EXCLUSIV Probleme la licitaţia pentru Splai Bahlui?
Dimensiune font:
Deşi ofertele au fost deschise pe 9 iunie, în prezent nu se cunoaşte câştigătorul licitaţiei * se pare că există oferte subevaluate şi perspectivele unor contestaţii care ar putea duce la pierderea fondurilor pentru acest proiect: aproximativ 10 milioane de euro
Aprobate încă din octombrie anul trecut, proiectele vizând modernizarea celor două maluri ale Bahluiului întârzie să fie demarate. Aceasta în ciuda faptului că despre implementarea proiectul vizând „dezvoltarea conectivităţiii teritoriale prin asigurarea accesibilităţii, îmbunătăţirea mobilităţii spre şi dinspre polul de creştere şi a fluidizării traficului în interiorul acestuia” (n.r. - Splai Bahlui Mal Drept) se vorbea încă din 2012. De fapt, licitaţia referitoare la atribuirea contractului nici nu a fost finalizată, cu toate că ofertele au fost deschise încă de pe 9 iunie. „Nu s-au atribuit licitaţiile pentru Splai Mai Drept. Am văzut că au fost trimise o serie de documente pentru a cere clarificări. Când vin clarificările, vă vom spune cine este câştigătorul”, a spus primarul interimar Mihai Chirica.
Din culisele licitaţiei
Licitaţia pentru reabilitarea infrastructurii rutiere în zona industrială a Municipiul Iaşi - mal drept Bahlui, a stârnit un interes enorm. Nu mai puţin de 14 firme au depus oferte pentru a pune mâna pe un contract valorând aproape 10 milioane de euro (44.154.077, 33 lei, fără TVA). În ordinea deschiderii ofertelor, este vorba de asocierea SC Con Ted Company cu SC Construcţii Gabap SRL (ofertă de 34.443.592,71 lei), SC Tech Bau Spa Italia (35.597.252,57 lei), asocierea SC Danlin XXL cu SC Emviro Construct şi Conex Trust SA (35.468.555, 31 lei), asocierea SC Victor Construct cu SC Eky Sam (34.620.400, 65 lei), asocierea SC Viarom SA cu SC Conest SA (32.102.549,08 lei), asocierea SC Geiger Transilvania cu SC Loyal Impex (30.632.158,54 lei) şi asocierea SC Geprocon SA cu SC Transmir (35.324.288,48 lei). Interesant, însă, este faptul că oferta cea mai mică are puţine şanse de a fi declarată câştigătoare. „În mod clar, este vorba de o ofertă subevaluată, pentru simplul fapt că firmele care au formulat-o nu dispun de o staţie de asfalt, vor trebui să-l aducă de undeva. De pe raza judeţului Iaşi nu au de unde, întrucât cei care produc mixturi asfaltice au participat la această licitaţie, în mod automat un ofertant ar fi descalificat dacă apelează la concurenţă. Prin urmare, este greu de crezut că se pot încadra în suma ofertantă”, spun surse din interiorul licitaţiei.
Vom asista la blaturi?
Pentru ca investiţia să poată fi demarată, ar trebui ca în cel mult 10 zile să fie semnat contractul de lucrări, însă este greu de crezut că se va întâmpla aşa-ceva. Va fi extrem de interesant de văzut ce se va întâmpla în situaţia în care vor exista contestaţii la aceste licitaţii. Nu este exclus ca semnarea contractului să se facă în toamnă, fapt care ar face practic ca durata execuţiei să fie de doar trei luni! „Lucrurile nu sunt deloc simple. Evident, cei care au depus oferta cea mai mică nu au resurse pentru a duce lucrarea la bun sfârşit. De altfel, nici nu cred doresc o câştige, probabil vor o bucăţică din contract în schimbul renunţării la contestaţiile pe care le-ar putea formula dacă nu vor fi declaraţi câştigători. Cum vă explicaţi că la licitaţia pentru Bahlui Mal Stâng oferta lor a fost de-abia a cincea?”, opinează alţi participanţi la licitaţie.
Tortul cu cinci felii!
Cum proiectul cu finanţare europeană este structurat în cinci sectoare de drum, cea mai avantajoasă variantă ar fi ca”tortul” să fie împărţit mai multor asocieri, atacarea simultană a tuturor tronsoanelor oferind garanţia respectării termenului enunţat. „Dacă le finalizăm până la finele anului, luăm toţi banii europeni. Dacă nu, diferenţa o vom suporta de la bugetul local”, afirma anterior primarul interimar Mihai Chirica. Rămâne de văzut cum vor sta lucrurile, atât timp cât vorbim de un contract fabulos, la care, fără îndoială, puţini vor renunţa fără ”luptă”! Dan CONSTANTINESCU
44.154.077, 33 LEI
Aceasta este suma, fără TVA, pusă la bătaie de municipalitatea ieşeană, în cadrul proiectului de modernizare a splaiului drept al Bahluiului
* * *
Modernizarea străzii Splai Bahlui Mal Drept presupune înlocuirea liniei de tramvai Podul de Piatră - Podu Roş cu o arteră rutieră cu sens unic, paralelă cu Şoseaua Naţională. Reabilitarea va continua şi pe tronsonul următor, din Podu Roş până la Podul Tudor Vladimirescu, arteră care rămâne cu sens unic, iar de aici în continuare până la Pod Metalurgie, apoi Pod Sf. Ioan, în lungul bulevardului Chimiei, unde se vor îngropa în subteran şi cablurile de pe ambele părţi ale străzii. În paralel, Şoseaua Naţională va fi reabilitată şi transformată ulterior în sens unic dinspre Podu Roş spre Podul de Piatră. Într-o primă formă, proiectul presupunea şi realizarea unui pasaj subteran, l-a care s-a renunţat din cauza bugetului. „Pasajul a fost scos din proiect, pentru că sumele nu au mai ajuns. Ca să mai putem salva ceva, dăm pasajul deoparte şi modernizăm Splaiurile. Când vine altă finanţare, băgăm din nou pasajele pe ambele maluri”, spunea primarul interimar.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau