O căruţă a inaugurat lucrările la şoseaua de centură
Dimensiune font:
După mai bine de un deceniu de aşteptare, lucrările pentru varianta ocolitoare a Bacăului au ajuns la start * inaugurarea nu a avut loc oricum, ci în prezenţa primului mijloc de transport ce a circulat pe şosea, o căruţă, ce nici chemată nu s-ar fi sincronizat atât de bine cu alaiul oficialităţilor prezente, în frunte cu ministrul Transporturilor, Dan Marian Costescu
În prezenţa ministrului Transporturilor, Dan marian Costescu, ieri, s-au deschis oficial lucrările la şoseaua de centură a Bacăului. Este practic cel mai important obiectiv din judeţul Bacău din ultimii 10 ani. „Avem un proiect cu o valoare de 393 de milioane de lei, fără TVA. Noi ne aflăm acum la intersecţia cu DN11, de unde vom avea 7 km până în DN 2. Vom avea o bandă pe sens, platformă de 9 m, cu parte carosabilă de 7 m. De la intersecţia cu DN2 vom porni spre autostradă (care urmează să fie construită – n.r.) unde se va înţepa autostrada care va veni dinspre Focşani spre Roman. Profilul realizat va fi de autostradă, dar în prima etapă se va face doar calea 2. Aici vom avea parte carosabilă de 14 m, cu o bandă de dus şi 2 de întors, iar în anumite zone se va inversa, vor fi 2 de dus şi una de întors”, au precizat oficialii.
Citeşte şiInaugurarea lucrărilor la Centura Bacăului a fost amânată
„Pe hârtie arată foarte bine. Important este că începând de astăzi nu mai vorbim de hârtie. Am reuşit pe ultima bucată de timp să accelerăm şi avizele care lipseau, şi pe bucăţile pe care avem front de lucru, trebuie să-l vedem pe constructor la treabă”, a declarat ministrul Transporturilor. De la eveniment nu au lipsit autorităţile judeţene, pentru care centura a fost un obiectiv important. „Nu ştiu de câte ori aţi avut ocazia să inauguraţi cel mai important obiectiv de investiţii dintr-un judeţ, în ultimii 25 de ani. Şoseaua de centură a Bacăului, prin dimensiunea ei financiară, de aproape 88 de milioane de euro, este net cea mai importantă investiţie din judeţ, în ultimii 25 de ani. Din punctul de vedere al importanţei investiţiei pentru mediul de afaceri, centura nu mai e un argument, dar pentru sănătatea celor care trăiesc în Bacău, pentru siguranţa traficului, tranzitului, pentru jumătatea superioară a Moldovei, este o investiţie foarte importantă”, a declarat Dragoş Benea, preşedintele CJ Bacău.
O căruţă, primul mijloc de transport pe centură
Inaugurarea lucrărilor a avut parte şi de un moment pur românesc - în timp ce oficialii se întreceau în declaraţii, pe DN11, fix spre cele 3 brazde ale şoselei de centură, se îndrepta o căruţă trasă de doi cai. Atelajul, nici chemat nu s-ar fi sincronizat atât de bine cu alaiul oficialităţilor - candidaţi la Primărie, Consiliul Local sau Consiliul Judeţean, dar şi reprezentanţi ai Ministerului Transportului. Căruţa a fost la un pas de a circula fix peste brazdele date ca însemn a începerii lucrărilor la şoseaua de centură Bacău, sătenii care o conduceau având pământ de lucrat în coasta centurii…
Lucrări pe tronsoane
Varianta de ocolire a Bacăului va avea aproximativ 30 de kilometri şi trei tronsoane.
„În graficul de lucrări, personalul este estimat de la 30 de persoane până la 450 de persoane în momentele de mobilizare maximă. Utilajele la fel, vom avea undeva la minimum 200 de utilaje”, a subliniat dirigintele de şantier.
Prin implementarea proiectului „Construcţia Variantei de Ocolire” se urmăreşte îndepărtarea traficului greu din oraş, reducerea timpului de călătorie de tranzit prin Bacău, reducerea numărului de accidente grave prin sporirea siguranţei traficului, reducerea impactului asupra mediului prin diminuarea drastică a emisiilor de poluanţi în conformitate cu politica de transport aplicată de Uniunea Europeană şi îmbunătăţirea calităţii vieţii prin devierea traficului de tranzit în afara oraşului. „Mi-aş dori foarte mult, pentru felul în care s-au raportat Ministerul Transportului, domnul ministru şi CNADNR la această investiţie în ultimele 4-5 luni, ca peste doi ani, cât este termenul de execuţie, tot domnul ministru să fie cel care inaugurează lucrarea. Trebuie precizat că acest proiect a stat aproape 2 ani în contestaţii, din februarie 2013 şi până în aprilie 2015”, a încheiat preşedintele CJ Bacău. La acest moment, în lipsa unei şosele de centură şi a unei autostrăzi adiacente, arterele rutiere din municipiu preiau nu mai puţin de 57% din traficul de tranzit din zonă.
Sonia PAVELESCU
88 de milioane de euro este valoarea şoselei de centură, cea mai importantă investiţie a judeţului Bacău din ultimii 25 de ani.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau