (non-clienţii industriei de excelenţă) care refuză oferta de a excela şi care sunt mulţi. O strategie Blue Ocean dizolvă pereţii borcanului oferind oportunităţi şi valoare fără precedent celor mulţi (non-performerilor) cu un efort mic care să îi aducă în zona de excelenţă. „Modalitatea de trecere din borcan spre ocean diferă în funcţie de metodologia aplicată. Pentru borcanul «psihologic» sunt metode de transcendere specifice. Se poate aplica modelul şi în recrutare: când angajatorii spun «nu găsim oameni», cei pe care nu-i găsesc sunt cei mulţi (oceanul) şi firma lor este «borcanul». În această tranzacţie, oferta de valoare este refuzată de cei din ocean. Cei care au succes în recrutare în aceleaşi circumstanţe limitative inovează în valoarea pe care o oferă «oceanului» de non-clienţi dincolo de preţ sau salariu”, a mai completat trainerul.
Cu alte cuvinte, inovaţia face diferenţa. La nivel global, din 100 de afaceri noi lansate, 86 sunt în «borcan», aduc îmbunătăţiri, şi doar 14 sunt în «ocean». Afacerile din «ocean» în mod tipic iau aproape 70% din profitul total
Strategia Oceanului Albastru (Blue Ocean Strategy) este o teorie în strategia de afaceri creata de profesorii W. Chan Kim şi Renee Mauborgne (INSEAD). Teoria pledează pentru crearea unui nou spaţiu de piaţă - un „ocean albastru”, ca mijloc principal pentru realizarea unei creşteri semnificative şi profitabile a companiilor. Teoria este susţinută de un proces de inovare şi de instrumente de management care fac posibilă crearea acestor mişcări strategice radical inovatoare.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau