EXCLUSIV Tramvaiele care vor circula în CUG stau ascunse în depoul RATP!
Dimensiune font:
Este vorba de nouă tramvaie de tip GT8 aduse în aprilie 2012 din Augsburg. Sunt tramvaie dublu articulate, cu o capacitate de transport de aproximativ 280 de locuri
Faptul că a mai rămas puţin timp până când ieşenii vor putea circula cu tramvaiele pe vechiul traseu 9 este confirmat nu doar de stadiul şantierului de pe Axa Sud, ci şi de pregătirile care se fac în depourile RATP. Astfel, nouă tramvaie de timp GT8, cumpărate de regia ieşeană în primăvara lui 2012 din oraşul Ausgburg, sunt aduse, pe rând, în halele unde au loc reviziile tramvaielor. Despre aceste vagoane, fabricate în 1976, se spune că sunt simple, fiabile, uşor de condus şi la fel de uşor de întreţinut.
2.500 euro bucata
Conform şefilor RATP, s-a reuşit obţinerea unui preţ bun, chiar dacă acesta este de zece ori mai mare comparativ cu preţul plătit în trecut de regia locală pentru un lot de vagoane procurate tot din Augsburg. „Iniţial, nemţii au cerut 5.000 de euro pe bucată, iar în final s-a ajuns la valoarea de 2.500 de euro. Sunt vagoane bune, recondiţionate după 1980. Pot transporta în jur de 280 de călători, în picioare şi pe scaune”, afirmă Cristian Stoica, directorul tehnic al RATP, în momentul achiziţiei vagoanelor. Capacitatea mare a tramvaielor va duce la descongestionarea autobuzelor de pe traseul 41/41b.
În total, regia locală de transport are 150 de tramvaie, toate second-hand, aduse la Iaşi începând cu anul 1997, din oraşele germane Stuttgart, Halle, Darmstadt şi Augsburg, dar şi din Elveţia, în cadrul programului „Donaţie de tramvaie” derulat de către Guvernul Confederaţiei Elveţiene prin Secretariatul de Stat pentru Relaţii Economice (SECO), în parteneriat cu municipalitatea ieşeană. În depoul RATP se află şi un vagon modernizat la Paşcani. Tudor DAMASCHIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau