Conferinta Aeroport (5)

Dimensiune font:

Aeroportul Iaşi va avea un terminal nou, pentru 4 milioane de pasageri!

| 13-01-2018 05:43

 

* conducerea Consiliului de Administraţie al Aeroportului Iaşi scoate din ecuaţie teoria închiderii Aeroportului, lansată după suspendarea fostului director general * preşedintele Consiliului de Administraţie, Mitică Rebegea, declară că a purtat deja discuţii pentru reactualizarea studiului de fezabilitate pentru proiectul de modernizare şi extindere a Aeroportului * vizată este zona de est a aerogării * de săptămâna viitoare se demarează concursurile pentru posturile de director în cadrul Aeroportului


Consiliul de Administraţie demontează posibilitatea închiderii temporare a Aeroportului, ca urmare a specualţiilor referitoare la lipsa responsabilului cu siguranţa şi securitatea. În urma şedinţei CA-ului de ieri, preşedintele Mitică Rebegea a declarat că forul de conducere are în plan reactualizarea studiului de fezabilitate pentru proiectul de terminal cargo, terminal de pasageri şi alte facilităţi. Tot ieri s-a discutat în Consiliul de Administraţie strategia de dezvoltare a Aeroportului Iaşi şi lista de investiţii pentru ceea ce se prognozează în următorii ani. „Aeroportul Iaşi a beneficiat de un proiect amplu finalizat în 2008, dar care nu a putut fi dus la îndeplinire până în momentul de faţă. Ceea ce se întâmplă cu dezvoltarea pe partea de vest a pistei, a ajuns într-o fază în care se presupune că peste 2-3 ani de zile se va bloca. În acest sens, CA-ul a reluat vechiul proiect pentru a-l reactualiza. Proiectul nu a fost abandonat, ci a fost întrerupt, ca drept dovadă pista flexibilă, unică în România, a fost realizată. În viitor, în funcţie de ce va reieşi din studiile de fezabilitate, proiectul va fi etapizat. În primă fază putem vorbi de un modul din două părţi, respetiv un terminal de pasageri pentru 3-4 milioane de pasageri şi platforma cu acces la pistă. Nu este un moft, este o necesitate, ca urmare a trendului de creştere a numărului de pasageri pe Iaşi”, a declarat Mitică Rebegea, preşedintele CA al Aeroportului Iaşi.

 

Cine răspunde de securitate?

 

Vicerpreşedintele CA al Aeroportului, Sorin Eugen Zaharia, a declarat că responsabilitatea siguranţei şi securităţii în Aeroport nu este legată de persoană, ci de structura de management, adică de funcţie. „Vreau să vă asigur că Aeroportul îşi desfăşoară activitatea în deplină siguranţă şi securitate. Sunt respectate toate regulamentelele şi toate obligaţiile conform reglementărilor internaţionale de trafic. Certificatul de aeroport a fost obţinut pe baza manualului de aeroport supus evaluării Autorităţii Aeronautice Civile şi acest manual nu este legat de nicio persoană în mod special ci de structura de management, de respectarea regulamentelor şi condiţiilor de siguranţă în ceea ce priveşte structura de infrastructură. Există un potenţial destul de ridicat în transportul aerian. Există însă o rezervă în zona de Nord-Est, aici sunt 4 milioane de locuitori, iar noi avem 1,2 milioane pasageri pe Iaşi, 300 mii la Suceava şi 400 mii la Bacău. Raportul pasager – populaţie este de 0,5 iar la nivelul României, raportul este de aproape 1 la 1. Anul acesta, pentru mai multă transparenţă, ne gândim să punem la dispoziţie un mail prin care să primim toate sugestiile pasagerilor care tranzitează Aeroportul Iaşi, astfel încât să-l facem modern. Avem de rezolvat probleme importante în modernizarea Aeroportului, în ceea ce priveşte digitalizarea şi reducerea impactului asupra mediului, a declarat Sorin Eugen Zaharia, vicepreşedinte CA al Aeroportului.

 

Se reanalizează vechiul proiect

 

Membrii CA au recunoscut că doresc continuarea proiectelor existente dar caută, totodată, noi soluţii de modernizare a Aeroportului. „În şedinţa de astăzi s-au luat hotărâri importante. Dezvoltarea Aeroportului are în vedere, din perspectiva noastră, atât continuarea dezvoltării obiectivelor de până acum cât şi găsirea unei noi dezvoltări care să crească adresabilitatea şi calitatea serviciilor pe Aeroportul Iaşi. Am luat decizia de a reactualiza studiul de fezabilitate pentru o dezvoltare iniţiată cu ani în urmă, privind zona de est a Aeroportului, luând în considerare dezvoltarea capacităţii de operare de la 2 milioane la 3 milioane de pasageri. De asemenea, am luat în calcul şi unele dezvoltări foarte necesare ale platformei de parcare şi căii de rulare. Avem în vedere dezvoltarea fostei Aviaţii Utilitare în care ar urma să fie mutată administraţia Aeroportului şi găsite modalităţi pentru crearea de facilităţi cargo, aşa încât dezvoltarea Aerostar să se constituie ca o linie coerentă a extinderii aerogării”, a declarat Mihai Iordache, vicepreşedinte CA.

 

Pregătiri pentru concursuri de directori la Aeroport

 

Toate aceste modificări şi interimate au fost datorită aplicării Ordonanţei 109. Comisia de selecţie a aplicat planul de selecţie, urmând ca luni, cel mai probabil, să fie publicate anunţurile de selecţie al directorilor la Aeroportul Iaşi, atât pentru directorul general cât şi director tehnic, director operaţii aeroportuare şi director economic. Sperăm că odată realizat acest proces de selecţie, tot ce înseamnă interimatul la Aeroportul Iaşi să înceteze şi lucrurile să intre pe făgaşul lor normal. Data limită pentru încheierea procedurilor de concurs este 15 martie”, a declarat Cătălin Bulgariu, membru şi purtător de cuvânt al CA. Referitor la relaţiile Aeroportului cu WizzAir şi BlueAir, conducerea aerogării spune că acestea sunt într-o notă pozitivă. „Actuala conducere a Aeroportului Iaşi are o comunicare constructivă cu toate companiile aeriene care operează la noi. În ceea ce priveşte compania Blue Air s-a luat legătura cu dumnealor, s-a realizat un plan de măsuri pentru recuperarea datoriilor, astflel încât până la soluţionarea cazului aflat pe rolul instanţelor să stingem amiabil acest diferent. Ei şi-au arătat toată disponibilitatea de a fi la zi cu plata în perioada următoare. De asemenea, legat de WizzAir, trebuie înţeles că fiecare companie are un plan de business, deciziile se iau cu 6-7 luni înainte. Ceea ce au comunicat în decembrie, că amână cu o lună demararea unor noi curse nu a fost din cauza celor speculate de unii, datorită unor probleme la Aeroportul Iaşi”, a mai spus Cătălin Bulgariu. 

***

BlueAir şi-a exprimat intenţia de a mări numărul de frecvenţe şi destinaţii la Iaşi- Mitică Rebegea, preşedinte CA al Aeroportului 

loading...
Loading...

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

ULTIMA ORA

 

PUBLICAŢIE DE VANZARE SC Avrasop SRL, cu sediul social în mun. Iaşi, bd. Independenţei, nr. 4-6, ap.cam 8, înregistrată la ORC Iaşi sub nr. J22/284/2005, CUI 17192970, prin lichidator judiciar Rodafis IPURL cu sediul în mun. Iaşi, str. Străpungere Silvestru, nr. 48 A, anunţă vânzarea prin licitaţie publică cu strigare a bunurile mobile: Plug cu brazde PP3 – 701 lei; Grapa cu discuri – 1696 lei; Tăvălugi - 841 lei; Cisternă 3,6 to –1682 lei (prţturi fără TVA). Preţurile de pornire reprezintă 35% din preţurile de evaluare. Valorificarea activelor prin licitaţie publică deschisă cu strigare va avea loc la data de 23.01.2018, ora 10, la sediul lichidatorului judiciar. Pentru bunurile neadjudecate, licitaţia se va repeta în ziua de 30.01.2018, aceeaşi locaţie şi oră, aceleaşi preţuri de pornire. Condiţiile de participare la licitaţie sunt conţinute în Caietul de sarcini. Caietul de sarcini, în valoare de 50 lei, se achiziţionează de la sediul lichidatorului, unde se depune şi documentaţia de participare la licitaţie, în original, până în preziua licitaţiei, orele 13.00. Garanţia de participare este de 30% din suma reprezentând preţul de pornire şi va putea fi plătită în contul nr. RO80BUCU1032235332633RON deschis la Alpha Bank Iaşi pe numele debitorului. Prezentul anunţ constituie şi notificare către creditori, debitor şi orice persoană fizică sau juridică interesată în cauză. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare au obligaţia, sub rezerva sancţiuni decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data licitaţiei. Informaţii suplimentare la tel/fax 0232/273948, e-mail: rodafis@gmail.com
PUBLICAȚIE DE VÂNZARE S.C. INTERFARM BOTOSANI S.R.L. Iasi prin lichidator judiciar ACORD SPRL, Dosar nr. 2950/89/2014 Tribunalul Vaslui/Judecător Sindic ANUNŢĂ Organizarea şedinţei de licitație publică de vânzare, cu strigare, la data de 08.12.2017, ora 12.0, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iasi, str. Decebal 22A, bl.Z8, sc.A, et.1, ap.8, jud. Iaşi, pentru patrimoniul debitoarei S.C. INTERFARM BOTOSANI S.R.L. - in faliment, in bancruptcy, en faillite, CUI 2585521, cu numar de inregistrare la Registrul Comerţului J37/251/2011, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Ing. Badea Romeo, nr.1A, Parter, jud. Vaslui constând în: a. Construcţie situată în Botosani, Str. Viilor, Nr.77, Ap.1, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr.50058-C1-U13 la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 339.829 lei, valoare fără TVA. b. Constructie situată în Municipiul Botosani, Str. Vârnav, Nr.17, Parter, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr. 50058-C1-U15 si Extindere si Terasa, Municipiul Botosani, Str. Vârnav, Nr.22, Parter, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr. 5558 la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 332.904 lei, valoare fără TVA. c. Construcţie situată în Botosani, Piata Centrala, Platoul A, Obiectiv U18, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr.4819/N la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 516.793 lei, valoare fără TVA. d. Construcţie situată în Botosani, Str. Prieteniei, Nr.4, Bloc V4, Sc. C, Et.II, Ap.13, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr50386-C1-U20 la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 67.151 lei, valoare fără TVA. e. Proprietate imobiliara constând în Teren intravilan in suprafaţă de 3.048 mp si construcţii situat în mun. Botoşani, Str. Dobosari, Nr.21 la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 1.374.357 lei, valoare fără TVA. In caz de neadjudecare, urmatoarele şedinţe de licitații publice de vânzare, cu strigare, se vor desfăşura în fiecare zi de vineri la ora 1200, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iasi, str. Decebal 22A, bl.Z8, sc.A, et.1, ap.8, jud. Iaşi. Condițiile de participare la şedinţa de licitație publică de vânzare cu strigare și condițiile de adjudecatare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat de la sediul lichidatorului judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 1.000 lei pentru fiecare proprietate imobiliară pentru care se participă la licitaţie. Bunurile imobile anterior menţionate formează obiectul Dosarului nr.1219/193/2016 înregistrat pe rolul Judecatoriei Botosani având ca obiect Actiune in revendicare. Poate participa la şedinţa de licitatie publică de vânzare cu strigare orice persoana care isi manifesta, intentia de cumparare si care pana in preziua şedinţei de licitatie ora 1200, depune o cautiune reprezentand 10% din prețul de pornire al şedinţei de licitație pentru bunul imobil pentru care participa si face dovada achizitionarii caietului de sarcini. Înscrierile se pot face si cu scrisoare de participare la şedinţa de licitație, precum si cu toate documentele menționate în caietul de sarcini, până în preziua şedinţei de licitație, ora 1200. Nedepunerea tuturor documentelor la sediul lichidatorului judiciar în termenul menționat anterior conduce la pierderea dreptului de a participa la licitație. Toate persoanele interesate în achiziționarea bunurilor imobile care fac obiectul şedinţei de licitație publică de vânzare cu strigare sunt invitate să se înscrie la licitație. Orice persoana care emite pretentii asupra bunurilor imobile care fac obiectul şedinţei de licitație publică de vânzare cu strigare, este rugata sa-si manifeste pozitia cu 5 zile inainte de data şedinţei de licitație publică de vânzare cu strigare, aducand la cunostinta lichidatorului judiciar orice pretentie. Informatii suplimentare se pot obtine de la lichidatorul judiciar la telefon 0742207571. Lichidator judiciar ACORD S.P.R.L. Asociat coordonator Nitescu Dan Nistor
SUPER OFERTA PENSIUNE  DE VANZARE-INCHIRIERE
20/01/2018 15:00

 SUPER OFERTA PENSIUNE  DE VANZARE-INCHIRIERE   Urgent! Proprietate de vanzare! Descriere: -   pensiune autorizată ca unitate de servicii in norme europene-cazare clasificată in c ...

În bucluc, din cauza permisului
20/01/2018 13:00

Agenţii din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Sculeni fac cercetări cu privire la un bărbat prins conducand un autoturism, deşi avea carnetul suspendat. Recent, la PTF Sculeni a ajuns, pentru a intra ...

Peste 1.100 prime de activare şi încadrare
20/01/2018 12:25

În 2017, 1.049 de vasluieni au beneficiat de prima de activare şi 62 de prima de incadrare. Conform datelor Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Vaslui, prima de activare este in ...

Cu dosare penale, din pricina mopedurilor
20/01/2018 12:15

Agenţii din cadrul Inspectoratului Teritorial al Poliţiei de Frontieră au prins in trafic doi cetăţeni care conduceau fiecare cate un moped neinregistrat şi nu aveau permise. Astfel, in timpul desfăşur ...

Pensionară jefuită de un tânăr
20/01/2018 12:00

Agentii din cadrul Sectiei IV de Politie s-au autosesizat zilele trecute despre faptul că unei femeii de 61 de ani i-ar fi fost furat un portofel cu acte şi bani, fiindu-i cauzat un prejudiciu de aproximativ ...

Dan Bordeianu vine la Oneşti
20/01/2018 11:23

Stagiunea teatrală, organizată de Primăria Municipiului Oneşti, continuă şi in acest an fiind parte integrantă din proiectul dedicat aniversării Centenarului Romaniei, „Unire şi Recunoştinţă&r ...

Razie în traficul din oraş
20/01/2018 11:00

Poliţiştii rutieri, de la Transporturi şi Ordine publică au acţionat recent pentru prevenirea cauzelor generatoare de accidente. Au fost date 146 de amenzi şi au fost retinute patru permise de conducere ...

145 de solicitări pe zi la Ambulanţă
20/01/2018 10:33

În anul 2017, Serviciul de Ambulanţă Judeţean Vaslui a avut 52.991 de solicitări, parcurgand 2.650.345 kilometri. Cele mai multe solicitări s-au inregistrat in zona Vasluiului (22.112), urmat de Barl ...

Administrator de firmă, amendat de Poliţie
20/01/2018 10:00

Agenţii din cadrul Secţiei III de Poliţie au acţionat recent pentru identificarea societăţilor care nu sunt asigurate cu pază şi au controlat paza proprie neinarmată de la unităţile care işi desfă ...

 Picturi pe tabletă realizate de copiii cu boli incurabile
20/01/2018 09:30

  Un proiect ambiţios, prin care copiii cu boli incurabile care nu pot folosi in totalitate mainile vor picta pe tablete speciale, iar ceilalţi, folosind şevaletul, a fost lansat miercuri de Asociaţia ...