EXCLUSIV Şantierul Nicolae Iorga - Doi Băieţi, aproape finalizat!
Dimensiune font:
Săptămâna viitoare se va da drumul circulaţiei tramvaielor pe tronsonul Tătăraşi Nord – Baza 3. Apoi, pe 10 august, este programată revenirea tramvaielor pe tronsonul Doi Băieţi – Dancu. Îîn ceea ce priveşte lucrările pe porţiunea CUG – Podu Roş, acestea vor fi încheiate la jumătatea lunii octombrie. Pe acest tronson, edilii anunţă o serie de schimbări esenţiale pentru circulaţia pietonală
Asfaltarea nodului de rulare spre Dancu a reprezentat ultima lucrare realizată pe şantierul care a vizat schimbarea şinei de tramvai pe tronsonul Nicolae Iorga - Doi Băieţi. Confirmarea vine din partea reprezentanţilor RATP, care, începând de luni, 3 august, vor reda circulaţiei cu tramvaiele şi tronsonul Tătăraşi Sud – Baza 3. „Începând cu data de 3 august, se reia circulaţia tramvaielor pe tronsonul Baza 3 – Tepro – Tătăraşi Sud. Traseul 11 de tramvai revine la itinerariul de bază, Dacia – N. Iorga –Tătăraşi Nord, iar traseul de autobuz 11 barat se desfiinţează. Celelalte trasee nu se modifică. Abonamentele rămân valabile pe traseele iniţiale”, spun aceştia.
Doi ani de şantier
Proiectul „Modernizarea liniilor de tramvai în polul de creştere”, demarat pe 9 august 2013, va fi finalizat integral pe 10 august, când se va circula şi pe tronsonul Doi Băieţi – Dancu. Practic, odată cu revenirea tramvaielor de pe traseul 3 la ruta iniţială, este reactivat şi inelul 1/13. „Ar mai fi necesară o săptămână pentru nişte revizii şi finalizarea lucrărilor la peroanele din staţii. Intenţionăm ca de pe 10 august să readucem tramvaiele pe traseele dinaintea începerii lucrărilor”, au mai spus oficialii regiei. În aceste zile se finalizează montarea plăcilor de granit pe peroanele de la Piaţa Nicolina şi s-au turnat betoane pe peroanelor de la Ţesătura şi Baza 3.
Dispar trotuarele de pe pasarela Nicolina
Şi pe celălalt şantier din oraş lucrările avansează. Este vorba de modernizarea rampei de acces a pasarelei Nicolina spre Podu Roş, fiind abordat, într-o primă fază, sectorul de coborâre, dintre breteaua de legătură cu bulevardul N. Iorga şi intersecţia cu Aleea Rozelor. Lucrările actuale vizează decaparea asfaltului vechi şi compactarea stratului de balast care asigură fundaţia rampei. Urmează turnarea unei plăci de beton armat şi asfaltarea completă a sensului de mers. În perioada lucrărilor, circulaţia rutieră pe sensul de coborâre spre Podu Roş se desfăşoară pe tronsonul liniilor de tramvai, zonă proaspăt asfaltată. Prin modernizarea rampei este extinsă zona carosabilă de pe acest sector, prin eliminarea trotuarelor. Pentru traficul pietonal vor fi construite două pasarele în exteriorul pasajului actual, câte una pentru fiecare sens. După definitivarea operaţiunilor de pe zona actuală, în mod similar, va intra în şantier sensul de urcare pe pasaj. Aceste lucrări sunt ultimele la infrastructura rutieră, pasajul fiind complet modernizat în privinţa carosabilului, pe tot traseul. Săptămâna trecută a fost definitivată asfaltarea porţiunii liniilor de tramvai, la acest moment fiind în lucru doar montarea grilelor pentru reţeaua de preluare a apelor pluviale. Tudor DAMASCHIN
* * *
În paralel, continuă şi lucrările din intersecţia Podu Roş, unde au fost finalizate desfacerile pe pod. De asemenea, a fost compactat stratul de pământ la intrarea pe Ţutora, pe o mică porţiune din curbă şi către Nicolina. Lucrurile sunt dificile întrucât săpăturile au scos la iveală elemente din reţeaua de canalizare. Se estimează că tronsonul CUG – Podu Roş ar putea fi redat circulaţiei tramvaielor în prima jumătate a lunii octombrie.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau