1oprisanu

Dimensiune font:

Adevărurile nespuse din spatele scandalului de la „Socola” (I)

| 15-02-2017 17:17

Poate cea mai reprezentativă instituţie medicală din oraş, Institutul de Psihiatrie „Socola” Iaşi a constituit, în ultimele luni, subiectul mai multor articole incendiare. Au fost vizaţi, deopotrivă, conducerea instituţiei şi angajaţii care, în opinia unora, i-ar fi extrem de apropiaţi managerului Gabriel Oprişanu. De altfel, fostul consilier personal al Ministrului Sănătăţii a avut parte de contestatari încă din momentul în care acesta a preluat interimatul institutului (aprilie 2015), conflictul acutizându-se pe măsură ce deciziile noului manager i-au scos din zona lor de confort pe salariaţii care, ani la rând, au ars, cum se spune, gazul pe banii statului!
„Evenimentul Regional al Moldovei” vă propune, începând de astăzi, un serial despre intriga care s-a ţesut în jurul şefilor de la „Socola”, urmând a-i scoate în faţă pe cei care au alimentat şi, ulterior, au declanşat un scandal menit a discredita întreaga activitate de la Institut. Este vorba aici atât de angajaţi ai institutului, dar şi de persoane din exterior, extrem de influente.

În funcţie din octombrie 2015, managerul Institutului de Psihiatrie „Socola”, Gabriel Oprişanu şi-a atras, încă de la prima decizie, antipatia unor subalterni. A fost vorba de o măsură vizând mutarea lor din secţiile mici, în cele mari, cu mai mulţi pacienţi şi implicit de un volum mai mare de muncă. „Au fost nevoiţi să pună osul la muncă, nu să stea cu ochii pe ceas, aşteptând ora de plecare“, îşi aminteşte Oprişanu. Antipatia s-a extins şi asupra altor şefi, mai precis asupra celor care, în viziunea angajaţilor obişnuiţi, ar fi putut influenţa deciziile managerului. Printre ei, Amalia Iuraşcu, director de îngrijiri la Institutul de Psihiatrie, a cărei ascensiune n-a fost bine văzută de o parte din fostele colege, asistentele din spital. „De fapt, a fost vorba de o singură persoană. Tot scandalul se învârte în jurul ei. Este vorba de Mirela Popeanu, asistent medical principal. Ne cunoaştem de 30 de ani, i-am botezat un copil, ne leagă, pardon, ne legau relaţii de familie, de prietenie, lucru absolut normal atât timp cât lucrăm împreună din 1990. În acelaşi spital, nu acelaşi pavilion”, povesteşte Amalia Iuraşcu.
Pentru unii, invidia a atins cote egale cu demenţa!
Potrivit directorul de îngrijiri, Mirela Popeanu s-a arătat în permanenţă iritată de faptul că, din luna mai 2015, buna sa prietenă are un alt statut în cadrul spitalului. A suspectat-o că stă în spatele deciziilor managerului Gabriel Oprişanu, refuzând să le accepte pe acelea care, într-un fel sau altul, ar fi afectat-o. Oprişanu spune că a remarcat acest lucru în momentul în care a hotărât ca secţia în care activa asistenta Mirela Popeanu să se mute în alt pavilion. „Îngrijirile paleative aveau loc într-o locaţie improprie pentru acest tip de servicii: clădirea Winkler. Nu mă refer aici din punct de vedere medical, ci doar la faptul că acest spaţiu diferea total de restul spitalului, fiind amplasat în apropierea unei păduri. S-a întâmplat ca la începutul anului trecut, în ianuarie 2016, să dispară un pacient (n.r. – Dan Marandu, dispărut de la Socola pe 21 ianuarie 2016). Acesta nu a fost găsit nici până acuma, nimeni nu mai ştie unde este. L-am căutat, am anunţat Poliţia, am parcurs toate procedurile legale, însă fără niciun rezultat. Logic, atât Poliţia, cât şi DSP Iaşi, au dispus măsuri pentru ca astfel de cazuri să nu se mai repete, mai ales că vorbim de pacienţi cu demenţă. Ne-au impus să facem schimb cu alt pavilion. Am decis să mutăm bolnavii din Winkler în pavilionul Post Cură, unde erau internaţi bolnavii cronici. Deci, am dus paleativele în zona centrală a spitalului, iar bolnavii cronici, care sunt persoane cu care se poate comunica, la periferie. Mirela Popeanu, care era asistent coordonator la Post Cură, a luat-o ca pe o chestiune personală. M-a întrebat de câteva ori dacă Amalia Iuraşcu ar fi intervenit pe lângă mine pentru această decizie. Era extrem de afectată de schimbare. Apoi a spus că dacă directorul de îngrijiri, care este cumătra mea, ar fi pus un cuvânt pe lângă tine, tu cu siguranţă ai fi ţinut cont şi ne-ai fi lăsat acolo. I-am explicat că aceasta nu este o decizie luată la rugămintea unei persoane, este o măsură pur managerială şi impusă de Poliţie şi DSP”, spune Gabriel Oprişanu. „A luat-o ca o chestie personală, că i-am plătit o poliţă mai veche. Nu-mi aduc aminte care ar fi putut fi această poliţă. Însă probabil că în capul ei, aşa ar fi lucrurile. Îi cunosc trecutul, ştiu cum a colaborat cu ceilalţi manageri. Considera că trebuie întrebată la o eventuala decizie a acestora. Pe scurt, mi-a pus în cârcă mutarea. Plus alte lucruri: că nu am idea cât o costă pe ea funcţia mea şi câtă mizerie înghite de la colegi, care îi spun ţi-a făcut-o cumătra ta. Repet, măsura a fost luată pentru pacienţi şi din raţiuni de securitate. În plus, rolul meu ca director de îngrijire este să dau curs deciziilor, nu să le întorc”, explică Amalia Iuraşcu.
Nu a fost singurul exemplu de angajaţi nemulţumiţi. Luând în calcul rezultatele controalelor efectuate de ITM şi DSP, Gabriel Oprişanu a propus înlocuirea şefei RUNOS (n.r. - Serviciul Resurse Umane, Normare, Organizare şi Salarizare), Adriana Tărăboanţă, mutând-o pe alt post. „La fel am procedat şi cu alţi angajaţi din acest compartiment. De aici a început iureşul. Doamna Tărăboanţă a ameninţat-o pe directoarea economică, Alina Aştefănoaie, că dacă vreţi război, o să aveţi război”, mai descrie managerul atmosfera de la „Socola.
Surse din cadrul spitalului spun că acesta a fost momentul în care s-a început incitarea la revoltă, iniţial fiind angrenat în acest joc şi sindicatul. (Va urma)
 Dan CONSTANTINESCU

* * *
În episodul viitor puteţi citi cum a inflamat spiritele concursul pentru posturile de asistentă şefă şi cum s-a amestecat un politician ieşean în bucătăria celor de la „Socola”

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

 

ULTIMA ORA

 

 

 

ANUNŢ DE VÂNZARE Subscrisa, S.C. MASTER WOOD S.R.L. cu sediul în loc. Comănești, str. Combinatului, nr. 9, jud. Bacău, C.U.I. 12014190, nr. de înreg. O.R.C. J4/493/1999, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., anunţă, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006 şi ale hotărârilor Adunării Creditorilor din data de 13.09.2017, scoaterea la vânzare prin licitaţie publică la data de 24.11.2017, ora 13.00, a activelor: Nr. crt. – Denumire activ – Valoarea de evaluare (lei fără T.V.A.) – Valoare de pornire licitație (70% din val. evaluare) (lei fără T.V.A.) 1 – Fabrică cherestea functionala (2001) Sc. 4.388,60 mp, cu Echipament prelucrare lemn si mijloace transport, amplasata pe teren intravilan st. 30.379,81 mp in oraș Comănești, str. Combinatului, nr. 9, jud. Bacău (zona periferica, vis-a-vis a serele Comanesti si de cartierul Vernesti). Fabrica este compusa din: Cladire administrativa, P cu Sc. 141mp; hala gater P cu Sc. 595mp; ateliere P+1E partial si Sc. 376mp; depozit cherestea P si Sc. 660mp; soproane de uscare si aburire P si Sc. 2.155,60mp, capacitate de 100mc/celula (marca Baschild); locuinta P+1E, sc. 90mp; hala banzic P si Sc. 252mp; sera cu centrala termica cu Sc. 119mp. Fabrica este dotata cu echipament prelucrare lemn (functional) si mijloace de transport, dispune de utilitati (energie electrica, apa) si este pretabila pentru activitati industriale specifice prelucrarii lemnului. Proprietatea are deschidere frontala la str.Combinatului (cca. 100m). (CF nr. 60399, nr. cad. 763) si dispune de plaforma betonată (11.010,90 mp) – 2.633.005,60 Lei – 1.843.103,92 Lei 22 – Fabrică cherestea Sc. 2.933,81mp cu Echipamente si Utilaje pentru fabricare lemn situate pe teren intravilan st. 85.488,635 mp în sat Agăș, com. Agăș, jud. Bacău (zona ocupata de constructii rezidentiale si terenuri virane). Fabrica este compusa din: hala productie cu Sc. 2.296,89 mp avand in dotare echipamente (platforme uscatoare 6 buc; uscator; camera uscare; instalatie aer comprimat; instalatie exhaustare; post trafo; pupitru comanda uscator; actionare electrica; instalatie electrica hg); magazie Sc. 152,56 mp; 2 soproane cu Sc 393 Fabrica este dotata cu stocuri mărfuri și materii prime, echipamente și utilaje pentru prelucrarea lemnului și a metalelor, dispune de utilitati (energie electrica, apa, canalizare) si este pretabila pentru activitati industriale specifice prelucrarii lemnului. Proprietatea are deschidere frontala la DN 12A (cca. 500m) si drum satesc pe doua laturi. (CF nr. 60112/, cu nr.cad. 39). – 1.965.769,40 Lei – 1.376.038,58 Lei Poate participa la licitatie orice persoana fizica sau juridica care depune pana la data de 23.11.2017, ora 16.00, la sediul lichidatorului judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, documentele prevazute in Regulamentul de vanzare si caietul de sarcini. Relatii suplimentare se pot obtine la telefoanele: 0232/243864, 0757545545
PUBLICAȚIE DE VÂNZARE S.C. INTERFARM BOTOSANI S.R.L. Iasi prin lichidator judiciar ACORD SPRL, Dosar nr. 2950/89/2014 Tribunalul Vaslui/Judecător Sindic ANUNŢĂ Organizarea şedinţei de licitație publică de vânzare, cu strigare, la data de 08.12.2017, ora 12.0, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iasi, str. Decebal 22A, bl.Z8, sc.A, et.1, ap.8, jud. Iaşi, pentru patrimoniul debitoarei S.C. INTERFARM BOTOSANI S.R.L. - in faliment, in bancruptcy, en faillite, CUI 2585521, cu numar de inregistrare la Registrul Comerţului J37/251/2011, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Ing. Badea Romeo, nr.1A, Parter, jud. Vaslui constând în: a. Construcţie situată în Botosani, Str. Viilor, Nr.77, Ap.1, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr.50058-C1-U13 la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 339.829 lei, valoare fără TVA. b. Constructie situată în Municipiul Botosani, Str. Vârnav, Nr.17, Parter, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr. 50058-C1-U15 si Extindere si Terasa, Municipiul Botosani, Str. Vârnav, Nr.22, Parter, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr. 5558 la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 332.904 lei, valoare fără TVA. c. Construcţie situată în Botosani, Piata Centrala, Platoul A, Obiectiv U18, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr.4819/N la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 516.793 lei, valoare fără TVA. d. Construcţie situată în Botosani, Str. Prieteniei, Nr.4, Bloc V4, Sc. C, Et.II, Ap.13, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr50386-C1-U20 la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 67.151 lei, valoare fără TVA. e. Proprietate imobiliara constând în Teren intravilan in suprafaţă de 3.048 mp si construcţii situat în mun. Botoşani, Str. Dobosari, Nr.21 la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 1.374.357 lei, valoare fără TVA. In caz de neadjudecare, urmatoarele şedinţe de licitații publice de vânzare, cu strigare, se vor desfăşura în fiecare zi de vineri la ora 1200, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iasi, str. Decebal 22A, bl.Z8, sc.A, et.1, ap.8, jud. Iaşi. Condițiile de participare la şedinţa de licitație publică de vânzare cu strigare și condițiile de adjudecatare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat de la sediul lichidatorului judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 1.000 lei pentru fiecare proprietate imobiliară pentru care se participă la licitaţie. Bunurile imobile anterior menţionate formează obiectul Dosarului nr.1219/193/2016 înregistrat pe rolul Judecatoriei Botosani având ca obiect Actiune in revendicare. Poate participa la şedinţa de licitatie publică de vânzare cu strigare orice persoana care isi manifesta, intentia de cumparare si care pana in preziua şedinţei de licitatie ora 1200, depune o cautiune reprezentand 10% din prețul de pornire al şedinţei de licitație pentru bunul imobil pentru care participa si face dovada achizitionarii caietului de sarcini. Înscrierile se pot face si cu scrisoare de participare la şedinţa de licitație, precum si cu toate documentele menționate în caietul de sarcini, până în preziua şedinţei de licitație, ora 1200. Nedepunerea tuturor documentelor la sediul lichidatorului judiciar în termenul menționat anterior conduce la pierderea dreptului de a participa la licitație. Toate persoanele interesate în achiziționarea bunurilor imobile care fac obiectul şedinţei de licitație publică de vânzare cu strigare sunt invitate să se înscrie la licitație. Orice persoana care emite pretentii asupra bunurilor imobile care fac obiectul şedinţei de licitație publică de vânzare cu strigare, este rugata sa-si manifeste pozitia cu 5 zile inainte de data şedinţei de licitație publică de vânzare cu strigare, aducand la cunostinta lichidatorului judiciar orice pretentie. Informatii suplimentare se pot obtine de la lichidatorul judiciar la telefon 0742207571. Lichidator judiciar ACORD S.P.R.L. Asociat coordonator Nitescu Dan Nistor
Icoane confiscate într-un complex comercial
16/12/2017 07:00

Agentii din cadrul Serviciului de Investigare a Criminalitătii Economice, Poliţiei Municipiului Iaşi şi reprezentanti ai DSVSA au acţionat recent intr-un complex comercial din municipiu, pentru verificarea ...

 Cazul lehuzei care a murit după naştere, în atenţia unei comisii disciplinare
16/12/2017 06:07

  Conducerea Spitalului Judeţean de Urgenţă Piatra Neamţ a decis ca medicii care s-au ocupat de cazul Geaninei Sechel, tanăra care a decedat după ce a născut la Maternitate, să fie in atenţia une ...

Transperanţă în atribuirea de locuinţe sociale
16/12/2017 06:02

Primăria a publicat pe propriul site, www.primaria-iasi.ro, listele valabile pentru anul 2018 cu persoanele şi familiile care au solicitat atribuirea unei locuinţe in baza Legii 114/1996 şi a OUG 74/2007. E ...

Un nou episod din scandalul de la Consiliul Judeţean
16/12/2017 06:00

Procesul in care mai mulţi funcţionari ieşeni au fost trimişi in judecată de DNA a fost amanat din nou. A;adar, judecătorii Tribunalului Iaşi au decis amanarea cauzei ce il priveşte pe vicepreşedintele ...

 O nouă şedinţă la Consiliul Judeţean, săptămâna viitoare
16/12/2017 05:46

Consilierii judeţeni se vor intruni miercuri, 20 decembrie, in ultima şedinţă ordinară de plen pe anul acesta. Printre proiectele care se află pe ordinea de zi se numără aprobarea planului de inserţie ...

Războaiele politice aruncă Iaşul într-o „criză a deşeurilor”
16/12/2017 05:45

Proiectul Sistemului de Management Integrat al Deşeurilor starneşte replici tăioase intre primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica şi fostul edil-şef Gheorghe Nichita, actual responsabil de implementarea ...

Primăria Iaşi va prelua întregul sistem de iluminat public
16/12/2017 05:30

Anul trecut, Primăria Municipiului Iaşi a infiinţat o comisie de analizare a oportunităţii şi negocierii preţului in vederea preluării intregului sistem de iluminat public din Municipiul Iaşi, detinut ...

Fonduri europene pentru modernizarea Spitalului de Recuperare
16/12/2017 05:30

La finalulul sedintei de ieri a Consiliului Local, primarul Mihai Chirica a anunţat că proiectul vizand de modernizare a Spitalului Clinic de Recuperare prin cresterea eficientei energetice a clădirii in car ...

 Centura Bacăului, scoasă din nou la licitaţie
16/12/2017 05:15

  Una dintre cele mai importante arterele rutiere ale Bacăului va fi scoasă din nou la licitaţie, după o perioadă in care şantierul a fost inchis. Potrivit Companiei Naţionale de Administrare a Inf ...

 Moş Crăciun merge la Pocreaca
16/12/2017 05:15

Bucuria sărbătorilor vine mai repede pentru 70 de elevi ai şcolii din satul Pocreaca, comuna Schitu Duca. Practic, cei mici vor primi cadoruri de la ajutoarele lui Moş Crăciun care anul acesta vor ajunge l ...