Limba de pod dintre Dacia şi Păcurari mai înghite trei milioane de euro
Dimensiune font:
Legătura rutieră dintre cartierele Dacia şi Păcurari a devenit mai scumpă cu 13 milioane de lei * lucrările suplimentare ce urmează a fi contractate vizează refacerea rampelor pasajului, a bretelelor de acces şi relocarea unei conducte de apă din strada Arcu * constrânşi de calendarul finanţărilor europene, municipalitatea a avansat un nou termen pentru acest obiectiv
Un proiect mamut care a rămas amorţit între schelele macaralelor precum şantierele de după Revoluţie, mai înghite o sumă consistentă de bani publici. Municipalitatea ieşeană va organiza o nouă licitaţie în cadrul proiectului „Axa de dezvoltare Nord-Sud pasaj Octav Băncilă”, pentru care există o prevedere bugetară de 13.167.028 lei (aproximativ 3 milioane de euro), sumă ce vizează începerea de lucrări la rampele pasajului, bretelele de acces şi relocarea unei conducte de apă din strada Arcu. Potrivit reprezentanţilor primăriei, această majorare cheltuielilor cu podul de la Ţigarete a reieşit în urma reproiectării întregului obiectiv ce va deservi cartierele Păcurari, Gară, Ţigarete, Dacia. Noua documentaţie a schimbat soluţia tehnică pentru construcţia rampelor de acces pe pasaj, dar a scos la iveală şi intervenţii care nu au fost cuprinse în proiectul iniţial realizat de firma Expert Proiect 2002. Toate aceste lucrări suplimentare au fost evaluate la 13 milioane de lei şi vor fi date unui alt constructor decât Conest, firma titulară a lucrării. „În urma săpăturilor pentru relocarea reţelelor îngropate, precipitaţiile şi scurgerile de apă de la reţele vechi au slăbit terenul de fundare pe toată lungimea rampelor proiectate. Tocmai de aceea, soluţia tehnică a fost înlocuită cu structuri de sprijin cu fundare indirectă din beton armat”, a spus Cosmin Coman, directorul Direcţiei de Dezvoltare şi Programe Europene din cadrul Primăriei Iaşi.
Şefii Primăriei: „Pasajul va fi gata până la finalul acestui an”
În aceste condiţii, şefii Primăriei dau asigurări că în legătură cu aceste lucrări nu există riscul de a fi plătite din fonduri proprii, în condiţiile în care ele se vor finaliza în acest an, încadrându-se în graficul stabilit de Uniunea Europeană. „Perioada de execuţie este de 10 luni calendaristice de la semnarea contractului de lucrări şi emiterea ordinului de începere a lucrărilor. Tocmai pentru că vrem ca această lucrare să fie finalizată până la finalul acestui an, am specificat în caietul de sarcini că, în cazul în care termenele din graficul de execuţie al ofertantului sunt mai mari decât cele din graficul de execuţie din documentaţia de atribuire, să declarăm neconformă acea ofertă”, a completat Cosmin Coman, pentru cotidianul Evenimentul Regional al Moldovei. Mai mult, aceste modificări apărute, nu vor afecta nici indicatorii din proiect, precum lungimea sau lăţimea pasajului.
Noul contract va viza atât construcţia rampelor de acces dinspre Zimbru şi Păcurari, precum şi lucrări la bretelele pasajului. Pasajul superior Ocatv Băncilă are o lungime prin proiect de 526 metri, din care 272 metri are pasajul superior propriu-zis şi 254 de metri rampele de acces: 134 m cea din Şoseaua Naţională, respectiv 120 m rampa din Păcurari, la care se adaugă rampa de ieşire spre strada Arcu, de 110 metri. Nelu PĂUNESCU
* * *
54,8 MILIOANE LEI
Aceasta este valoarea fără TVA a contractului iniţial pentru singurul pasaj suprateran ridicat în Iaşi, după 1989; lucrările au fost atribuite firmelor Conest, Eky Sam, Vega ’93 şi Carefero
* * *
10 FEBRUARIE
Acesta este termenul pentru deschiderea ofertelor la noua licitaţie organizată pentru pasajul Octav Băncilă
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau