Storytelling sau branding prin poveste
Dimensiune font:
De multe ori v-aţi întrebat poate cum unele persoane au succes în orice domeniu ar lucra * fie că sunt oameni de afaceri sau angajaţi într-o organizaţie, ei reuşesc să fie printre primii şi să se diferenţieze cu uşurinţă * ce fac ei diferit? * vorbesc mai bine, au o atitudine relaxată, prietenoasă şi ştiu să spună poveşti, în primul rând povestea lor, apoi a companiei în care lucrează
Storytelling se bazează pe naraţiune şi emoţie, pe o poveste frumos spusă, creată pe lucruri adevărate, pe realizări. Nu poate exista fără fapte concrete şi nu are viaţă fără povestitor şi public. Fie că vorbim despre noi, despre un produs sau o firmă, este important ce spunem, cum spunem şi cui spunem, dar şi de câte ori repetăm povestea.
Foarte mulţi oameni de succes şi-au creat imagini personale folosind această tehnică. Fiecare dintre noi poate spune o poveste, iar dacă îi ataşăm emoţii, valori, experienţe personale, eventuale probleme la care oferim şi soluţii avem o reţetă foarte bună de branding. Este important să respectăm şi traseul – iniţiatic la început, apoi de învăţare şi la final încununarea succesului. Spusă pe un ton convingător, folosind şi elemente din limbajul non-verbal (poziţia corectă a corpului), avem un instrument foarte util în dezvoltarea personală şi organizaţională.
„Oamenii urmează oameni în care cred: autentici, cu bune şi cu rele, cu eşecuri şi capcane din care au reuşit să iasă. Ce resurse au avut? Cum au procedat? Autocunoaşterea este sursa tuturor poveştilor de calitate. Alături de storytelling, autocunoaşterea este cea de-a doua abilitate esenţială a liderului de azi. Noi ne propunem să «scriem» poveşti, să accesăm resursele pe care le avem şi să înţelegem mecanismul care ne poate conecta mai uşor la aspiraţiile, motivaţiile şi credinţele oamenilor, adică acele lucruri care creează angajament”, explică Madi Rădulescu, fondatoarea unei companii de consultanţă.
Citeşte şi: Folosiţi intuiţia în afaceri
Cum folosim storytelling
Odată ce ştim paşii, putem crea o poveste despre orice – locul nostru de muncă, firma în care activăm, localitatea în care trăim, prietenii pe care îi avem. Marile companii apelează la storytelling fiindcă ştiu că le pot ajuta în stabilirea viziunii, definirea culturii organizaţionale şi a valorilor, motivarea angajaţilor. Procedeul, folosit atent, poate avea efecte imense cum ar fi dezvoltarea potenţialului creativ sau redescoperirea pasiunii pentru muncă, efectele fiind vizibile în contul firmei.
Când scriem o poveste avem nevoie de un subiect foarte bine definit, pe care îl plasăm în timp. Metaforele şi analogiile, obligatoriu însoţite de elemente vizuale, sunt foarte importante fiindcă oamenii reacţionează foarte bine la stimuli. La fel de important este să trecem naraţiunea prin toate simţurile (auz, văz, gust, pipăit), să avem elemente surpriză cu care să atragem publicul, pe care să îl implicăm activ. Astfel vom crea legături emoţionale, vom stabili relaţii mai uşor şi parteneriate stabile.
„Nu te voi judeca nici după cuvinte, nici după acte. Ci voi judeca actele şi cuvintele după tine. Îţi voi cere, în schimb, să mă asculţi. Nu am ce face cu prietenul care nu mă cunoaşte şi-mi cere explicaţii” – Antoine de Saint-Exupery
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau