Ieşenii cer dezvoltarea Aeroportul Internaţional Iaşi
Dimensiune font:
Cum Autostrada Iaşi – Târgu Mureş este doar un desen pe hârtie, ieşenii îşi îndreaptă atenţia, printr-o nouă petiţie, către principala cale de acces în regiune - Aeroportul Internaţional Iaşi * iniţiatorii trag un semnal de alarmă cu privire la încercările de politizare a conducerii aeroportului
După strigătul pentru Autostrada Moldovei, cea mai nouă petiţie lansată pe piaţă de ieşeni face trimitere la susţinerea dezvoltării Aeroportului Internaţional Iaşi. Conform datelor susţinute de iniţiatorii petiţiei, aeroportul va rămâne pentru următorii 10 ani, cel puţin, cea mai importantă magistrală de transport internaţional pentru Iaşi şi regiune, în contextul în care Autostrada Iaşi – Tg. Mureş este doar un proiect pe hârtie. „Aeroportul din Iaşi a ajuns la cifre record în 2017, cifre estimate a fi atinse peste 15 ani, şi se apropie de capacitatea maximă de operare. În luna iulie 2017 aproximativ 118.000 de pasageri au tranzitat Aeroportul Iaşi. În primele 7 luni ale anului, numărul de pasageri a fost de 623.900, cu 43% mai mult faţă de 2016. Pentru anul curent se estimează un total 1,2 milioane de călători. În ultimul an nu s-a alocat niciun leu pentru continuarea dezvoltării Aeroportului Iaşi, aşa că deja se resimt aglomeraţia şi blocajele de către pasageri, iar întârzierile curselor pot face ca firmele să nu mai dorească să opereze de pe acest aeroport”, justifică iniţiatorii petiţiei. Aceştia sugerează extinderea capacităţii existente de preluare a aeronavelor şi a pasagerilor prin crearea unui terminal nou, care sa poată prelua simultan cinci-şase aeronave şi 800 de pasageri. „Astăzi, dacă din diverse cauze ajung simultan trei avioane, aeroportul se blochează. Şi se blochează pe mai multe direcţii. Parcarea simultană a avioanelor devine problematică, la fel şi debarcarea-îmbarcarea pasagerilor la preluare bagaje, control documente, în sălile de aşteptare, în avioane”, mai spun aceştia. Iniţiatorii propun extinderea căii de acces, atât pentru pasageri, cat şi pentru dezvoltarea zonei cargo. „Un aeroport mare, care estimează peste 1.000.000 de pasageri nu poate fi deservit de o strada cu o bandă pe sens”, consideră redactorii petiţiei.
„Se încearcă politizarea conducerii Aeroportului”
Totodată, iniţiatorii petiţiei cer aleşilor ieşeni să lase la o parte politizarea discuţiilor despre aeroport şi a conducerii Aeroportului şi să reprezinte interesele cetăţenilor din judeţ şi regiunea Moldovei. „Paradoxal pentru România, cele 36 de milioane de euro pentru platforma de avioane şi pentru terminal pot fi luate prin credit de la bănci, direct de către aeroport, pentru că este o companie pe profit, doar cu garanţie din partea statului. Numai că în momentul de faţă, când există un director neînregimentat politic, mişcările actuale arată o dorinţă de politizare a conducerii aeroportului”, se mai arată în petiţie. Iniţiatorii subliniază că este necesară întocmirea unei documentaţii care să includă toate nevoile de dezvoltare a aeroportului, cum ar fi extinderea platformei de avioane pentru care deja exista studiul de fezabilitate realizat, construirea noului terminal de pasageri pentru care există studiul de fezabilitate, realizarea sau extinderea drumului spre aeroport, extinderea parcării, dezvoltarea zonei prin hoteluri, săli de curs pentru piloţi, hale de reparaţii şi alte elemente logistice şi dezvoltarea zonei cargo.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau