EXCLUSIV Cum se va schimba transportul public în Iaşi
Dimensiune font:
Odată cu finalizarea lucrările la pasarela Nicolina şi la calea de rulare a tramvaielor, vor fi regândite traseele din oraş. Astfel, reintroducerea liniei de tramvai nr. 9 ar putea lega CUG de Copou. Într-o astfel de variantă, autobuzele de pe traseul 41 ar putea opera pe ruta Ciurea – Piaţa Eminescu. O altă modificare importantă ar putea-o constitui eliminarea totală a traseului 5. Șefii RATP susţin că, deocamdată, sunt doar discuţii şi că o decizie finală va fi luată cel mai probabil luna viitoare
Începând de anul acesta, odată cu finalizarea lucrărilor pe Axa Sud, linia 9 va fi reactivată, marele avantaj al reintroducerii acestui traseu constituindu-l descongestionarea aglomeraţiei pe tronsonul Podu Roş - CUG. De altfel, traseul, care a funcţionat timp de 13 ani pe ruta Gară - CUG, s-a bucurat de o audienţă-record în rândul ieşenilor, fiind vorba de una dintre cele mai lungi rute de tramvai din Iaşi (alături de traseul 3).
Se pare că şefii RATP vor da curs solicitărilor formulate de ieşeni, care opinau că traseul 9 ar trebui să facă legătura între CUG şi Copou. „Intenţionăm să ducem tramvaiul din CUG în Copou. Vor fi minim 12 unităţi care vor opera pe acest traseu, poate chiar 14”, spune Cristi Stoica, directorul RATP. Facem menţiunea că tramvaiele care vor deservi CUG au fost „conservate” în depourile regiei; este vorba de nouă tramvaie de tip GT8, cumpărate de regia ieşeană în primăvara lui 2012 din oraşul Ausgburg, vagoane fiabile, uşor de condus şi de întreţinut şi, ceea ce este cel mai important, de capacitate mare: 280 de locuri.
Se modifică ruta traseului 41
Decizia de a lega CUG de Copou va avea efecte asupra traseului de autobuz 41. Evident, nu are sens menţinerea actualului traseu, care s-ar suprapune cu cel al tramvaiului 9, prin urmare se discută ca autobuzele de pe traseul 41 să facă legătura între Ciurea şi Piaţa Mihai Eminescu. Există şi posibilitatea, mică ce-i drept, ca traseul să fie şi mai mult scurtat, Ciurea - Podu Roş. „Traseul 41 ar putea fi dus până în Piaţa Eminescu, iar la orele de vârf să fie prelungit până în Copou. Analizăm toate variantele”, mai spune directorul Stoica.
Dispare linia 5, va rămâne doar traseul 11 ca legătură între Baza 3 şi Dacia
O altă noutate care va surveni în această toamnă o constituie eliminarea definitivă a liniei de tramvai pe tronsonul Podu Roş - Podul de Piatră, determinată de lucrările de modernizare de pe Splai Bahlui Mal Drept. Acest lucru înseamnă practic eliminarea totală a traseului 5. Va rămâne, în schimb, traseul 11, deservit de tramvaie, care vor circula pe Nicolae Iorga, făcând legătura între Tătăraşi Sud sau Baza 3 şi Dacia. În schimb, vor apărea cursele speciale între Baza 3 şi Ţuţora, pentru ieşenii care vor să ajungă în zona industrială. Tudor DAMASCHIN
* * *
O problemă care apare în acest plan de transport se referă la traseele 1 şi 13. Se vorbeşte de devierea lor prin Tudor Vladimirescu, situaţie în care ar putea dispare traseul 8, însă la fel de bine ar putea fi păstrate actualele trasee.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau