Lucrările la pasarela de la Gară, ţinute în loc de o ţeavă de gaz!
Dimensiune font:
Aceasta împiedică acoperirea pasarelei cu panouri transparente, reprezentanţii Primăriei anunţând că investiţia ar putea fi gata la finele acestei luni
Speranţele ieşenilor de a putea circula din nou pe pasarela pietonală care face legătura dintre cartierul Alexandru cel Bun şi centrul oraşului sunt departe de a deveni realitate. Ritmul de lucru face ca termenele anunţate de municipalitatea ieşeană să fie date peste cap, iar modul în care arată pasarela confirmă faptul că aceasta nu va fi gata nici măcar la finele acestei luni, aceasta în condiţiile în care s-a spus că se va putea circula pe 7, apoi pe 14 septembrie. Practic, în ultimele două săptămâni nu s-a mai avansat cu vreo lucrare, nefiind montat nici acoperişul, nici pereţii laterali. Însă, pentru toate acestea, reprezentanţii Primăriei au o explicaţie. „Se lucrează în continuare la Pasarela Pietonală de la Gară, iar lucrările sunt condiţionate de demontarea unei ţevi de gaz, care împiedică acoperirea pasarelei cu panouri transparente. În momentul de faţă, ţeava de gaz nu poate fi dată jos, pentru că este funcţională, urmând ca, în perioada următoare, E-ON Gaz să finalizeze lucrările de pe zona Silvestru, după care ţeava ar putea fi demontată. În rest, celelalte lucrări sunt în grafic. La scări se lucrează pe ambele părţi, au început să vină şi panourile metalice care vor reprezenta viitoare pardoseală a pasarelei. Lucrările de consolidare a pasarelei pe partea metalică sunt finalizare, iar după ce E-ON Gaz dă jos conducta de gaz, lucrările pot fi finalizate în maxim 30 de zile”, spun aceştia.
Proiectul reabilitării pasarelei de la Gară prevede execuţia unor lucrări de reabilitare şi consolidare la nivelul infrastructurii, lucrări de reabilitare şi consolidare la nivelul suprastructurii, pentru care se vor utiliza materiale compozite (lamele carbon), şi lucrări de reabilitare la nivelul căii (înlocuirea dulapilor de lemn cu dulapi metalici, zincaţi, precum şi execuţia unui acoperiş al pasarelei, sub forma a două arce, montate decalat la 150 milimetri; structura de rezistenţă a acoperişului este alcătuită din bare metalice, iar învelitoarea acoperişului va fi din policarbonat celular cu grosimea de 16 milimetri). Pereţii laterali se vor executa din sticlă securită de 10 milimetri, montată în cadre de aluminiu.
Facem precizarea că pasarela a fost realizată în anul 1960, pe o lungime de
291,35 metri, şi o lăţime de doi metri. După numeroase demersuri la Ministerul Transporturilor construcţia a devenit proprietatea municipiului Iaşi, fapt care a putut duce la reabilitarea ei.
La fel ca la pasaj!
Revenind la constructor, nu este prima dată când SC Construcţii Feroviare este acuzată că nu respectă graficele de execuţie. În 2012, firma a fost în centrul unui scandal imens la Iaşi, în urma întârzierilor foarte mari în execuţia Pasajului subteran de la Fundaţie. Proiectul, realizat cu fonduri europene, a fost câştigat de SCCF, în consorţiu cu Loial Impex, pentru 53 milioane de lei. Şantierul a fost deschis în 2012, însă din cauza unor probleme la nivelul acţionariatului, în 2014 şantierul nu era finalizat. De-abia în iarna lui 2014 pasajul a fost gata şi doar după preluarea lucrării de firma ieşeană Conest SA. Dan CONSTANTINESCU
* * *
Au ”schimbat” anul finalizării investiţiei
Sătul probabil de reproşurile ieşenilor, constructorul a modificat ultima cifră a anului 2018 înscris pe panoul care oferă informaţii despre data finalizării investiţiei. Conform afişajului, data la care pasarela va deveni funcţională ar fi 7 septembrie 2019!
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau