Funcţionarul „dintr-o bucată”, coşmarul cetăţeanului
Dimensiune font:
Cetăţenii au avut ieri posibilitatea de a-şi spune nemulţumirile cu privire la modul de lucru din cadrul Evidenţei Populaţiei * contrar aşteptărilor, aceştia nu s-au declarat nemulţumiţi de timpul petrecut la cozi, spunând, însă, că-şi doresc mai multă bunăvoinţă din partea funcţionarilor publici, care ar trebui să înţeleagă faptul că „vorba dulce mult aduce”
Reporterii cotidianului „Evenimentul Regional al Moldovei” au luat la pas instituţiile statului menite să deservească cetăţenii, pentru a vedea care sunt neregulile din acestea şi ofurile oamenilor. Astfel, în decursul zilei de ieri, a venit rândul Direcţiei Locale de Evidenţă a Persoanelor, al cărei sediu se află la etajul al doilea al complexului Iulius Mall. În urma discuţiilor avute cu ieşenii care aşteptau la rând a reieşit faptul că principala nemulţumire a acestora nu vizează neapărat timpii morţi pierduţi în faţa ghişeelor, ci comportamentul funcţionarilor publici. „După ce ajungi aici, în faţa ghişeului, este bine. Înainte, însă, trebuie să fugi mâncând pământul să prinzi un bon. Acum două zile am venit de la ora 7.00 aici, cu fiica mea, care trebuia luată în spaţiu, dar ne-a lipsit o hârtie şi nu am putut rezolva nimic, deşi am stat pană pe la 12.00. Acum, sinceră să fiu, nu era nicio problemă că nu am rezolvat, dar atitudinea doamnei de la ghişeu a fost destul de urâtă, deoarece ne-a repezit cât colo... Cred că, dacă oamenilor care stau cu orele la coadă li s-ar vorbi mai frumos, lucrurile ar sta altfel”, susţine o ieşeancă.
La cozile formate în faţa ghişeelor de la Evidenţa Populaţiei reporterii au găsit mămici cu bebeluşi în cărucioare, oameni în vârstă care se sprijineau în cârje, tineri nerăbdători să plece spre facultate sau serviciu. Cu toţii au declarat că-şi doresc să fie respectaţi atât de funcţionarii publici, cât şi de ceilalţi cetăţeni, majoritatea observând că „românul încearcă să umble cu fofârlica”. „Astăzi am crezut că va fi mai puţină lume, dat fiind faptul că e sărbătoare, şi am venit puţin mai târziu. Am prins bonul cu numărul 86 şi nu mă deranjează că trebuie să stau să aştept, sunt cu soţia şi mă ajută (spune ieşeanul, având probleme de sănătate, fiind obligat să se ajute de un cadru metalic pentru a se deplasa - n.r.)... În schimb, mă nemulţumeşte faptul că o persoană aflată în spatele meu, care a luat bon odată cu mine, a stat pe bancă cinci minute, după care s-a ridicat, a intrat la ghişeu şi şi-a rezolvat problema, plecând liniştită...”, le povesteşte omul reporterilor.
Chiar dacă numărul persoanelor care aşteaptă la rând este demn de luat în calcul, se pare că nimeni nu îşi pierde răbdarea, îmbărbătându-se încă de acasă, pe principiul că... „la buletine se stă”. Există însă şi nemulţumiţi de faptul că, într-o eră a informaticii, trebuie să baţi drumul până în capătul oraşului pentru a vedea care este programul. „O neregulă pe care am constatat-o vizează neconcordanţa informaţiilor prezentate pe site, cu cele de aici. De exemplu, pe net am văzut că programul începea de la ora 13, iar când am venit aici, am văzut că programul e de la 10.30. În ziua de azi folosim foarte mult Internetul şi oamenii care lucrează nu prea au timp să vină şi să se uite pe geamuri ca să vadă când se eliberează o hârtie”, ne povesteşte o tânără.
Echipa „Evenimentul Regional al Moldovei” va continua să iasă din tipare şi să vină mai aproape de cetăţeni, continuând itinerariul prin instituţiile publice. Anca BURNICHE, Ciprian NEDELCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau