Strategii de coaching pentru creşterea afacerii
Dimensiune font:
Atitudinea pozitivă, setarea pe obiective şi urmărirea lor sunt factori cheie în orice proces antreprenorial * în reţetă intervin şi tehnicile de marketing care trebuie măsurate şi adaptate afacerii * fidelizarea clienţilor, motivarea şi recunoştinţa sunt alte amănunte care duc la rezultate bune
Una dintre cele mai întâlnite întrebări din mediul de afaceri este „Cum ai reuşit? Care este cheia succesului tău?”, iar răspunsul cel mai frecvent, dar nu complet, este „Munca”. Este adevărat că fără implicare nu se poate face nimic, dar la fel de adevărat este că trebuie să ştim cum şi unde să ne implicăm şi cât timp să petrecem pentru a face un busines profitabil.
Preia controlul!
Lorand Soares, unul dintre cei mai cunoscuţi speakeri motivaţionali din ţară, are un plan de acţiune pentru oricine îşi doreşte să aibă succes în antreprenoriat. Nu are nicio reţetă secretă şi nicio baghetă fermecată cu care poate transforma în aur orice atinge, ci doar o experienţă de business coach pe care o împărtăşeşte ori de câte ori i se cere ajutor.
Primul lucru este stabilirea obiectivelor fiindcă nu poţi merge cu încredere spre o ţintă pe care nu o cunoşti. Apoi intervin educaţia, coachingul şi ieşirea din zona de confort, iar la final, distracţia. „Îi sfătuiesc pe toţi să plece la drum cu o atitudine pozitivă, care va genera o gândire pozitivă, urmată de acţiuni la fel şi de rezultate bune. Nu poţi fi om de succes dacă te temi de eşec. Este important să ai încredere în tine, să te analizezi, să vezi ce merge şi ce nu, să ai curaj să schimbi ceea ce te deranjează ori te ţine pe loc. Atitudinea este totul”, a spus Lorand Soares. Următorul pas este asumarea responsabilităţii şi renunţarea la a mai căuta vinovaţi pentru acţiunile proprii. „Singuri ne punem beţe în roate, oricât de mult ne-ar plăcea să credem că alţii sunt vinovaţi. Ai un partener care te deranjează? Lămureşte cu el acest aspecte. Vezi că orice faci iese prost? Urmăreşte-te atent şi preia controlul propriei tale vieţi. Abia din acel moment vei reuşi să ai rezultate bune. Vrei ceva diferit, fă ceva diferit”, a spus Soares.
Concentrare maximă
Responsabilitatea implică un focus total pe ceea ce faci. Fii atent în orice moment, dăruieşte toată priceperea ta şi sigur va fi bine. Aici intervine disciplina, iar Lorand Soares are şi un exerciţiu care, practicat zi de zi, are efecte sigure. Stabileşte cinci lucruri importante pentru afacerea ta şi repetă-le zilnic, cu maximă conştiinciozitate. Spre exemplu, dacă îţi doreşti să fii expert în vânzări, exersează zilnic tehnici de discurs public, de memorare, tehnici de prezentare şi urmăreşte-ţi postura corporală. Se ştie că mare parte din limbaj este non-verbal, deci corpul ne trădează mereu sau ne vine în ajutor. Recunoştinţa este un al punct important – de fiecare dată când obţii un succes, o victorie cât de mică, celebreaz-o alături de cei care te-au ajutat să ajungi în acel punct. Acest lucru creşte mult stima de sine şi este un factor mobilizator pentru viitor. „Învaţă înainte să câştigi” este un alt sfat oferit de coach, firesc de altfel. Nu poţi performa într-un domeniu pe care nu-l cunoşti. Oferă-ţi valoare, iar în timp acest lucru îţi va consolida poziţia în firmă, în comunitatea în care locuieşti, reţeta fiind valabilă şi pentru afacere. Vrei mai mult? Oferă mai mult, fidelizează-ţi clienţii şi colaboratorii. O echipă compactă şi motivată poate face minuni.
Testează şi măsoară
Diferenţierea faţă de concurenţă este o altă strategie care duce la succes. Acest lucru se poate face fie reducând tarifele serviciilor sau preţurile, ceea ce, pe timp scurt, poate fi profitabil, fie oferind garanţii, ceea ce aduce beneficii mult mai mari pe timp lung.
Citeşte şi
Cum găsim echilibrul între carieră şi viaţa personală
Toată lumea îşi doreşte să lucreze doar cu oameni de încredere sau să folosească produse de calitate pentru care plăteşte. Testarea şi măsurarea rezultatelor sunt indispensabile în orice business. „Fiecare campanie care iese din firmă trebuie testată şi măsurată. Mai întâi la o scară mică, până se găseşte forma cea mai eficientă, apoi la scară mare. Una dintre cele mai simple şi ieftine metode de măsurare este să întrebi fiecare persoană nouă care intră în firmă cum a aflat de tine. De ce este important să măsori? Pentru a afla cât de eficiente sunt metodele de promovare şi pentru a afla de unde vin clienţii ca să poţi aduce cât mai mulţi din acea zonă. Să fii expert în marketing nu înseamnă neapărat să ai o reţetă secretă pe care să o foloseşti, ci să testezi şi să măsori până găseşti formula optimă de lucru, cu beneficiile cele mai mari. Mai este un amănunt important – nu schimbăm niciodată o operaţiune care dă rezultate”, a atras atenţia Lorand Soares. Cu toate acestea, există şi eşec şi sunt foarte mulţi antreprenori care spun că au încercat sute de tehnici şi nu a funcţionat. Răspunsul este frica. „Totul pleacă din noi, din încrederea pe care ne-o oferim, din modul în care ne privim în oglindă. Nu vei avea niciodată succes dacă pleci la drum cu frică şi uită că mă întorc la atitudinea pozitivă care nu este doar o vorbă goală”, a încheiat Lorand Soares. Nicio strategie nu este completă dacă nu include relaţionarea, iar aici fiecare dintre noi ar trebui să fie atent la cei din jur. Zâmbetul şi vorba bună fac minuni, deschid inimi şi rotunjesc conturile.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau