Nicio soluţie concretă pentru fluidizarea circulaţiei spre Bucium
Dimensiune font:
Consilierii locali au pus problema fluidizării traficului din zonă . O soluţie avansată a fost îngustarea trotuarelor şi proiectarea unei benzi de circulaţie în plus. Potrivit edililor însă, variantele propuse nu sunt realizabile
În şedinţa de ieri a Consiliului Local Municipal Iaşi (CLM), a fost adusă din nou în discuţie problema traficului de pe Şoseaua Bucium, în încercarea de a aduce o soluţie pentru fluidizarea în această zonă. Problemă a fost ridicată de către consilierul liberal Manuel Bostan, care a propus lărgirea străzii, prin crearea unor noi benzi de circulaţie, micşorând astfel trotuarele destinate pietonilor. „Dacă tot se lucrează pe strada Bucium, să avem în vedere lărgirea străzii, chiar dacă asta ar însemna micşorarea trotuarelor. Acele trotuare sunt prea mari, raportat la faptul că traficul pietonal este mult redus, în comparaţie cu cel rutier. Acestea s-ar putea îngusta, fie prin crearea unei a cincea benzi care să permită virarea pe Manta Roşie, venind dinspre Bucium, sau creare unei piste pentru biciclişti, pe care am propus-o de trei luni de zile”, a prezentat problema Manuel Bostan.
Pistă de biciclişti în defavoarea tăierii copacilor
Acesta a mai propus ca pe suprafaţa destinată pietonilor, să se amplaseze o pistă pentru biciclişti, deoarece suprafaţa existentă este mult prea mare în comparaţie cu numărul cetăţenilor care merg prin această zonă. „O pista de biciclişti necesită doar un metru jumătate - doi metri şi se poate lua din cele două trotuare suprafaţa, pentru a avea continuitate spre Bucium”, a mai precizat acesta.
Cel puţin la prima variantă, aceea de a lărgi strada, primarul Mihai Chirica a răspuns că este imposibilă. „Este destul de greu să mai implementăm o bandă de circulaţie pe Strada Bucium. Am luat în calcul lucrul acesta şi sunt cel puţin două motive care nu permit acest lucru. Primul dintre acestea sunt aliniamentele arborilor masivi, seculari, care, cu siguranţă, ar crea o mare emoţie în zonă prin desfiinţarea lor, iar o altă cauză sunt clădirile ieşite agresiv spre carosabil. În această situaţie, cea mai bună soluţie ar fi să încercăm să găsim o cale de circulaţie paralelă, care să meargă în lungul Vămăşoaiei şi care să ducă traficul spre Bucium” a menţionat Mihai Chirica, primarul Iaşului. Referitor la ideea implementării unei piste de biciclişti, edilul-şef a înlăturat şi această idee. „Într-adevăr, trotuarul are o secvenţă de spaţiu verde, dar este insuficientă pentru a putea amenaja o pistă de biciclişti”, a adăugat acesta.
Orice am face, numărul maşinilor tot creşte
Pe marginea acestei discuţii, viceprimarul Radu Botez a evidenţiat faptul că, indiferent de măsurile care s-ar lua, în această zonă, problema traficului tot ar persista. „Chiar dacă ne-am dori cu toţii să putem circula pe biciclete în oraş, acest lucru este deosebit de dificil de realizat pe Şoseaua Bucium. Acolo ne-ar mai trebui o bandă sau un sistem de circulaţie pentru maşini. Ar trebui să avem o bandă de stocare spre Strada Trei Fântâni, prelungind zona de parcare şi reuşind să păstrăm două benzi înainte. Din punct de vedere al gestionării circulaţiei, indiferent de ce ar face poliţiştii locali şi cei naţionali, tot timpul există cozi de maşini pe cele trei direcţii”, a argumentat Radu Botez. Sabina GHERASIM
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau