Aeroportul Iaşi a urcat pe locul 3 în ţară!
Dimensiune font:
* cu toate acestea, liberalii nu contenesc să critice lipsa „viziunii manageriale” a aerogării ieşene * „Evoluţia Aeroportului trebuie judecată pe prognoze, previziuni, obiective şi, în primul rând, pe tendinţe, şi nu pe baza unor creşteri punctuale pe orizontală”, susţine PNL iaşi * liberalii afirmă că numărul pasagerilor a scăzut dramatic pe principala rută internă, Iaşi -Bucureşti - 7,9 la sută, considerând acest fapt drept „o situaţie unică, nemaiîntâlnită pe niciun alt aeroport din România”
Oficial, pentru prima dată Aeroportul Internaţional Iaşi a depăşit aeroportul din timişoara, plasându-se pe locul trei în ţară, după Bucureşti-Otopeni şi Cluj-Napoca.
La baza acestei premiere stau cei 150.000 de pasageri care au tranzitat aerogara ieşeană în cursul lunii august, cu 10.000 mai mulţi decât a înregistrat aeroportul din Timişoara. Mai mult, după cum a anunţat Cătălin Bulgariu, directorul general al Aeroportului Iaşi, reuşita a creat premisele organizării unei conferinţe foarte importante. În perioada 1-2 noiembrie 2018, Iaşul va găzdui cel mai mare eveniment de aviaţie din ţară - Adunarea Generală a Aeroporturilor din România. La evenimentul centenar sunt aşteptaţi peste 200 de reprezentanţi ai aeroporturilor, companii aeriene, firme care asigură mentenanţa etc, alături de autorităţi centrale. Se va discuta, în principal, despre activităţi de extindere a infrastructurii aeroportuare impuse de creşterea traficului, precum şi stabilirea căilor de finanţare europeană.
Mai mult, conducerea Aeroportului a anunţat că, în luna septembrie, vor fi demarate procedurile de achiziţie a studiului de fezabilitate privind masterplanul de dezvoltare a aerogării. Pâna când va putea fi construit un nou terminal, soluţia imediată o va constitui redeschiderea terminalul T1, odată cu trecerea la orarul de iarnă. T1 va avea două porţi de îmbarcare, aici urmând sa fie transferată o parte din activitatea de procesare din Terminul T3 destinat curselor externe.
Liberalii tună şi fulgeră
Deşi realizările par, la prima vedere, unele remarcabile, liberalii ieşeni au ţinut să remarce ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, „managementul defectuos” al Aeroportului Iaşi.
Planul de administrare al Aeroportului ieşean a fost şi rămâne un subiect contestat şi dezbătut intens, fiind chiar retras de pe ordinea de zi a şedinţei de Consiliu Judeţean de săptămâna trecută, la solicitarea PMP şi a celorlalte partide din opoziţie, mulţi consilieri acuzând că actualului plan îi lipseşte „viziunea managerială şi curajul în asumarea responsabilităţilor cu privire la obiectivele de investiţii”.
„De peste un an jumătate, Aeroportul Iaşi este în regres. Rata de creştere este mult sub cea din perioada 2012-2016, şi mult sub tendinţele generale actuale, chiar din România. Evoluţia Aeroportului trebuie judecată pe prognoze, previziuni, obiective şi, în primul rând, pe tendinţe, şi nu pe baza unor creşteri punctuale pe orizontală, aşa cum fac cei care conduc astăzi Aeroportul.
Numărul pasagerilor a scăzut dramatic pe principala rută internă, Iaşi -Bucureşti - 7,9 la sută este o situaţie unică, nemaiîntâlnită pe niciun alt aeroport din România. Această scădere trebuie corelată şi cu numărul de turişti şi înnoptări în Iaşi - puteţi privi faptul că, într-o perioadă în care în toate marile oraşe din România, absolut toate, cresc numărul de turişti, la Iaşi scade.
Aveţi situaţia comparativă – Clujul a crescut cu 9,90 la sută numărul de turişti comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, Oradea cu 17,5 la sută (...) şi Braşovul cu 4,3 la sută. Este absolut o catastrofă ca în an centenar, când se cheltuie milioane de euro în Iaşi pe evenimente care au drept scop tocmai creşterea numărului de vizite, de turişti, de înnoptări, nu poţi concluziona decât că tot acest efort financiar şi logistic presupus de aniversarea Centenarului Marii Uniri a fost anulat complet de regresul Iaşului, în general, în ceea ce priveşte atractivitatea sa. Oriunde, în orice manual de business, o să găsiţi că indicatorul atractivităţii economice, la un oraş care are şi aeroport, este numărul de pasageri pe rutele interne. Este clar că Iaşul nu mai este atractiv, aşa cum se laudă primarul Chirica”, a declarat deputatul Marius Bodea.
Potrivit acestuia, cei responsabili - de la Consiliul Judeţean, pe de o parte, şi cei de la Aeroport, pe de altă parte, „nu văd situaţia critică în care se află, nu fac o comparaţie la ce se întamplă la aeroportul din Iaşi, cu aeroporturile din jurul lor - care cresc şi fac investiţii în continuare, şi sunt convins că nici nu au capacitatea intelectuală şi administrativă să intre în negocieri cu companiile aeriene şi să facă aeroportul nostru atractiv”, este de părere Bodea.
Cinci companii aeriene operează la Iaşi
În prezent, Aeroportul Iaşi are deschise 23 de rute internaţionale şi patru zboruri interne, cinci companii aeriene operând aici. Tarom: Londra (Luton), Tel Aviv, Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timişoara. Blue Air: Barcelona, Paris (Beauvais), Londra (Luton), Roma (Fiumicino), Milano (Bergamo), Torino, Munchen, Bruxelles, Koln (Bonn), Bucuresti şi Oradea (via Otopeni). Wizz Air: Milano (Bergamo), Roma (Ciampino), Veneţia (Treviso), Catania, Bologna, Londra (Luton), Larnaca, Tel Aviv, Eindhoven, Billund, Dortmund, Salonic, Paris (Beauvais), Bruxelles (Charleroi), Malmo (pâna pe 15 septembrie 2018), Liverpool (din 29 octombrie 2018), Austrian Airlines: Viena, şi Ernest Airlines: Cuneo şi Verona. Cu menţiunea că Ernest Airlines a anunţat că îşi suspendă, din octombrie, zborurile din România, urmând a reveni, cu aceleaşi rute, din primăvara anului viitor. Florentina SANDU, Dan BERCIU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau