Evaluare în educaţie
Dimensiune font:
Casa Corpului Didactic „Grigore Tăbăcaru” a organizat în premieră programul de formare continuă „Practica evaluării educaţionale” * programul este avizat de Ministerul Educaţiei şi destinat cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar
Una din problemele majore în educaţie, în jurul căreia se concentrează numeroase dezbateri, este evaluarea, privită ca element integrator al procesului de învăţământ, alături de predare şi învăţare. „Acest program de formare constituie o prioritate pentru Ministerul Educaţiei. De aceea, în perspectivă imediată, intenţionăm să îl îmbunătăţim, să atragem mai mulţi experţi, specialişti şi să îl acredităm. El va urmări dezvoltarea competenţelor de evaluare ale cadrelor didactice, mai ales a celor care vor participa la examenele de definitivare şi la concursul naţional pentru ocuparea posturilor didactice în unităţile de învăţământ preuniversitar”, ne-a declarat prof. Gabriel Stan, directorul Casei Corpului Didactic.
Un accent deosebit asupra evaluării este surprins în noua lege a educaţiei, care stipulează faptul că scopul acesteia este de a orienta şi optimiza învăţarea. În acest sens, procesul de evaluare va fi proiectat, implementat şi apreciat, prin raportare directă la setul de competenţe prevăzute în programa şcolară. Procesul evaluativ nu se rezumă doar la a constata măsura în care obiectivele educaţionale au fost îndeplinite, ci dimpotrivă, acesta permite multiple ocazii de a perfecţiona procesul instructiv-educativ în demersurile ulterioare întreprinse de cadrul didactic.
Clara DIMA
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau