Pasaje supraterane construite în 6 luni!
Dimensiune font:
Potrivit edililor, acestea prezintă avantajul unor costuri de două ori mai mici, putând fi realizate în cel mult şase luni. De altfel, în acest moment sunt date în lucru studii de fezabilitate pentru realizarea unei treceri supraterane în Podu Roş
Municipalitatea se gândeşte încă de acum trei ani la implementarea unor proiecte care ar urma să ducă la descongestionarea traficului din oraş. După propunerile formulate de un cadru universitar al Facultăţii de Construcţii, la un moment dat era vehiculată varianta construirii a şapte pasaje subterane în diferite zone din oraş, incluzându-l aici şi pe cel realizat în urmă cu câţiva ani la Fundaţie (pasajul „Mihai Eminescu”). Cea mai spectaculoasă lucrare ar fi urmat să fie cea din Podu Roş. Aici, pe sub actualul rond, ar fi trebuit să fie realizate legături între zona Palat-Nicolina şi Bahlui, mal drept şi mal stâng, cu două pasaje în Podu Roş şi Tudor Vladimirescu. Acest proiect futurist, care ar fi decongestionat întreaga zonă, a luat naştere încă din anul 2007, atunci când se vorbea despre scoaterea liniei de tramvai între Podu Roş şi Podul de Piatră şi amenajarea pe acel tronson a unei artere cu sens unic, spre Podu Roş, care ar fi preluat tot fluxul de maşini dinspre vestul oraşului spre Tudor Vladimirescu. Însă, unul dintre inconvenientele ridicate atunci de specialişti a vizat solul mlăştinos din Podu Roş şi zecile de reţele de utilităţi din subteran, care ar fi necesitat un efort uriaş pentru deviere.
O altă traversare subterană ar fi urmat să fie cea din intersecţia de la Cotnari, spre Socola. „Nodul rutier din acea zonă este unul foarte important şi trebuie să fim pregătiţi. Va trebui să vedem şi un mod pentru ca fluenţa circulaţiei să fie făcută în condiţii cât mai optime”, spuneau la acea vreme şefii municipalităţii.
Speriaţi de pasajul din Fundaţie
Între timp, edilii par să-şi fi schimbat optica, din raţiuni cât se poate de logice. Aşa se face că, în loc de pasaje subterane, aceştia vorbesc acum de treceri supraterane, mult mai ieftine şi a căror construcţie durează mai puţin. „Avem experienţa cu pasajul de la Fundaţie, a cărui construire a durat foarte mult. Cel puţin în zona Podu Roş, era imposibil de realizat o trecere subterană. Nu putem opri nici o oră traficul, nici să-l diminuăm, ar însemna să blocăm tot oraşul”, spune viceprimarul Radu Botez. Acesta susţine că la momentul actual se fac studii de fezabilitate despre aceste treceri supraterane, fiind convins că reprezintă soluţia cea mai bună. „Din punct de vedere al costurilor, sunt de două ori mai ieftine decât cele subterane. Ca durată de execuţie, timpul se reduce de trei ori. Torni fundaţia, apoi aduci părţile de pod pe care în trei luni le montezi, torni asfalt, ca într-un joc de lego. Realizarea unui pasaj suprateran nu durează mai mult de şase luni”, mai spune edilul.
Apar şi podurile peste Bahlui
Din ciclul trecerilor supraterane fac parte şi podurile peste Bahlui. Vor fi trei astfel de poduri din beton armat, amplasate pe traseul dintre strada Sarmisegetuza şi strada Strămoşilor, dintre care unul este programat a fi început anul acesta. Astfel, se are în vedere realizarea a două poduri cu câte patru benzi carosabile şi trotuare, primul între str. Sarmisegetuza şi stradela Sofia Nădejde (Spital Arcadia – Ştrand), care va asigura legătura auto şi pietonală între mal stâng Bahlui şi Spital Arcadia - Ştrand, al doilea urmând a fi amplasat în prelungirea bd. Dacia şi str. Erou Cap. Aurelian Ionescu, pentru a asigura accesul autovehiculelor şi pietonal între mal stâng Bahlui şi extravilan, zona metropolitană. Al treilea pod, cu două benzi carosabile şi trotuare, va fi ridicat între străzile Sarmisegetuza şi Alexandru Bărbat, facilitând astfel legătura între mal stâng Bahlui şi cartierul Apărătorii Patriei. Cele două poduri cu patru benzi carosabile vor avea o lungime de 56,70 metri şi o lăţime de 14,80 metri a carosabilului. Podul cu două benzi auto va avea o lungime de 54,40 metri şi o lăţime a carosabilului de 7,80 metri. Tudor DAMASCHIN
„Din punct de vedere al costurilor, pasajele supraterane sunt de două ori mai ieftine decât cele subterane” - Radu Botez, viceprimar
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau