Copiii băcăuani petrec câte cinci ore pe zi pe rețelele de socializare
Dimensiune font:
Micuţii sunt atraşi, de la vârste fragede, de tehnologia care îi înconjoară * un studiu realizat recent a scos la iveală că cei mai mulţi copii între 5 şi 16 ani au conturi pe Facebook, în special * specialiştii spun că părinţii contribuie la interesul ridicat al micuţilor pentru tehnologie
Cei mai mulţi copii din România (85%), cu vârste între 5 și 16 ani, și care au acces la Internet petrec, în medie, cinci ore/zi pe rețelele sociale, iar terminalul preferat rămâne smartphone-ul, conform unui studiu de specialitate recent efectuat.
Potrivit cercetării realizată de iSense Solutions, în exclusivitate pentru Lowe Group România, vârsta medie la care copiii primesc device-uri este de 8,5 ani pentru tabletă, nouă ani pentru computer, zece ani pentru smartphone și 11 ani pentru alte dispozitive smart.
Cu toate acestea, chiar înainte să aibă un terminal inteligent personal, cei mici au acces la dispozitivele părinților, notează realizatorii studiului.
„Părinții ar trebui să stea mai mult cu ei“
Urmările sunt vizile și previzibile. Copiii nu mai socializează, nu știu să-și facă prieteni, unii au rezultate școlare nu foarte bune și, abia atunci, părinții intră în panică. „Aici vorbim despre un paradox – părinții se plâng că adolescenții ori cei mici petrec mult timp cu gadget-urile, dar tot ei le cumpără. În plus, și părinții au aceeași atitudine – stau și ei mult pe rețele sociale, în fața calculatorului”, a spus terapeutul Cornelia Solomon, din Bacău.
Pe de altă parte, nu trebuie interzis accesul copiilor la astfel de facilităţi, dar totul trebuie făcut cu măsură. „Le-aş recomanda părinţilor să petreacă mai mult timp cu copiii lor, cei mici de asta au cea mai mare nevoie. Când vin la mine la cabinet, aduşi de părinţi, asta spun mereu: Aş vrea ca mami şi tati să mă audă, să mă asculte, să stea mai mult timp cu mine.”
Calculatoarele, telefoanele și toate gadget-urile se transformă, în timp, în „prietenii” copiilor, care nu mai ştiu să socializeze, nu ştiu să se comporte într-o comunitate, nu au răbdare nici la şcoală şi nici la evenimente publice. Nu mai citesc, reţin greu informaţiile la cursuri, nu ştiu să redea informaţiile, potrivit Corneliei Solomon. O astfel de atitudine, pe termen lung, duce la apariţia depresiilor, tot mai numeroase nu doar la adulţi, ci şi la copii. Soluţia este la îndemâna părinţilor, cărora terapeutul le recomandă să petreacă mai multi timp în familie.
„Este vorba despre acel timp de calitate, adică un interval pe care îl dedică special copiilor, fără a face nimic în plus. Atenţia contează nespus de mult. Copiii suferă din acest motiv, al lipsei de atenşie din partea părinţilor”, a încheiat Cornelia Solomon.
Îndrăgostiţi de butoane
Autorii studiului amintit au mai scos la iveală faptul că terminalul inteligent pe care copiii îl folosesc cel mai des este smartphone-ul, cei mici butonând, în medie, 160 de minute pe zi, chiar 208 minute, în cazul adolescenților de 13-16 ani. În același timp, se remarcă o preferință pentru tabletă în categoria de vârstă 5-7 ani.
Cei mici intră pe Internet în special de acasă și obișnuiesc să urmărească videoclipuri muzicale, clipuri amuzante și de desene animate sau să stea pe rețelele sociale. Aceștia au, în medie, 14 aplicații instalate pe smartphone, cele mai folosite fiind cele de navigare pe Internet, rețele sociale, jocuri și chat/messenger.
Conform studiului, 71% dintre părinți au declarat că își întreabă copiii ce produse să cumpere, iar 51% îi consideră pe cei mici foarte convingători. Pe de altă parte, copiii mai mici preferă să se joace pe smartphone, în timp ce adolescenții socializează. Astfel, copiii au conturi pe mai multe rețele sociale, cele mai populare fiind: Facebook (utilizată de 43% dintre aceștia și pe care petrec, în medie, 121 de minute/zi), Whatsapp (11% / 72 de minute), Instagram (2% / 67 de minute) și Snapchat (1% / 62 de minute).
În acest context, datele rezultate în urma chestionarelor arată că peste jumătate dintre copii și-au făcut cont pe Facebook asistați de un părinte, ceea ce arată o preocupare a acestora din urmă față de activitatea socială din mediul digital a copiilor lor. Pe Facebook, copiii dau, cel mai des, like la postările prietenilor și vorbesc pe chat, dar se remarcă o înclinație a adolescenților (peste 57%) să dea like la paginile brandurilor și ale vedetelor.
Victime ale publicităţii
În ceea ce privește publicitatea în mediul digital, adolescenții de 14-16 ani văd reclamele în special la începutul clipurilor video de pe YouTube, pe Facebook, pe site-uri și în interiorul unor aplicații sau jocuri. În general, aceștia dau click să afle mai multe în special pe Facebook (28%) sau pe bloguri și doresc să cumpere produsul după ce au văzut reclama în interiorul unor jocuri sau pe Facebook.
Studiul este al treilea din seria Bold by Lowe Group și cuprinde atât metode calitative, cât și cantitative. Astfel, au fost realizate patru focus-grupuri cu copii cu vârste între opt şi 12 ani, respectiv 13-16 de ani, iar studiul cantitativ a fost realizat pe adolescenți cu vârsta între 14 şi 16 ani și părinți cu copii cu vârsta între 5 şi 16 ani.
Datele au fost colectate online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro și sunt reprezentative pentru mediul urban. Rezultatele au un grad de eroare de +/-6%. Maura ANGHEL, Ciprian NEDELCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau