Inteligenţa interpersonală, atuul liderilor
Dimensiune font:
Ori de câte ori vine vorba despre leadership teoria oferă foarte multe metode pentru a însuşi regulile şi legile care guvernează acest concept * există şcoli pentru lideri, manuale, cursuri practice, scale de evaluare a abilităţilor
Una dintre principalele înzestrări ale unui lider este inteligenţa interpersonală, definită drept capacitatea de a relaţiona cu toţi cei din jur, de a avea o comunicare coerentă şi constructivă. Inteligenţa interpersonală este capacitatea de a interacţiona şi de-a interpreta comportamentul persoanelor cu care venim în contact. O persoană care are abilităţi sporite în acest sens va reuşi mereu să-şi facă prieteni cu uşurinţă, să aibă o comunicare bună cu cei din jur, să-şi poată gestiona discursurile şi să se exprime uşor, pe înţelesul tuturor.
Cunoaşte-te pe tine însuţi!
Ca să putem transmite mesaje cu uşurinţă este important să înţelegem opiniile celorlaţi, să aflăm părerile despre un subiect sau motivul din spatele unei reacţii ori decizii. Colaborarea eficientă cu cei din jur implică şi înţelegerea stărilor şi emoţiile care îi guvernează, lucru care ne permite să stabilim cu uşurinţă contacte. Ca să putem obţine rezultate este important să ne evaluăm mereu, să urmăm un proces al cunoaşterii de sine şi de dezvoltare a potenţialului propriu. Cu alte cuvinte, este important să ne cunoaştem mai întâi pe noi înainte de a-i evalua pe ceilalţi, să ne aflăm punctele tari şi cele la care avem de lucrat, să ne evaluăm gradul de inteligenţă interpersonală pe care îl avem. „În mod obişnuit, când spunem leadership ne gândim la capacitatea noastră de a-i conduce şi a-i influenţa pe ceilalţi. Există mai multe niveluri de leadership şi fiecare începe cu noi înşine. Noi suntem liderii şi artizanii propriei vieţii. Nu avem voie să dăm vina pe alţii sau pe context pentru ceea ce nu ne place la viaţa noastră”, a explicat Alina Hurubean, trainer de dezvoltare personală.
Inteligenţa interpersonală este foarte importantă nu numai în relaţiile profesionale, ci şi în cele personale, ce ţin de familie. Dacă ne dorim un grad sporit de relaţionare este important să învăţăm să-i ascultăm pe ceilalţi, dar şi pe noi, să fim atenţi la modul cum comunicăm cu noi înşine, abilitate ce ţine de inteligenţa intrapersonală, definită drept capacitatea de a ne explora propriile emoţii şi motivaţii.
Prieten şi lider
Inteligenta interpersonala este capacitatea de a înţelege gândurile, convingerile şi intenţiile altora, dar şi capacitatea de a reacţiona corect în orice situaţie. Cei care au o astfel de capacitate sunt persoane carismatice, cu abilităţi sociale sporite. Ei sunt lideri foarte buni, îşi ajută partenerii şi lucrează în echipă.
Rezumând, inteligenţa intrapersonală este un sentiment de autoconştientizare folosit pentru a ne ghida comportamentul. Cei care au o astfel de abilitate sunt lideri foarte buni şi conduc echipe de succes. Sunt motivaţi, ştiu să pună reflectoarele pe ce are fiecare mai bun şi mai de folos. Dacă vă doriţi să deveniţi un lider de succes este foarte important să vă dezvoltaţi capacitatea de relaţionare cu cei din jur şi să vă sporiţi gradul de empatie, abilităţi care vă sunt de folos în orice situaţie.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau