Aeroportul Iaşi caută 100 milioane de euro pentru dezvoltarea infrastructurii
Dimensiune font:
* ambiţia noului director al Aeroportului Iaşi, Catălin Bulgariu, este dezvoltarea părţii de Est a Aeroportului, însă una extrem de scumpă, pentru care încă nu s-au depistat clar sursele de finanţare * proiectul în cauză a fost estimat la peste 100 de milioane de euro
Proaspăt uns în funcţia de director al Aeroportului Iaşi, după un concurs controversat, Catălin Bulgariu a anunţat deja primele modificări pe care intenţionează să le facă la instituţia amintită. Acesta a anunţat că terminalul T2 va deveni strict internaţional, iar la terminalul T3 va rezolva problema climatizării şi a spaţiului pentru fumat. „Deja Terminalul T3 este reorganizat, făcând a treia poartă de îmbarcare, astfel încât să putem opera trei zboruri în acelaşi moment. Terminalul T3 va mai avea câteva îmbunătăţiri. Este vorba de sistemul de climatizare de la acest terminal şi un spaţiu pentru fumători. Pentru descongestionarea T3 am decis ca terminalul T2 să-l facem internaţional, iar terminalul T1 va fi un terminal pentru zboruri interne, în maxim 60 de zile. Terminalul T2 va deveni internaţional după ce vom muta traficul intern de pe T2 pe T1”, a precizat Cătălin Bulgariu. Acesta a adăugat că principala ţină a mandatului său este dezvoltarea părţii de Est a Aeroportului.
Ambiţia noului director al Aeroportului Iaşi este însă una scumpă şi încă nu s-au depistat clar care vor fi sursele de finanţare. „Proiectul de pe zona de Est este ţinta acestui mandat. Este un proiect pe care eu îl apreciez ca foarte bun, este un proiect foarte scump, care depăşeşte 100 de milioane de euro. Studiul de fezabilitate există, dar actualizat la valoarea de astăzi. Reevaluarea studiului de fezabilitate este prinsă în bugetul de venituri şi cheltuieli. Pe acest studiu de fezabilitate urmează să construim un proiect european. Am spus proiect european pentru că la cât se ridică valoarea sa, în momentul de faţă, nu ne putem permite finanţarea din fondurile proprii. Deci, urmărim fonduri europene. Cred că în acest caz 50% vor fi fonduri europene, 50% fonduri proprii, pe care trebuie să le găsim printr-o activitate bancară, printr-un parteneriat public-privat”, a precizat Cătălin Bulgariu.
Şi una dintre problemele majore ale Aeroportului Iaşi şi-ar găsi rezolvare în cazul realizării proiectul dezvoltare a părţii de Est. E vorba de zona cargo, activitate rezolvată deocamdată oarecum la nivel empiric, cu aviaţia utilitară. „Dacă mergem pe proiectul de Est, acolo este o zonă cargo mare, bine gândită, cu fluxuri care ar putea permite folosirea acestuia de către firmele ieşene. În acest moment, singurul loc din care putem dezvolta această activitate este aviaţia utilitară. Am făcut expertiza tehnică a clădirii în care este aviaţia utilitară şi am văzut că există posibilitatea să desfăşurăm o activitate de tip cargo, dar nu cargo în adevăratul sens al cuvântului. Avem o problemă acolo, care ţine de drumul de acces, nu ţine de Aeroport. Nu putem intra cu utilaje mari, cu camioane de 24 metri lungime, de 30 de tone, în acea zonă”, a mai adăugat Cătălin Bulgariu. Ana POP
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau