Bombe alimentare pe rafturile magazinelor săteşti
Dimensiune font:
60% dintre controalele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului Vaslui au loc în mediul rural * acolo sunt cele mai mari probleme * în unele magazine e mai cald decât afară, după cum spun comisarii * în aceste condiţii, în special dulciurile de pe rafturi devin periculoase pentru consumatori
„Ne desfăşurăm 60% din activitate în mediul rural”, a precizat, în cadrul şedinţei Colegiului Prefectural, reprezentantul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Vaslui, comisarul şef adjunct Constantin Vasilache. „În magazine e mai cald decât afară”, a mai spus Vasilache, care a precizat că în aceste condiţii, lăsate pe rafturi la temperaturi mari, produsele, în special dulciurile, devin periculoase pentru consumatori.
Cu toate acestea, pentru micile magazine săteşti comisarii CJPC preferă avertismentele în locul amenzilor, care i-ar ruina pe comercianţi. „Nu este aşa cum se spune, că dăm doar amenzi. Mergem şi pe consiliere. Am avut un caz săptămâna trecută pe lângă Bârlad, cu un magazin deschis de o săptămână. I-am făcut consiliere, i-am spus ce trebuie să facă şi i-am trasat nişte măsuri”, a mai spus Constantin Vasilache.
Statistica anului trecut
În 2015, CJPC Vaslui a desfăşurat 166 acţiuni de control la prestatorii de servicii în alimentaţia publică, 150 de operatori economici fiind prinşi că au încălcat prevederile legale în domeniul protecţiei consumatorilor. S-au oprit temporar de la comercializare produse alimentare în valoare de 3.209 lei şi au fost oprite definitiv de la comercializare şi retrase din circuitul consumului uman produse în valoare de 2.188 lei. Au fost aplicate 104 amenzi în valoare de 93.850 lei şi 46 de avertismente. Cele mai multe deficienţe constatate au ţinut de spaţiile neautorizate, lipsa autorizaţiilor privind securitatea la incendii, comercializarea sau utilizarea produselor fără elemente de identificare, utilizarea de produse nesigure (carne, preparate din carne, caşcaval, diverse semipreparate etc), comercializarea de produse pentru care nu se putea demonstra provenienţa, neîncadrarea în perioada minimă de durabilitate sau a datei limită de consum, neasigurarea de către operatorii economici a condiţiilor de păstrare sau depozitare pentru materiile prime folosite la pregătirea preparatelor culinare.
Reclamaţii înregistrate
În 2015, la CJPC Vaslui au fost înregistrate 12 reclamaţii formulate de consumatori cele mai multe referindu-se la prestarea serviciilor de alimentaţie publică. Patru reclamaţii care au avut ca subiect calitatea preparatelor culinare s-au dovedit a fi întemeiate iar trei neîntemeiate. Două reclamaţii nu au putut fi soluţionate din cauza lipsei elementelor necesare cercetării. Ovidiu IANCU
În 2016, s-au înregistrat trei reclamaţii, dintre care după cercetare o reclamaţie s-a dovedit întemeiată (comercializare de produse cu data durabilităţii minimale depăşită) şi două reclamaţii au fost neîntemeiate (nerespectare orar de funcţionare şi comportament incorect faţă de consumatori)
Citeşte anunţuri pe Ziarul Evenimentul
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau