„Stop joc” pentru hingherii de maşini!
Dimensiune font:
Odată cu declararea în afara legii a activităţii de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar, SC Servicii Publice, şi implicit Primăria Iaşi, a pierdut cel mai facil mijloc de atragere a veniturilor * începând de la începutul acestei săptămâni, cele trei firme cu care municipalitatea era în relaţii contractuale au intrat în „şomaj”, contractele fiind lovite de nulitate * măsurile de rezervă prin care autoritatea locală poate reglementa situaţiile care făceau obiectul hotărârii de Consiliu Local rămân aplicarea amenzilor rutiere şi blocarea roţilor
Începând de luni, 25 mai, şoferii ieşeni pot răsufla uşuraţi - ridicarea maşinilor parcate neregulamentar este ilegală. Judecătorii Curţii Supreme au decis că nu este legal ca autoturismele să fie ridicate de pe străzi, iar şoferii să fie sancţionaţi în baza hotărârilor Consiliilor Locale. Din această cauză, „hingherii de maşini” au rămas fără obiectul muncii, iar administraţia publică locală, prin serviciul de profil, a scăpat din mână un instrument stabil de venituri. „Am luat şi noi cunoştinţă de decizia Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, în cursul zilei de ieri (luni, 25 mai, n.r.), şi de la prânz am interzis să mai iasă platformele la ridicat. Asta nu înseamnă că s-a schimbat ceva în aplicarea Codului Rutier, în sensul că acele contravenţii privind oprirea neregulamentară se vor aplica de către poliţiştii care sunt reglementaţi pentru acest lucru, şi din Poliţia Locală, şi din Poliţia Rutieră. Va trebui să întărim aceste măsuri de supraveghere a zonelor cu oprire interzisă, astfel încât să nu creăm blocaje în trafic”, a declarat Mihai Chirica, deţinător cu titlu interimar al atribuţiilor de primar al Iaşului.
Rămân amenzile rutiere şi blocarea roţilor
Practic, odată cu suspendarea acestei activităţi de ridicare a vehiculelor staţionate sau oprite neregulamentar pe partea carosabilă, măsurile de rezervă prin care autoritatea locală poate reglementa situaţiile care făceau obiectul hotărârii de Consiliu Local rămân aplicarea amenzilor rutiere şi blocarea roţilor. „În ceea ce priveşte aplicarea unor alte măsuri complementare, lucrul acesta se va face doar în temeiul legii, deocamdată nu am sărit în altă latură. Încercăm să găsim cadrul legal, astfel încât toată lumea să fie satisfăcută, trama stradală să fie liberă de maşini şi fiecare să-şi găsească inclusiv loc de parcare. Roţile vor fi blocate doar pentru maşinile care parchează pe domeniul public, în afara părţii carosabile. Ar fi destul de greu de blocat roţile, dacă îi găsim pe trecerile de pietoni, desigur acolo unde se impune foarte stringent aplicarea unei astfel de măsuri”, a mai precizat Chirica. În decizia judecătorilor Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie se mai spune că prevederea ridicării maşinilor ar trebui de fapt introdusă în Codul Rutier, deoarece hotărârile consiliilor locale adoptate în vederea reglementării procedurii privind ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar, constatarea şi aplicarea contravenţiilor sunt lovite de nulitate, întrucât stabilesc şi sancţionează contravenţii în domeniul circulaţiei rutiere.
Unde se duceau milioanele de lei încasate din ridicarea maşinilor?
Potrivit lui Mihai Chirica, Primăria Iaşi nu a avut de câştigat nici un leu de pe urma măsurilor contravenţionale, indiferent despre ce societate comercială era vorba, fapt pentru care nu se declară afectată din punct de vedere bugetar. „Dimpotrivă, aplicarea unor contravenţii mai numeroase de către poliţie poate duce la o eventuală creştere a veniturilor, dar nu din ridicarea de maşini, ci din aplicarea regulamentului rutier”, a spus Chirica. Măsura complementară amenzii rutiere, de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar era de 430 lei, la care se adăuga 120 de lei pe fiecare zi de staţionare, sumă ce reprezenta venitul SC Servicii Publice Iaşi, iar o treime se ducea către firmele cu autoplatforme. „Nici un cent din aceşti bani nu ajungea în conturile Primăriei Iaşi”, a mai spus noul primar al Iaşului. Practic, toţi banii se duceau către SC Servicii Publice şi cele trei firme agreate cu care această societate comercială se afla în relaţii comerciale. „Pentru societatea noastră, această decizie a Înaltei Curţii este o mare pierdere, pentru că aveam acţiuni structurate pentru o anumită capacitate de muncă iar în acest caz va trebui să redistribuim personalul rămas, atât pe blocare de roţi, cât şi pe alte servicii, nu mai spun de pierderi la venituri. Din cauza acestei decizii, au fost suspendate pe loc contractele pe care le aveam cu SC Flory Trans, SC Hornar şi CSR Transport”, a declarat Laurenţiu Ivan, directorul SC Servicii Publice SA. Potrivit datelor furnizate de Poliţia Locală Iaşi, în cursul anului trecut au fost ridicate de pe străzile şi trotuarele Iaşului, 5.405 maşini, iar în acest an, până la această dată, un număr de 1.400 de autovehicule. Nelu PĂUNESCU
* * *
SC Flory Trans, SC Hornar şi CSR Transport sunt firmele contractate de municipalitatea ieşeană pentru ridicarea maşinilor
* * *
5.405
Este numărul autoturismelor ridicate anul trecut de pe domeniul public
* * *
Potrivit Codului rutier, imobilizarea unui vehicul se dispune de poliţisti dacă:
* maşina nu e înmatriculată sau are număr de înmatriculare fals;
* este într-o stare tehnică ce pune în pericol siguranţa circulaţiei;
* şoferul a încălcat normele privind transportul mărfurilor periculoase ori gabaritul depăşit;
* maşina a fost obiectul unei fapte de natură penală;
* şoferul refuză să se legitimeze;
* şoferul e beat, drogat şi nu poate conduce;
* şoferul nu respectă timpii de odihnă prevăzuţi de lege.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau