Ce va aduce nou transportul public în 2017
Dimensiune font:
Autobuze noi, dispozitive care anunţă sosirea mijloacelor de transport, cosmetizarea tramvaielor şi autobuzelor şi îmbunătăţirea imaginii companiei. Acestea sunt măsurile pe care şefii CTP le promit pentru anul viitor
Nu de puţine ori, ieşenii au reclamat faptul că sunt puşi să aştepte minute bune în staţii sosirea unui mijloc de transport. Disconfortul nu ar fi atât de mare dacă s-ar şti în câte minute apare următorul tramvai sau autobuz, lucru care s-ar putea schimba anul viitor. Pe de o parte, parcul auto al CTP se va înnoi prin aducerea a 80 de autobuze noi, simultan cu echiparea tuturor mijloacelor de transport cu echipament ce permite urmărirea lor în timp real.
„Lucrăm la sistemul de management al flotei CTP, care are are inclus o componentă ce va permite montarea panourilor în staţii. Un dispozitiv va anunţa în staţii că în câte minute va sosi următorul mijloc de transport”, a spus Cristian Stoica, directorul CTP. Societatea ieşeană nu este singura care lucrează la acest proiect, şi RAT Bucureşti anunţând pentru 2017 achiziţia de GPS-uri.
Uniforme şi tramvaie în „verde trafic”
O altă noutate o constituie eforturile celor de la CTP pentru schimbarea imaginii societăţii în percepţia publicului. Astfel, în curând, vor apărea uniformele la vatmani, şoferi şi controlori, însă până atunci cei care au atribuţii legate de exploatare, siguranţa circulaţie şi control trafic au fost echipaţi cu geci galbene, prezenţa lor în staţii putând fi astfel constată mult mai uşor.
Şi mijloacele de transport au parte de cosmetizare. După primele două mijloace de transport vopsite în verde - tramvaiul GT4 cu număr de parc 146 şi autobuzul Alliance City cu numărul 231, a fost revopsit tramvaiul Be 8/8 cu număr de parc 162, după care au urmat GT4 cu număr de parc 447, primul vagon de la depoul din Dacia vopsit astfel, un al treilea tramvai GT 4, cel cu număr de parc 138 de la depoul de la Gară, apoi tramvaiele cu numerele de parc 310, 140, 128, 451, 134, 336, 412 şi 453. Alte patru tramvaie au fost vopsite însă nu au ieşit la stradă (128, 133, 329 şi 164), iar alte două tramvaie (129 şi 326) aşteaptă sunt în RC, urmând, cel mai probabil, să capete o altă înfăţişare.
Ne pregătim pentru abonamentul unic
Sunt anunţate noutăţi şi la abonamentul. Astfel, pentru 2017 se încearcă introducerea abonamentului unic. „Abonamentul unic îţi permite să circuli din orice zonă în alta, fără a mai sta la coadă sau a composta bilete, cu transbordări rapide. Dincolo de avantajele oferite călătorilor, beneficiul societăţii îl constituie scăderea costurilor de operare. În plus, sunt oraşe precum Braşovul, Sibiul şi Oradea unde a fost introdus abonamentul unic, al cărui preţ este un pic mai mare decât echivalentul celui pe o linie la noi, undeva pe la 80 de lei şi unde s-a remarcat o creştere a numărului de călători. Un alt avantaj ar fi că scăpăm de celelalte tipuri de abonamente, nu ar mai rămâne decât cel unic, valabil pe 7, 15 sau 30 zile, funcţie de necesităţile călătorilor”, mai spun şefii CTP. TUDOR DAMASCHIN
* * *
Pe când benzi dedicate?
Lăudabilă, intenţia Primăriei de a aduce autobuze noi trebuie urmată de crearea benzilor benzile unice, astfel încât pe lângă numărul mai mare de autobuze să crească şi eficienţa lor. În momentul actual, traficul aglomerat îngreunează circulaţia autobuzelor, iar în loc ca acestea să fie mai rapide decât un autoturism (prin benzi dedicate), acestea sunt mai încete şi vin la diferenţe de zeci de minute în staţii. Acelaşi lucru este valabil şi pentru tramvaie, eliminarea dublei ocoliri pe zona CUG – Nicolina fiind cea mai bună soluţie pentru creşterea vitezei de deplasare a mijloacelor de transport.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau