Bani europeni pentru schimbarea şinei de tramvai
Dimensiune font:
Vizate pentru a fi reabilitate cu fonduri nerambursabile sunt tronsoanele Bucşinescu – Calea Chişinăului, Cinci Drumuri – zona Pădurii, Ţuţora - B-dul Primăverii şi B-dul Virgil Săhleanu – Ceramica * cât priveşte zona Doi Băieţi – Dancu, în prezent se finalizează proiectul ce urmează a fi depus pentru finanţare cel târziu în luna noiembrie 2018
Municipalitatea continuă proiectele de modernizare a sistemului de transport public. Ieri, primarul Mihai Chirica a anunţat depunerea a două proiecte în sistemul naţional MySMIS pentru a fi finanţate cu fonduri europene nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020.
Primul proiect, botezat „Reabilitarea infrastructurii de tramvai în municipiul Iaşi – Reorganizarea circulaţiei pe bulevardul Tudor Vladimirescu” presupune reabilitarea infrastructurii şi suprastructurii căii de rulare tramvai pe tronsonul cuprins între intersecţie Bucşinescu – bulevardul Tudor Vladimirescu – intersecţie Calea Chişinăului. Lucrările de reabilitare a tronsonului liniei de tramvai cuprind următoarele activităţi: execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente liniei de tramvai intersecţie Bucşinescu – bulevardul Tudor Vladimirescu – intersecţie Calea Chişinăului (lungime: 2.410 metri – cale simplă de rulare), reabilitarea celor două peroane din staţia Tudor Vladimirescu, reabilitarea podului Tudor Vladimirescu (suprafaţă: 1.196 metri pătraţi), construirea a două staţii de tramvai, precum şi achiziţionare a a şapte tramvaie. Într-o conferinţă de presă susţinută ieri, primarul Mihai Chirica a menţionat faptul că o atenţie deosebită va fi acordată reabilitării podului Tudor Vladimirescu. Valoarea totală a proiectului este de 113.742.261,72 lei, inclusiv TVA, din care lucrările de construcţii – montaj reprezintă 34.144.878,20 lei, inclusiv TVA. Durata de implementare a proiectului este de 24 de luni, din care 18 de luni durata de execuţie a lucrărilor. Investiţia va fi eşalonată pe doi ani: anul I – 75.828.174,47 lei, inclusiv TVA, iar anul II – 37.914.087,25 lei, inclusiv TVA.
Zona Pădurii intră în reabilitare
Al doilea proiect a fost denumit „Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iaşi” şi presupune reabilitarea infrastructurii şi suprastructurii căii de rulare tramvai pe trei tronsoane. Lucrările pe tronsonul „Cinci Drumuri – strada Pădurii – strada Nicoriţă” prevăd efectuarea de lucrări de construcţii şi instalaţii aferente liniei de tramvai Cinci Drumuri – strada Pădurii – strada Nicoriţă (lungime: 1.334,60 metri), realizarea elementelor componente necesare funcţionării căii de rulare tramvai, construirea a două staţii de transport public, reabilitarea străzii Pădurii (lungime carosabil: 325 metri), precum şi reabilitarea de trotuare pe lungimea liniei de tramvai (suprafaţă: 1.864 metri pătraţi). Amintim că şina din zona Pădurii este printre cele deteriorate din oraş, având nevoie de intervenţia angajaţilor CTP în fiecare săptămână (sudări şi reabilitări ale terasamentului).
Pe tronsonul „Piaţa Podu Roş – Intersecţie cu bulevardul Primăverii” sunt incluse efectuarea de lucrări de construcţii şi instalaţii aferente liniei de tramvai Piaţa Podu Roş – intersecţie cu Bulevardul Primăverii (lungime: 914 metri de linie simplă), realizarea elementelor componente necesare funcţionării căii de rulare tramvai, reabilitarea a două peroane ale staţiilor de transport public, construirea a două staţii de transport public, reabilitarea trotuarelor pe lungimea liniei de tramvai (suprafaţă: 3.320 metri pătraţi), construirea de piste pentru biciclete pe lungimea trotuarelor (lungime: 914 metri), precum şi reabilitarea spaţiului verde (suprafaţă: 899 metri pătraţi).
În fine, pe tronsonul „Bulevardul Virgil Săhleanu – Intersecţie cu bulevardul Metalurgiei – rond Ţuţora”: Prevede realizarea de lucrări de construcţii şi instalaţii aferente liniei de tramvai cuprinsă între bulevardul Metalurgiei şi rond Ţuţora (capăt zona industrială) (lungime: 3.472 metri de linie simplă) şi bucla de întoarcere (lungime: 210 metri de cale simplă de rulare), realizarea elementelor componente necesare funcţionării căii de rulare tramvai, reabilitarea a şase peroane, construirea a şase staţii de transport public, reabilitarea de spaţii verzi (suprafaţă: 5.180 metri pătraţi), construirea unei staţii de transfer intermodală (lungime: 60,90 metri, lăţime: 22,20 metri, înălţime: 8,25 metri de la nivelul solului), precum şi achizitionarea a cinci tramvaie.
Valoarea totală a proiectului este de 114.284.517,70 lei, inclusiv TVA, din care lucrările de construcţii – montaj reprezintă 44.293.234,39 lei, inclusiv TVA. Durata de implementare a proiectului este de 36 de luni, din care 24 de luni durata de execuţie a lucrărilor. Investiţia va fi eşalonată pe trei ani: anul I – 48.979.079,02 lei, fără TVA, anul II – 48.979.079,02 lei, fără TVA, iar anul III – 16.326.359,66 lei, fără TVA.
Este gata proiectuil vizând schimbarea şinei spre Dancu
În fine, tot pe Axa Axa 4.1 se adaugă un proiect aflat în curs de finalizare: „Reabilitarea infrastructurii de tramvai Iaşi – Dancu (Doi Băieţi – strada Aurel Vlaicu – limită Municipiul Iaşi)” (estimat la 8.673.469,39 euro). ”Am avut întâlniri azi (n.r. – ieri) cu proiectantul, cu cei care asigură asistenţa tehnică, iar în luna octombrie, cel târziu la începutul lui noiembrie, depunem şi acest proiect”, a afirmat edilul-şef. Tudor DAMASCHIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau