Abuzurile RCS & RDS, demascate în instanţă
Dimensiune font:
Judecătorii au dat dreptate inspectorilor de la Protecţia Consumatorilor din mai multe judeţe ale Moldovei * aceştia au sancţionat firma pentru aplicarea taxei de mentenanţă
Judecătorii au demascat abuzurile RCS & RDS, după ce acestea au fost constatate şi de inspectorii de la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor. Furnizorul de internet, televiziune şi telefonie a primit sancţiuni de la CJPC Iaşi, Suceava, Neamţ, Bacău, Constanţa şi Călăraşi, pentru aceeaşi manevră. Conducerea RCS & RDS a contestat în instanţă avertismentele şi amenzile, cuprinse între 2.000 şi 5.000 de lei, însă a pierdut procesul.
Lucrătorii CJPC au reproşat firmei că nu respectă legislaţia: „Petenta, începând cu iunie 2010, percepe o taxă în cuantum de 5 lei, reprezentând mentenanţa. Se constată încălcarea prevederilor OG 21/1992 privind protecţia consumatorilor, care arată dreptul consumatorilor de a fi notificaţi în scris cu privire la orice modificare cu cel puţin 30 de zile înainte de aplicarea noilor valori”.
Şefii RCS & RDS au încercat să se apere: „Informarea privind modificarea tarifelor s-a făcut prin infochannel, call center şi pe web site, în cursul lunii mai 2010. Deoarece clientul nu a denunţat unilateral contractul în 30 de zile de la intrarea în vigoare a modificărilor, subscrisa a interpretat că aceste modificări au fost acceptate tacit”.
Judecătorii au dat dreptate Protecţiei Consumatorilor
Judecătorii au demontat însă argumentele şefilor firmei. „Instanţa nu poate reţine apărarea petentei conform căreia nedenunţarea unilaterală a contractului de către consumator a fost calificată de petentă ca acord tacit, având în vedere că dispoziţia legală prevede necesitatea unui acord scris”, se arată în motivarea deciziei de respingere a plângerii.
Magistraţii au mai criticat RCS & RDS şi sub alt aspect. Ei au concluzionat că firma îşi jecmăneşte clienţii: „Instanţa urmează a înlătura şi susţinerea petentei în sensul că, în fapt, nu s-a operat o majorare a tarifului, ci s-a procedat la o actualizare. Indiferent de faptul că taxa de mentenanţă ar fi fost inclusă în costului serviciului sau că reprezintă doar o actualizare a preţului, instanţa constată că suma efectivă de plată pentru fiecare dintre consumatori s-a majorat în cuantumului ei”. Ştefana CZELLER
Aproape 200 de reclamaţii la adresa RDS&RCS au fost înregistrate în ultimul an la comisariatele judeţene pentru protecţia consumatorilor. Principalele nemulţumiri ale locuitorilor din Regiunea de Nord-Est vizează nerespectarea clauzele contractuale, modificarea grilei de programe sau facturarea incorectă. În urma verificărilor s-au aplicat 6 amenzi, valoarea lor totală fiind de 24.000 de lei. Toate sancţiunile sunt contestate în instanţă de operatorul de telefonie mobilă şi internet.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau