Municipalitatea a găsit vinovatul pentru întârzierile în asfaltarea Şoselei Bârnova!
Dimensiune font:
Protestul organizat ieri de ieşenii din Bârnova s-a încheiat la Primăria Iaşi * aici, localnicilor li s-a explicat că strada nu a putut intra în reparaţii din cauza celor de la Delgaz Grid, care ar fi trebuit să-şi încheie lucrările pe 30 iunie 2018 * ulterior, DelGaz Grid SA a solicitat municipalităţii o prelungire a termenelor, noul grafic de lucrări fixând data finalizării lucrărilor, inclusiv a celor de reparaţii, la 1 noiembrie
Reprezentanţii Primăriei Municipiului Iaşi, în frunte cu viceprimarul Radu Botez, au avut ieri dimineaţă o întâlnire cu un grup de locuitori din zona şoselei Iaşi - Bârnova. Cetăţenii au ajuns la Primărie după ce s-au deplasat cu maşinile personale până în centrul oraşului, pichetând Prefectura şi Palatul Roznovanu, nemulţumiţi de lentoare cu care se mişcă lucrurile în ceea ce priveşte reabilitarea Şoselei Bârnova. Reprezentanţii municipalităţii au încercat să explice contextul care a generat această situaţie care provoacă nemulţumirea justificată a cetăţenilor. Astfel, în urma unei licitaţii, pe 21 august 2017, municipalitatea a semnat cu asocierea Viarom Construct SRL - Conest SA un contract de modernizare a şoselei Bârnova. Pe 25 august 2017 a fost emis şi ordinul de începere a lucrărilor, acestea având ca termen de finalizare luna august a anului 2019. Municipalitatea a notificat furnizorii de utilităţi (ApaVital SA pentru apă şi canalizare, respectiv DelGaz Grid SA pentru electricitate şi gaz) să îşi finalizeze propriile investiţii şi lucrări care afectează calea rutieră. „Este de subliniat faptul că modernizarea şoselei nu poate începe decât după ce toate intervenţiile la reţelele de utilităţi sunt încheiate, cu atât mai mult cu cât proiectul tehnic prevede realizarea unui drum betonat, pe care următoarele intervenţii nu vor mai fi permise. De asemenea, trebuie menţionat că la momentul emiterii ordinului de începere a lucrărilor, furnizorii de utilităţi nu anunţaseră că au investiţii programate”, au explicat reprezentanţii Primăriei.
Grafice nerespectate
Ulterior, atât ApaVital SA, cât şi DelGaz Grid SA au anunţat municipalitatea că intenţioneză să realizeze investiţii proprii pe şoseaua Bârnova şi au solicitat certificat de urbanism şi autorizaţie de construire în acest scop. Astfel, iniţial, DelGaz Grid SA, cea ale cărei intervenţii au afectat mai puternic trama stradală, şi-a asumat un grafic de lucrări potrivit căruia acestea ar fi trebuit încheiate pe 30 iunie 2018. Acest grafic a însoţit o autorizaţie de construire eliberată de municipalitate în luna aprilie a acestui an şi care viza o investiţie în înlocuirea de conducte şi branşamente, însoţită de obligaţia realizării lucrărilor de refacere a infrastructurii rutiere afectate.
În urma notificărilor trimise de Primărie referitor la evidentele întârzieri, DelGaz Grid SA a solicitat municipalităţii o prelungire a termenelor, noul grafic de lucrări fixând data finalizării lucrărilor, inclusiv a celor de reparaţii, la 1 noiembrie. Cum nici noul grafic nu a fost respectat de DelGaz Grid SA, municipalitatea a trimis furnizorului alte notificări pentru a accelera ritmul lucrărilor. În ultimul răspuns oficial, transmis pe 8 octombrie, DelGaz Grid SA a informat Primăria că la acel moment avea în derulare o procedură de achiziţie pentru lucrările de refacere a infrastructurii rutiere afectate de lucrări şi că va respecta termenul de 1 noiembrie. În cursul zilei de vineri, 19 octombrie, reprezentanţii conducerii DelGaz Grid SA au informat conducerea Primăriei că au încheiat procedura de achiziţie menţionată, în valoare de circa 1 milion de lei, şi au promis că în cursul zilei de 22 octombrie (n.r. – ieri), vor emite comanda de începere a lucrărilor de reparaţii. Potrivit angajamentului conducerii DelGaz Grid SA, aceste lucrări ar urma să dureze între 15 şi 30 de zile, în funcţie de condiţiile meteorologice.
1 noiembrie, ultimul termen
Merită menţionat şi faptul că Primăria a propus atât ApaVital SA, cât şi DelGaz Grid SA să încheie contracte pentru lucrările de reparaţii cu Citadin SA, societatea municipalităţii având la dispoziţie utilajele şi forţa de muncă necesare pentru a executa rapid intervenţiile urgente. ApaVital SA a acceptat oferta, astfel încât Citadin SA va finaliza reparaţiile pe porţiunile de drum afectate de reţeaua de apă şi canalizare în următoarele trei zile. DelGaz Grid SA a declinat însă oferta, preferând să îşi aleagă propria firmă care să execute reparaţiile, ceea ce a generat o nouă întârziere.
Pentru a reduce praful creat de lucrările din zonă, Salubris SA va uda şoseaua de trei ori pe zi. După 1 noiembrie, termenul la care DelGaz Grid SA s-a angajat că va preda amplasamentul, Primăria va amenda furnizorul de utilităţi pentru fiecare zi de întârziere.
Reamintim că, după finalizarea investiţiei şi a lucrărilor de reparaţii executate de DelGaz Grid SA, Primăria Municipiului Iaşi va continua modernizarea şoselei Iaşi - Bârnova, de la intersecţia cu şoseaua Bucium până la limita cu comuna Bârnova. Vor fi făcute lucrări pe o distanţă de 2.519 metri, iar valoarea acestora este de 6.193.820 lei, inclusiv TVA. Lucrările vor fi executate până la finalizarea lor în anul 2019.
Modernizarea şoselei Iaşi - Bârnova face parte dintr-un program de lucrări care include şapte artere rutiere importante din municipiu. Sunt modernizaţi, în total, 6,1 kilometri de carosabil: strada Smârdan (630 metri), şoseaua Bârnova (2.519 metri), strada Petre Vancea (607 metri), bulevardul Primăverii (602 metri), strada Moşu (382 metri) şi strada Ogorului (286 metri). Lucrările sunt executate de asocierea Viarom Construct SRL - Conest SA, iar valoarea totală a contractului este de 12.072.482,99 lei, fără TVA (14.366.254,76 lei, cu TVA). Tudor DAMASCHIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau