Moldova a fost ocolită de autostradă
Dimensiune font:
Regiunea de Nord-Est este exclusă din planurile de dezvoltare a infrastructurii rutiere, respectiv construirea de autostrăzi * cu toate acestea, contribuie din greu, cu bani, la primele şi bonusurile pe care CNADNR le-a bugetat pentru acest an * nici lipsa investiţiilor din zona Moldovei nu a oprit compania naţională să-şi prevadă bonusuri şi prime în valoare totală de 21,52 milioane lei
Contribuabilă alături de celelalte zone ale României la veniturile de stat, Moldova este exclusă de la împărţirea banilor publici, alegându-se cu praful de pe tobă la capitolul alocări financiare pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere, respectiv construirea de autostrăzi. Zero lei pentru autostrăzile din Moldova şi 21,52 milioane lei pentru bonusuri şi prime salariale pentru CNADR în anul 2016, acestea sunt alocările financiare pentru acest an.
Buget mai mic cu 7,6%
Actualii guvernanţi au alocat cu 7,6 % mai puţini bani pentru dezvoltarea infrastructurii de transport şi implicit a afacerilor. Ministerul Transporturilor alocă pentru 2016 un buget de 11,86 miliarde de lei, în scădere cu 7,6% raportat la execuţia preliminată din 2015- de 12,84 miliarde de lei. Pentru 2017, conform estimării, vor fi alocaţi şi mai puţini bani, respectiv 11,82 miliarde de lei O scădere semnificativă se înregistrează la cheltuielile de capital, care sunt reduse în 2016 cu 98,92%, la 9,07 milioane de lei, de la 838,78 milioane de lei, în 2015. Şi pentru proiectele cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare, suma alocată în 2016 este de 1,6 miliarde de lei, mai mică cu 71,48% raportat la execuţia preliminată din 2015.
Banii sunt direcţionaţi către Ardeal
Bugetul Transporturilor pe 2016 nu este doar în scădere cu 7,6% faţă de anul 2015, ci şi egal cu 0 pentru judeţul Bacău şi celelalte judeţe ale Moldovei în ceea ce priveşte infrastructura importantă de transport. Cele mai importante sume se îndreaptă către continuarea următoarelor proiecte: autostrada Transilvania (450 milioane de lei), autostrada Lugoj-Deva (348 milioane lei), autostrada Sebeș-Turda (247 milioane lei), autostrada Câmpia Turzii-Ogra-Târgu Mureș (230 milioane lei), modernizare CF Sighișoara-Coșlariu-Simeria (542 milioane lei), modernizare CF km 614-Gurasada-Simeria (348 milioane lei), modernizarea căii ferate Brașov-Sighișoara (887 milioane lei) şi magistrala V Metrou, Etapa I - A Drumul Taberei - Universitate (558 milioane lei) şi magistrala 4 Metrou (270 milioane lei).
Prime şi bonusuri de 21,52 milioane de lei
Conform proiectului de buget postat pe site-ul Ministerului Transporturilor, CNADNR are bugetate în acest an bonusuri de 21,52 milioane de lei.
Cheltuielile cu personalul vor creşte semnificativ în acest an bugetul alocat la acest capitol de CNADNR, ridicându-se la peste 308,4 milioane de lei. Nu doar salariile se vor majora cu 11%, dar sunt prevăzute şi 21,25 milioane de lei pentru bonusuri pe care compania le acordă angajaţilor săi în 2016. În 2015 câştigul mediu lunar al unui salariat se ridica la aproximativ 3.300 de lei. Conform estimărilor pe care compania le-a făcut, CNADNR avea, la sfârşitul anului 2015, 6.382 de angajaţi.
Citeşte şi: Patron acuzat de muşamalizarea unui accident de muncă
Sonia PAVELESCU
În 2015, câştigul mediu al unui angajat al CNADR era de 3.300 lei
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau