EXCLUSIV. Finanţarea europeană pentru Aeroport este în pericol!
Dimensiune font:
Proiectul de modernizare cu fonduri europene a Aeroportului Internaţional Iaşi se împiedică într-un post de transformare a energiei electrice. Specialiştii CJ au descoperit că proprietarul clădirii nu este E.ON, ci o persoană fizică. Banii europeni nu pot veni până când construcţia nu va fi expropriată
Finanţarea cu bani europeni a Aeroportului Internaţional Iaşi este pusă în pericol. Autorităţile au descoperit, pe ultima sută de metri, că o clădire care urmează să fie demolată se află în proprietate privată. Terenul aferent clădirii aparţine Consiliului Judeţean (CJ), dar construcţia este a unei persoane fizice, Mariana Canschi, soţia omului de afaceri Giani Canschi, care a avut mai multe proprietăţi în zona de dezvoltare a Aeroportului, pentru care a fost despăgubit. Conducerea instituţiei a identificat proprietarul abia după ce implementarea proiectului a ajuns în faza de demolare a clădirilor, în condiţiile în care, până atunci, proprietarul construcţiei, care este un post trafo, era considerat E.ON. „S-a constatat că aparţin E.ON doar instalaţiile, clădirea fiind în proprietatea doamnei Canschi (Gavriluţă) Mariana, contract de vânzare-cumpărare nr. 1829/27.10.2005.(...) În vederea asigurării frontului de lucru pentru implementarea proiectului se impune exproprierea acestei clădiri”, se arată într-un raport de specialitate întocmit de CJ, prin care se justifică alocarea sumei de 3.000 lei pentru întocmirea unei expertize care să stabilească, în final, suma ce va fi acordată proprietarului în urma exproprierii. Proiectul va fi supus aprobării consilierilor judeţeni în şedinţa ordinară de săptămâna viitoare.
CJ vrea să depună un proiect european în noiembrie
Recent, conducerea CJ a anunţat că aeroportul Iaşi a fost declarat eligibil pentru a accesa finanţare europeană în cadrul Programului Operaţional Sectorial - Transport (POS-T). Potrivit CJ, proiectul este în valoare de 60 milioane euro, inclusiv TVA, şi ar urma să fie depus în noiembrie. Una din condiţiile accesării banilor europeni este, conform ghidului solicitantului, ca beneficiarul fondurilor să facă dovada că „deţine în proprietate toate terenurile şi clădirile afectate de proiect”. Drept consecinţă, până la momentul în care clădirea nu va fi expropriată, CJ nu poate înainta proiectul european. Procedura de expropriere poate fi întârziată de proprietar în cazul în care nu este de acord cu preţul care va fi oferit de CJ în baza raportului de evaluare. (Alex Andrei)
Procese pe bandă rulantă înaintate de expropriaţi
Administraţia judeţeană este angrenată în 11 procese aflate în diverse stadii de judecată intentate de persoanele care au fost deja expropriate. CJ a acordat despăgubiri totale de aproape 800.000 euro pentru nouă persoane fizice şi două juridice, dar petenţii au solicitat în instanţă peste cinci milioane euro. În luna mai 2013, CJ a angajat avocaţi, după ce o serie de procese au fost pierdute. Suprafaţa totală expropriată, teren şi construcţii ajunge la peste 42.000 mp.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Comentarii
costin
Oct 26, 2013
daca nu se face aeroportul, dispare si proiectul de parc industrial de la miroslava; in plus s-ar putea sa plece si delphi. pacat ca nu s-a rezolvat mai demult problema proprietatilor.
Adauga comentariul tau