Cum s-a îndatorat Iaşul degeaba cu 15 milioane de euro
Dimensiune font:
Edilul-şef a fost criticat ieri pentru contractarea unui împrumut destinat achiziţiei de autobuze noi, în condiţiile în care Uniunea Europeană acordă finanţare nerambursabilă pentru proiecte de acest gen. Totodată, plenul Consiliului Local a respins propunerea liberalilor, care gândiseră o variantă mai ieftină de reabilitare a străzii Aurel Vlaicu
Primarul Mihai Chirica a susţinut în repetate rânduri că în noul exerciţiu financiar nu se vor mai acorda fonduri pentru achiziţia de autobuze, acesta fiind, de altfel, motivul pentru care municipalitatea ieşeană a apelat la împrumutul BERD pentru cumpărarea a minimum 75 de maşini Euro 6. Zilele trecute, însă, odată cu publicarea Ghidului solicitantului pentru Axa prioritară 4, la obiectivul 4.1 se spune că „se pot face investiţii destinate îmbunătăţirii transportului public urban de călători, după cum urmează: tramvaie/troleibuze/autobuze achiziţionate (nr./set), după caz sau tramvaie existente modernizate (nr./set)”. Singura condiţie este promovarea unor strategii pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon. „Transportul comun din oraşe va beneficia de o nouă sursă de finanţare, ghidul solicitantului pentru mobilitate urbană fiind lansat în consultare publică pentru o perioadă de 10 zile. Aceasta este o sursă de finanţare vitală pentru dezvoltarea transportului local, în oraşele din toată România”, a afirmat Rovana Plumb, ministrul Fondurilor Europene.
Propunerea PNL, respinsă de majoritatea PSD
De altfel, primarul Mihai Chirica nu a scăpat netaxat pe acest subiect. Ieri, în şedinţa de Consiliu Local, liderul grupului PNL i-a reproşat edilului proasta inspiraţie de a împrumuta bani de la BERD, în condiţiile în care aceştia vin de la Uniunea Europeană. „Anul trecut am discutat despre transportul public ieşean şi ni s-a repetat că, pe POR (Programul Operaţional Regional), nu pot fi depuse proiecte privind achiziţia de autobuze Euro 6. Fals. Ieri a fost pus în dezbatere ghidul de finanţare, care prevede achiziţia de autobuze hibrid sau electrice”, a spus consilierul liberal Eduard Boz. Liderul grupului liberal a susţinut, de exemplu, că în locul cheltuirii a 20 de milioane de euro pentru schimbarea liniei de tramvai pe strada Aurel Vlaicu se pot utiliza doar 5 milioane pentru reabilitarea carosabilului (şina urmând a fi dezafectată), iar restul de 15 milioane de euro pot fi folosiţi pentru cumpărarea de autobuze noi, care să asigure legătura spre Dancu. Amendamentul nu a întrunit votul majorităţii, fiind respins. Dan CONSTANTINESCU
15 MILIOANE EURO
Este valoarea creditului BERD contractat de municipalitate pentru achiziţia de autobuze noi
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau