Aeroportul Iaşi va avea un terminal nou, pentru 4 milioane de pasageri!
Dimensiune font:
* conducerea Consiliului de Administraţie al Aeroportului Iaşi scoate din ecuaţie teoria închiderii Aeroportului, lansată după suspendarea fostului director general * preşedintele Consiliului de Administraţie, Mitică Rebegea, declară că a purtat deja discuţii pentru reactualizarea studiului de fezabilitate pentru proiectul de modernizare şi extindere a Aeroportului * vizată este zona de est a aerogării * de săptămâna viitoare se demarează concursurile pentru posturile de director în cadrul Aeroportului
Consiliul de Administraţie demontează posibilitatea închiderii temporare a Aeroportului, ca urmare a specualţiilor referitoare la lipsa responsabilului cu siguranţa şi securitatea. În urma şedinţei CA-ului de ieri, preşedintele Mitică Rebegea a declarat că forul de conducere are în plan reactualizarea studiului de fezabilitate pentru proiectul de terminal cargo, terminal de pasageri şi alte facilităţi. Tot ieri s-a discutat în Consiliul de Administraţie strategia de dezvoltare a Aeroportului Iaşi şi lista de investiţii pentru ceea ce se prognozează în următorii ani. „Aeroportul Iaşi a beneficiat de un proiect amplu finalizat în 2008, dar care nu a putut fi dus la îndeplinire până în momentul de faţă. Ceea ce se întâmplă cu dezvoltarea pe partea de vest a pistei, a ajuns într-o fază în care se presupune că peste 2-3 ani de zile se va bloca. În acest sens, CA-ul a reluat vechiul proiect pentru a-l reactualiza. Proiectul nu a fost abandonat, ci a fost întrerupt, ca drept dovadă pista flexibilă, unică în România, a fost realizată. În viitor, în funcţie de ce va reieşi din studiile de fezabilitate, proiectul va fi etapizat. În primă fază putem vorbi de un modul din două părţi, respetiv un terminal de pasageri pentru 3-4 milioane de pasageri şi platforma cu acces la pistă. Nu este un moft, este o necesitate, ca urmare a trendului de creştere a numărului de pasageri pe Iaşi”, a declarat Mitică Rebegea, preşedintele CA al Aeroportului Iaşi.
Cine răspunde de securitate?
Vicerpreşedintele CA al Aeroportului, Sorin Eugen Zaharia, a declarat că responsabilitatea siguranţei şi securităţii în Aeroport nu este legată de persoană, ci de structura de management, adică de funcţie. „Vreau să vă asigur că Aeroportul îşi desfăşoară activitatea în deplină siguranţă şi securitate. Sunt respectate toate regulamentelele şi toate obligaţiile conform reglementărilor internaţionale de trafic. Certificatul de aeroport a fost obţinut pe baza manualului de aeroport supus evaluării Autorităţii Aeronautice Civile şi acest manual nu este legat de nicio persoană în mod special ci de structura de management, de respectarea regulamentelor şi condiţiilor de siguranţă în ceea ce priveşte structura de infrastructură. Există un potenţial destul de ridicat în transportul aerian. Există însă o rezervă în zona de Nord-Est, aici sunt 4 milioane de locuitori, iar noi avem 1,2 milioane pasageri pe Iaşi, 300 mii la Suceava şi 400 mii la Bacău. Raportul pasager – populaţie este de 0,5 iar la nivelul României, raportul este de aproape 1 la 1. Anul acesta, pentru mai multă transparenţă, ne gândim să punem la dispoziţie un mail prin care să primim toate sugestiile pasagerilor care tranzitează Aeroportul Iaşi, astfel încât să-l facem modern. Avem de rezolvat probleme importante în modernizarea Aeroportului, în ceea ce priveşte digitalizarea şi reducerea impactului asupra mediului”, a declarat Sorin Eugen Zaharia, vicepreşedinte CA al Aeroportului.
Se reanalizează vechiul proiect
Membrii CA au recunoscut că doresc continuarea proiectelor existente dar caută, totodată, noi soluţii de modernizare a Aeroportului. „În şedinţa de astăzi s-au luat hotărâri importante. Dezvoltarea Aeroportului are în vedere, din perspectiva noastră, atât continuarea dezvoltării obiectivelor de până acum cât şi găsirea unei noi dezvoltări care să crească adresabilitatea şi calitatea serviciilor pe Aeroportul Iaşi. Am luat decizia de a reactualiza studiul de fezabilitate pentru o dezvoltare iniţiată cu ani în urmă, privind zona de est a Aeroportului, luând în considerare dezvoltarea capacităţii de operare de la 2 milioane la 3 milioane de pasageri. De asemenea, am luat în calcul şi unele dezvoltări foarte necesare ale platformei de parcare şi căii de rulare. Avem în vedere dezvoltarea fostei Aviaţii Utilitare în care ar urma să fie mutată administraţia Aeroportului şi găsite modalităţi pentru crearea de facilităţi cargo, aşa încât dezvoltarea Aerostar să se constituie ca o linie coerentă a extinderii aerogării”, a declarat Mihai Iordache, vicepreşedinte CA.
Pregătiri pentru concursuri de directori la Aeroport
„Toate aceste modificări şi interimate au fost datorită aplicării Ordonanţei 109. Comisia de selecţie a aplicat planul de selecţie, urmând ca luni, cel mai probabil, să fie publicate anunţurile de selecţie al directorilor la Aeroportul Iaşi, atât pentru directorul general cât şi director tehnic, director operaţii aeroportuare şi director economic. Sperăm că odată realizat acest proces de selecţie, tot ce înseamnă interimatul la Aeroportul Iaşi să înceteze şi lucrurile să intre pe făgaşul lor normal. Data limită pentru încheierea procedurilor de concurs este 15 martie”, a declarat Cătălin Bulgariu, membru şi purtător de cuvânt al CA. Referitor la relaţiile Aeroportului cu WizzAir şi BlueAir, conducerea aerogării spune că acestea sunt într-o notă pozitivă. „Actuala conducere a Aeroportului Iaşi are o comunicare constructivă cu toate companiile aeriene care operează la noi. În ceea ce priveşte compania Blue Air s-a luat legătura cu dumnealor, s-a realizat un plan de măsuri pentru recuperarea datoriilor, astflel încât până la soluţionarea cazului aflat pe rolul instanţelor să stingem amiabil acest diferent. Ei şi-au arătat toată disponibilitatea de a fi la zi cu plata în perioada următoare. De asemenea, legat de WizzAir, trebuie înţeles că fiecare companie are un plan de business, deciziile se iau cu 6-7 luni înainte. Ceea ce au comunicat în decembrie, că amână cu o lună demararea unor noi curse nu a fost din cauza celor speculate de unii, datorită unor probleme la Aeroportul Iaşi”, a mai spus Cătălin Bulgariu.
***
„BlueAir şi-a exprimat intenţia de a mări numărul de frecvenţe şi destinaţii la Iaşi” - Mitică Rebegea, preşedinte CA al Aeroportului
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau